Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2208 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26587
Soru, T., Esteves, D., Marx, E., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2017). Mandolin: A Knowledge Discovery Framework for the Web of Data. CoRR, abs/1711.01283.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26588
Moussallem, D., Wauer, M., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2017). Machine Translation Using Semantic Web Technologies: A Survey. CoRR, abs/1711.09476.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2659
Görzen, T. (2017). “What is it Good for - Absolutely Nothing?” Exploring the Influence of Task Meaning on Creativity in Crowdsourcing. In Proceedings of the 38th International Conference on Information Systems (ICIS). Seoul, South Korea.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26642
Hellmich, F., Hoya, F. K., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Empirische Sonderpädagogik, 9(1), 36–51. https://doi.org/10.25656/01:14874
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26643
Hellmich, F., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Motivation für die Beschäftigung mit Inklusion während des Studiums bei Studierenden des Lehramts an Grundschulen. In S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer , R. Schroeder, & K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs (Vol. 22, pp. 282–288). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7_35
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26646
Görel, G., & Hellmich, F. (2017). Erfahrungen, Einstellungen und Motivation von Studierenden des Grundschullehramts in Hinblick auf den inklusiven Unterricht. In D. Laubenstein & D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik (pp. 143–150). Klinkhardt.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26647
Schwab, S., Hellmich, F., & Görel, G. (2017). Self-efficacy of prospective Austrian and German primary school teachers regarding the implementation of inclusive education. Journal of Research in Special Educational Needs, 17(3), 205–217. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12379
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26648
Hellmich, F., Löper, M. F., Görel, G., & Pfahl, R. (2017). Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf als Bedingungen der sozialen Partizipation im inklusiven Unterricht der Grundschule. In F. Hellmich & E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule (pp. 98–121). Kohlhammer.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26674
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2017). Primary school students’ implicit theories and their reading motivation. The role of parents’ and teachers’ effort feedback. Zeitschrift Für Psychologie, 225(2), 117–126. https://doi.org/10.1027/2151-2604/a000288
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26675
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2017). Empirische Arbeit: Wahrgenommenes positives Feedback zu Leseprozessen in Elternhaus und Schule im Zusammenhang mit der Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), 290–304. https://doi.org/10.2378/peu2017.art09d
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26709
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2017). Soziale Selbstkonzepte von Kindern im Grundschulalter und ihre Einstellungen gegenüber Peers mit Förderbedarf in der sozial-emotionalen Entwicklung. In D. Laubenstein & D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik (pp. 135–142). Klinkhardt.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26724
Hellmich, F., & Blumberg, E. (Eds.). (2017). Inklusiver Unterricht in der Grundschule. Kohlhammer.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 2677
Betz, S. (Ed.). (2017). Aktuelle Fragestellungen zu Produktion, Logistik und Controlling. Hamburg.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 2683
Kundisch, D., Neumann, J., & Schlangenotto, D. (2017). Bitte stimmen Sie jetzt ab! - Ein Erfahrungsbericht über das Audience Response System PINGO. In Proceedings der 15. e-Learning Fachtagung Informatik (DELFI 2017). Chemnitz.
LibreCat
 

2017 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 2684
Klingsieck, K., Bomm, A., Djawadi, B., Fahr, R., Feldotto, M., John, T., … Skopalik, A. (2017). Study? Now! - Evaluation einer gamifizierten App zur Überwindung von akademischer Prokrastination. In Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY). Münster.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26862
Schönhärl, K. (Ed.). (2017). Decision Taking, Confidence and Risk Management in Banks from Early Modernity to the 20th Century. https://doi.org/10.1007/978-3-319-42076-9
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26867
Klünder, N. (2017). Mahlzeitenmuster von Eltern in Paarbeziehungen. In A. Häußler, C. Küster, S. Ohrem, & I. Wagenknecht (Eds.), Care und die Wissenschaft vom Haushalt. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19362-1_7
LibreCat | DOI
 

2017 | Research Data | LibreCat-ID: 26868
Klünder, N. (2017). Differenzierte Ermittlung des Gender Care Gap auf Basis der repräsentativen Zeitverwendungsdaten 2012/13. LibreCat University. https://doi.org/10.25595/1368
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26870
Klünder, N., & Meier-Gräwe, U. (2017). Essalltag und Arbeitsteilung von Eltern in Paarbeziehungen – Eine quantitative Analyse auf Basis der repräsentativen Zeitverwendungsdaten 2012/13 und 2001/02. Journal of Family Research, 179–201. https://doi.org/10.3224/zff.v29i2.03
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26883
Meier-Gräwe, U., & Klünder, N. (2017). Ausgewählte Ergebnisse der Zeitbudgeterhebungen 1991/92, 2001/02 und 2012/13. Familien Stärken, Vielfalt Ermöglichen. Bericht Der Familienpolitischen Kommission Der Heinrich-Böll-Stiftung, 19, 22–41.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

year=2017

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed