Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

41726 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59918
L. Eikermann, “Skulptur. Materialität - Konzeption - Technik. Kunstpädagogischer Workshoptag an der Universität Paderborn,” BDK-Mitteilungen, no. 2, p. S. 42-43, 2025.
LibreCat
 

2025 | Research Data | LibreCat-ID: 59923
I. Scharlau and P. Porwol, Metaphors for explaining - a short guide. LibreCat University, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Misc | LibreCat-ID: 59922 | OA
P. Porwol and I. Scharlau, An annotated corpus of elicited metaphors of explaining and understanding using MIPVU. OSF, 2025.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Misc | LibreCat-ID: 59921 | OA
I. Scharlau, Metaphors in 24 WIRED Level 5 Videos (Data corpus). OSF, 2025.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59858
D. Heisler and C. Sommer, “Mathematische Grundbildung und rechnerische Grundkompetenzen im Feld der „Berufsbildung“,” in Grundbildung und Habitus, Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2025.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59438
M. Rößner, K. Binder, C. Geier, and S. Krauss, “Students’ performance and typical errors in filling empty probabilistic visualizations with probabilities or frequencies,” Educational Studies in Mathematics, 2025, doi: 10.1007/s10649-024-10372-y.
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Preprint | LibreCat-ID: 59917 | OA
B. Paaßen, S. Alpsancar, T. Matzner, and I. Scharlau, “Healthy Distrust in AI systems,” arXiv. 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51748
C. Schulz, “In Likes We Trust oder die unmögliche Möglichkeit vom Like als Gabe zu sprechen,” in Populäre Artikulationen – Artikulationen des Populären, G. Koch and A. Rottgeri , Eds. Marburg : Schüren, 2025, pp. 215–244.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59982
R. Schroeder et al., “Didaktisch-diagnostische Potentiale des inklusionsorientierten Sachunterrichts (DiPoSa) – Einblicke in ein designbasiertes Entwicklungsprojekt,” in Förderbezogene Diagnostik in der inklusiven Bildung. Band I: Kompetenzbereiche - Fachdidaktik, K. Beck, R. A. Ferdigg, D. Katzenbach, J. Kett-Hauser, S. Laux, and M. Urban, Eds. Münster: Waxmann, 2025, pp. 209–229.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59747
C. Schulz, “Das Imaginäre der Plattformen: Soziale Medien als Infrastrukturen der Anerkennung,” in Tausend Plattformen: Plattformforschung nach dem Digital Services Act, J. Eickelmann, T. Mämecke, H. Ruschemeier, and M. Waldmann, Eds. Marburg: Büchner Verlag.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed