Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41744 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59918
Eikermann, L. (2025). Skulptur. Materialität - Konzeption - Technik. Kunstpädagogischer Workshoptag an der Universität Paderborn. BDK-Mitteilungen, 2, S. 42-43.
LibreCat
2025 | Research Data | LibreCat-ID: 59923
Scharlau, I., & Porwol, P. (2025). Metaphors for explaining - a short guide. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2259
LibreCat
| DOI
2025 | Misc | LibreCat-ID: 59922 |

Porwol, P., & Scharlau, I. (2025). An annotated corpus of elicited metaphors of explaining and understanding using MIPVU. OSF. https://doi.org/10.17605/OSF.IO/Y6SMX
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Misc | LibreCat-ID: 59921 |

Scharlau, I. (2025). Metaphors in 24 WIRED Level 5 Videos (Data corpus). OSF. https://doi.org/10.17605/OSF.IO/94A2J
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59858
Heisler, D., & Sommer, C. (2025). Mathematische Grundbildung und rechnerische Grundkompetenzen im Feld der „Berufsbildung“. In Grundbildung und Habitus. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-47254-2_11
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59438
Rößner, M., Binder, K., Geier, C., & Krauss, S. (2025). Students’ performance and typical errors in filling empty probabilistic visualizations with probabilities or frequencies. Educational Studies in Mathematics. https://doi.org/10.1007/s10649-024-10372-y
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59917 |

Paaßen, B., Alpsancar, S., Matzner, T., & Scharlau, I. (2025). Healthy Distrust in AI systems. In arXiv.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51748
Schulz, C. (2025). In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen. In G. Koch & A. Rottgeri (Eds.), Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären (pp. 215–244). Schüren. https://doi.org/10.15475/skms.2025.1.11
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59982
Schroeder, R., Reh, A., Miller, S., Blumberg, E., Kottmann, B., Franzen, K., & Thevißen, M. (2025). Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts (DiPoSa) – Einblicke in ein designbasiertes Entwicklungsprojekt. In K. Beck, R. A. Ferdigg, D. Katzenbach, J. Kett-Hauser, S. Laux, & M. Urban (Eds.), Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung. Band I: Kompetenzbereiche - Fachdidaktik (pp. 209–229). Waxmann.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59747
Schulz, C. (n.d.). Das Imaginäre der Plattformen: Soziale Medien als Infrastrukturen der Anerkennung. In J. Eickelmann, T. Mämecke, H. Ruschemeier, & M. Waldmann (Eds.), Tausend Plattformen: Plattformforschung nach dem Digital Services Act. Büchner Verlag.
LibreCat