Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2594 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29566
Bobolz J, Eidens F, Krenn S, Ramacher S, Samelin K. Issuer-Hiding Attribute-Based Credentials. In: Cryptology and Network Security. Springer International Publishing; 2021. doi:10.1007/978-3-030-92548-2_9
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28463
Hanisch S, Arias Cabarcos P, Parra-Arnau J, Strufe T. Privacy-Protecting Techniques for Behavioral Data: A Survey. CoRR. 2021;abs/2109.04120.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28462
Arias Cabarcos P, Habrich T, Becker K, Becker C, Strufe T. Inexpensive Brainwave Authentication: New Techniques and Insights on User Acceptance. In: Bailey M, Greenstadt R, eds. 30th {USENIX} Security Symposium, {USENIX} Security 2021, August 11-13, 2021. {USENIX} Association; 2021:55-72.
LibreCat
 

2021 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 29540
Sheikh MA. Design and Implementation of a ReconROS-Based Obstacle Avoidance System. Paderborn University; 2021.
LibreCat
 

2021 | Preprint | LibreCat-ID: 22764 | OA
Lienen C, Platzner M. Design of Distributed Reconfigurable Robotics Systems with ReconROS. arXiv:210707208. Published online 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29590
Vorbohle C, Gottschalk S, Kundisch D, Engels G, Wünderlich N. A Procedure Model for Enhancing Ideation in the Collaborative Development of Business Ecosystems. In: Tagungsband Der Contribution at: 17. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik 2022 (WI). ; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29699
Ghasemi SA, Kühne TD. Artificial neural networks for the kinetic energy functional of non-interacting fermions. The Journal of Chemical Physics. 2021;154(7):074107. doi:10.1063/5.0037319
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29707
Bechinie D, Eilerts K, Huhmann T, Lenke M, Schulte C, Winkelnkemper F. Geometrielernen digital unterstützen - Räumliche Kompetenzen und individuelle Lernwege mittels adaptierbarer algorithmischer Rückmeldemöglichkeiten fördern. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2021. WTM Verlag, Münster; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22482
Yigitbas E, Klauke J, Gottschalk S, Engels G. VREUD - An End-User Development Tool to Simplify the Creation of Interactive VR Scenes. In: Proceedings of the 2021 IEEE Symposium on Visual Languages and Human-Centric Computing (VL/HCC) . IEEE; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29708
Gerstenberger DK-H, Winkelnkemper F, Schulte C. Nutzung der Personas-Methode zum Umgang mit der Heterogenität von Informatik-Studierenden. 9 Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI). Published online 2021:49.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29715
Steghofer J-P, Koopmann B, Steffen Becker J, et al. The MobSTr Dataset – An Exemplar for Traceability and Model-based Safety Assessment. In: 2021 IEEE 29th International Requirements Engineering Conference (RE). IEEE; 2021. doi:10.1109/re51729.2021.00062
LibreCat | DOI
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 27499
Budde L. Entwicklung und Rekonstruktion einer interaktionsgeprägten Sichtweise auf das komplementäre Mensch-Maschine-Verhältnis. University of Paderborn, Germany; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29720
Passey D, Brinda T, Cornu B, et al. Computers and Education – Recognising Opportunities and Managing Challenges. In: Goedicke M, Neuhold E, Rannenberg K, eds. Advancing Research in Information and Communication Technology. Vol AICT-600. IFIP Advances in Information and Communication Technology. Springer, Cham; 2021:129-152. doi:10.1007/978-3-030-81701-5_5
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
Goller M, Caruso C, Harteis C. Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers. International Journal for Research in Vocational Education and Training. 2021;8(2):208-223. doi:10.13152/ijrvet.8.2.4
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
Gerholz K-H, Goller M. Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis. In: Caruso C, Harteis C, Gröschner A, eds. Edition Fachdidaktiken. Springer; 2021:393-419. doi:10.1007/978-3-658-32568-8_22
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
Kärner T, Bonnes C, Maué E, Goller M, Schmidt V. Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im  Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments  zur Charakterisierung der professionellen  pädagogischen Beziehung zwischen angehenden  Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften. In: Wittmann E, Frommberger D, Weyland U, eds. Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021. Verlag Barbara Budrich; 2021:85-104. doi:10.3224/84742560
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29731
Caruso C, Goller M. Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe. Lehrerbildung auf dem Prüfstand. 2021;14(2):296-310.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
Hilkenmeier F, Goller M, Schaper N. The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities. Vocations and Learning. Published online 2021:411-438. doi:10.1007/s12186-021-09266-4
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller M, Ziegler S. Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik. Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik. 2021;117(2):154-193. doi:10.25162/zbw-2021-0008
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097
Goller M, Caruso C. Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. Zur Exploration der Perspektive und der Erfahrungen von Mentor*innen. PFLB - PraxisForschungLehrer*innenBildung. 2021;3 Nr. 1(3). doi:10.11576/PFLB-4541
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

year=2021

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed