Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

37477 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 49884
S. Rezat and O. Scholle, “Fridolin-Duck Karotti. Mit einem kollaborativem Schreibtool gemeinsam Fantasietiere beschreiben,” Praxis Deutsch, no. 292, pp. 22–31, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32563 | OA
S. Bonanati, R. Kurock, N. Gruchel, and H. M. Buhl, “Kooperation von Elternhaus und Schule zum Thema ‘digitale Medien’. Unterschiede zwischen Elternhäusern und Zusammenhänge mit elterlichen Fähigkeiten zur Nutzung und Gestaltung des Internets sowie Medienerziehung,” MedienPädagogik, vol. 46, pp. 72–92, 2022, doi: 10.21240/mpaed/46/2022.01.15.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32565 | OA
R. Kurock, N. Gruchel, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Family Climate and Social Adaptation of Adolescents in Community Samples: A Systematic Review,” Adolescent Research Review, 2022, doi: 10.1007/s40894-022-00189-2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35142
R. Kurock, N. Gruchel, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Frag mich, dann helfe ich dir – Familienklima und Hilfebitten von Kindern als Gelingensbedingungen für elterliche Unterstützung bei Informationssuchen im Internet,” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, pp. 12–32, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35141
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Soziale Disparitäten in der schulbezogenen Internetnutzung von Kindern überwinden: Die Rolle der elterlichen Unterstützung als möglicher Vermittler,” Empirische Pädagogik, vol. 36, no. 2, pp. 204–221, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 49918
S. Autsch, K. Pauls, and M. Schulze, Eds., Constellations. Paderborn, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34014 | OA
S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, “Einleitung,” in Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, Eds. Bielefeld: WBV, 2022, pp. 9–18.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50007 | OA
A. Karsten, “Sprechen, Schreiben, Denken,” in Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven, S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, Eds. wbv, 2022, pp. 85–91.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50025
Y. Feng, T. Gries, S. Letmathe, and D. Schulz, “The smoots Package in R for Semiparametric Modeling of Trend Stationary Time Series,” The R Journal, vol. 14, no. 1, pp. 182–195, 2022, doi: 10.32614/rj-2022-017.
LibreCat | DOI
 

2022 | Working Paper | LibreCat-ID: 49308
C. Burs and T. Gries, Decision-making under Imperfect Information with Bayesian Learning or Heuristic Rules, vol. No. 149. Paderborn University, CIE Center for International Economics, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33666
Y. Feng, T. Gries, S. Letmathe, and D. Schulz, “The smoots Package in R for Semiparametric Modeling of Trend Stationary Time Series,” The R Journal, vol. 14, no. 1, pp. 182–195, 2022, doi: 10.32614/rj-2022-017.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50019
陳淑敏陳淑敏 and 林亮雯林亮雯, “疫情下遠距教學對差異群體教育公平的影響之探討,” 教育研究月刊, vol. 344, no. 344, pp. 051–071, 2022, doi: 10.53106/168063602022120344004.
LibreCat | DOI
 

2022 | Misc | LibreCat-ID: 50022
L.-W. Lin-Januszewski, Put in the time and effort to write rigorous, well-thought-out reviews”: Interview with Greg William Misiaszek, Executive Editor of “Teaching in Higher Education". ECHER Blog, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50071 | OA
A. Junker, J. Timmermann, and A. Trächtler, “Learning Data-Driven PCHD Models for Control Engineering Applications*,” IFAC-PapersOnLine, vol. 55, no. 12, pp. 389–394, 2022, doi: 10.1016/j.ifacol.2022.07.343.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 48915 | OA
O. Hartung, “Museen sind wie Denkmäler,” BBBank-Magazin Wertsache, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34317
K. Arslan and M. Trier, “Towards a Process Model for Social Media Marketing,” presented at the ACIS 2022, Melbourne, Australia, 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32458
V. Peckhaus, “Coquand, Thierry, ‘Lorenzen and Constructive Mathematics’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 48–61.,” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1490.03001. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 29143
V. Peckhaus, “De Mol, Liesbeth / Bullynck, Maarten, ‘Making the History of Computing. The History of Computing in the History of Technology and the History of Mathematics’, In: Revue de Synthèse (7) 139 (2018),” Mathematical Reviews MR4162129. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37065
V. Peckhaus, “Scholz, Heinrich ,” in Stanford Encyclopedia of Philosophy, Winter Edition 2022., E. N. Zalta and U. Nodelmann, Eds. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37055
V. Peckhaus, “Einleitung ,” in Christian Thiel. Fregeana. Zwölf Studien über Freges Logik, V. Peckhaus , Ed. Paderborn: mentis, 2022, p. IX–XII.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50082
K. Pauls, “Beispiel aus der Lehrpraxis: Künstlerische Prozesse am Anfang des Studiums,” in Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, vol. 1, K. Pauls, Ed. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 83–99.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50081
K. Pauls, “Skulptur als Herausforderung für den Kunstunterricht,” in Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum - Skulptur, vol. 1, K. Pauls, Ed. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 9–41.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50086
K. Pauls, “Kunstpädagogische Handlungsfelder,” in Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., vol. 5954, K. Bering, R. Niehoff, and K. Pauls, Eds. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 332–336.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50083
K. Pauls, “Arts and Crafts-Bewegung,” in Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., vol. 5954, K. Bering, R. Niehoff, and K. Pauls, Eds. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 41–43.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50085
K. Pauls and N. Nafe, “Inszenierung,” in Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., vol. 5954, K. Bering, R. Niehoff, and K. Pauls, Eds. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 253–255.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50084
K. Pauls, “Installation,” in Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., vol. 5954, K. Bering, R. Niehoff, and K. Pauls, Eds. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 250–253.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50080
K. Pauls, Ed., Schnittstelle Kunstunterricht: Körper - Raum – Skulptur, vol. 1. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50087
K. Pauls, “Materialität,” in Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., vol. 5954, K. Bering, R. Niehoff, and K. Pauls, Eds. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 360–363.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50091
K. Pauls, “Studio Thinking,” in Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., vol. 2, K. Bering, R. Niehoff, and K. Pauls, Eds. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 496–498.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50092
K. Pauls, “Lernort Schule,” in Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., vol. 5954, K. Bering, R. Niehoff, and K. Pauls, Eds. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 347–348.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50088
K. Pauls, “Relief,” in Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., vol. 5954, K. Bering, R. Niehoff, and K. Pauls, Eds. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 458–460.
LibreCat
 

2022 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 50090
K. Pauls, “Werken,” in Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed., vol. 5954, K. Bering, R. Niehoff, and K. Pauls, Eds. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022, pp. 527–528.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 50093
K. Pauls, “Rezension zu Kunibert Bering: Kunstunterricht und Bildung. Kulturelles Gedächtnis, Globalität, innovative Perspektiven,” Kunst+Unterricht 459/460. Friedrich Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32457
V. Peckhaus, “Neuwirth, Stefan, ‘Lorenzen’s Reshaping of Krull’s Fundamentalsatz for Integral Domains (1938–1953)’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 143–183.,” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1484.01013. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37078
V. Peckhaus, “Warren, Daniel, "Kant on Mathematics and the Metaphysics of Corporal Nature. The Role of the Infinitesimal”, in: Carl Posy et. al. (eds.), Kant’s Philosophy of Mathematics, Vol. 1: The Critical Philosophy and its Roots, Cambridge University Press: Cambridge 2020, 66–82,” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1492.01011. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37071
V. Peckhaus, “Antos, Carolin, ‘Conceptions of Infinity and Set in Lorenzen’s Operationist System’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51), 23–46. ,” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1494.03011. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37069
V. Peckhaus, “Fermüller, Christian G., ‘Connecting Sequent Calculi with Lorenzen-Style Dialogue Games’, in: Gerhard Heinzmann et al. (eds.), Paul Lorenzen – Mathematician and Logician, Springer: Cham 2021 (Logic, Epistemology, and the Unity of Science; 51) 143–183,” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1490.03014. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37073
V. Peckhaus, “Tait, W.W., ‘Kant on Number’, in: Carl Posy et. al. (eds.), Kant’s Philosophy of Mathematics, Vol. 1: The Critical Philosophy and its Roots, Cambridge University Press: Cambridge 2020, 267–291,” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1495.01012. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 32336
V. Peckhaus, “Stuhlmann-Laeisz, Gottlob Freges ‘Grundgesetze der Arithmetik’. Ein Kommentar des Vorworts, des Nachworts und der einleitenden Paragrafen, mentis Verlag: Paderborn 2020,” Zentralblatt für Mathematik und ihre Grenzgebiete Zbl 1481.01035. 2022.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50114
K. Bering, R. Niehoff, and K. Pauls, Eds., Lexikon der Kunstpädagogik, 2nd ed. Bielefeld: ATHENA/wbv, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50146
M. Moroder et al., “Stable bipolarons in open quantum systems,” Physical Review B 107, 214310 (2023), 2022, doi: 10.1103/PhysRevB.107.214310.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50148
N. Borghini, M. Borrell, N. Feld, H. Roch, S. Schlichting, and C. Werthmann, “Statistical analysis of initial state and final state response in  heavy-ion collisions,” Phys. Rev. C 107 (2023) 034905, 2022, doi: 10.1103/PhysRevC.107.034905.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50149
E. Lesch et al., “Plant mitochondrial RNA editing factors can perform targeted C-to-U editing of nuclear transcripts in human cells,” Nucleic Acids Research, vol. 50, no. 17, pp. 9966–9983, 2022, doi: 10.1093/nar/gkac752.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50184
S. Hohmann, “Das Hubble-Teleskop: Mehr als 30 Jahre Beobachtung.,” Astronomie + Raumfahrt im Unterricht, vol. 4, no. 2022, pp. 21–25, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50180
G. Stoffels and S. Hohmann, “Comparison: Stochastics with a Focus on Probability Theory,” in Comparison of Mathematics and Physics Education II. Examples of Interdisciplinary Teaching at School, F. Dilling and S. Kraus, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 277–298.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50181
S. Hohmann and F. Pielsticker, “Comparison: Equations in Mathematics and Physics Education,” in Comparison of Mathematics and Physics Education II. Examples of Interdisciplinary Teaching at School, F. Dilling and S. Kraus, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 97–116.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50185
S. Gschwind, S. Hohmann, A. Müller, and T.-E. Riesen, “Das Stellarium Gornergrat: Ein ferngesteuertes Observatorium für Bildungszwecke.,” Astronomie + Raumfahrt im Unterricht, vol. 1, no. 2022, pp. 32–36, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50186
S. Hohmann, “Wie die Wikinger das Nordmeer überqueren konnten,” Astronomie + Raumfahrt im Unterricht, vol. 1, no. 2022, pp. 37–41, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33416
M. Kißling, “Wortkritik als Aufgabenfeld einer diversitätssensiblen Literaturdidaktik. Das Verfahren der Dechiffrierung als ein Weg fachintegrativer Verankerung von Diversitätssensibilität,” in Diversitätsorientierte Deutschdidaktik: Theoretisch-konzeptionelle Fundierung und Perspektiven für empirisches Arbeiten. Band 4 SLLD (B) , W. Dannecker and K. Schindler, Eds. Open Access, 2022, pp. 35–50.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33417
M. Kißling, “‚Nofretete-Mädchen‘ als Aufstörende des Adipositas-Mythos. Interkulturelle Perspektive auf Adoleszenz am Beispiel von Stefanie Höflers Tanz der Tiefseequalle,” in Adoleszenz und Alterität. Synergien aktueller Ansätze der interkulturellen Literaturwissenschaft und -didaktik, S. Jakobi, J. Osthues, and J. Jennifer, Eds. 2022, pp. 165–183.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed