Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2594 Publications
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29566
J. Bobolz, F. Eidens, S. Krenn, S. Ramacher, and K. Samelin, “Issuer-Hiding Attribute-Based Credentials,” 2021, doi: 10.1007/978-3-030-92548-2_9.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28463
S. Hanisch, P. Arias Cabarcos, J. Parra-Arnau, and T. Strufe, “Privacy-Protecting Techniques for Behavioral Data: A Survey,” CoRR, vol. abs/2109.04120, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28462
P. Arias Cabarcos, T. Habrich, K. Becker, C. Becker, and T. Strufe, “Inexpensive Brainwave Authentication: New Techniques and Insights on User Acceptance,” in 30th {USENIX} Security Symposium, {USENIX} Security 2021, August 11-13, 2021, 2021, pp. 55–72.
LibreCat
2021 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 29540
M. A. Sheikh, Design and Implementation of a ReconROS-based Obstacle Avoidance System. Paderborn University, 2021.
LibreCat
2021 | Preprint | LibreCat-ID: 22764 |

C. Lienen and M. Platzner, “Design of Distributed Reconfigurable Robotics Systems with ReconROS,” arXiv:2107.07208. 2021.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29590
C. Vorbohle, S. Gottschalk, D. Kundisch, G. Engels, and N. Wünderlich, “A Procedure Model for Enhancing Ideation in the Collaborative Development of Business Ecosystems,” presented at the 17. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik 2022 (WI), Workshop: Digital Business Ecosystems., Nürnberg, Germany, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29699
S. A. Ghasemi and T. D. Kühne, “Artificial neural networks for the kinetic energy functional of non-interacting fermions,” The Journal of Chemical Physics, vol. 154, no. 7, p. 074107, 2021, doi: 10.1063/5.0037319.
LibreCat
| DOI
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29707
D. Bechinie, K. Eilerts, T. Huhmann, M. Lenke, C. Schulte, and F. Winkelnkemper, “Geometrielernen digital unterstützen - Räumliche Kompetenzen und individuelle Lernwege mittels adaptierbarer algorithmischer Rückmeldemöglichkeiten fördern,” 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 22482
E. Yigitbas, J. Klauke, S. Gottschalk, and G. Engels, “VREUD - An End-User Development Tool to Simplify the Creation of Interactive VR Scenes,” 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29708
D. K.-H. Gerstenberger, F. Winkelnkemper, and C. Schulte, “Nutzung der Personas-Methode zum Umgang mit der Heterogenität von Informatik-Studierenden,” 9. Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI), p. 49, 2021.
LibreCat
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29715
J.-P. Steghofer et al., “The MobSTr Dataset – An Exemplar for Traceability and Model-based Safety Assessment,” 2021, doi: 10.1109/re51729.2021.00062.
LibreCat
| DOI
2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 27499
L. Budde, Entwicklung und Rekonstruktion einer interaktionsgeprägten Sichtweise auf das komplementäre Mensch-Maschine-Verhältnis. University of Paderborn, Germany, 2021.
LibreCat
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29720
D. Passey et al., “Computers and Education – Recognising Opportunities and Managing Challenges,” in Advancing Research in Information and Communication Technology, vol. AICT-600, M. Goedicke, E. Neuhold, and K. Rannenberg, Eds. Springer, Cham, 2021, pp. 129–152.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
M. Goller, C. Caruso, and C. Harteis, “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers,” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 8, no. 2, pp. 208–223, 2021, doi: 10.13152/ijrvet.8.2.4.
LibreCat
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
K.-H. Gerholz and M. Goller, “Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis,” in Edition Fachdidaktiken, C. Caruso, C. Harteis, and A. Gröschner, Eds. Wiesbaden: Springer, 2021, pp. 393–419.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
T. Kärner, C. Bonnes, E. Maué, M. Goller, and V. Schmidt, “Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments zur Charakterisierung der professionellen pädagogischen Beziehung zwischen angehenden Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften,” in Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, E. Wittmann, D. Frommberger, and U. Weyland, Eds. Opladen, Berlin, Toronto: Verlag Barbara Budrich, 2021, pp. 85–104.
LibreCat
| Files available
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29731
C. Caruso and M. Goller, “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe,” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, pp. 296–310, 2021.
LibreCat
| Files available
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
F. Hilkenmeier, M. Goller, and N. Schaper, “The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities,” Vocations and Learning, pp. 411–438, 2021, doi: 10.1007/s12186-021-09266-4.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
M. Goller and S. Ziegler, “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik,” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, vol. 117, no. 2, pp. 154–193, 2021, doi: 10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat
| DOI
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097
M. Goller and C. Caruso, “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. Zur Exploration der Perspektive und der Erfahrungen von Mentor*innen,” PFLB - PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3 Nr. 1, no. 3, 2021, doi: 10.11576/PFLB-4541.
LibreCat
| DOI