Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

43143 Publications


2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61793
Meier, Heiko, Lisa Sennefelder, and Marc Kukuk. “Soziale Gesundheit im Unternehmen Trainieren - eine Interventionsstudie.” edited by Bernd Strauß, Maike Tietjens, Edda van Meurs, and Lena Henning. Hamburg: Czwalina, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62716 | OA
Büttner, Denise. “Kritische Einsprachigkeitsdidaktik Als Kasuistischer Ansatz Für Die Lehrkräftebildung.” Migrationspädagogische Zweitsprachdidaktik, 2025. https://doi.org/10.25365/MPZD-2025-4-6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62750 | OA
Sonntag, Konstantin. First-Order Methods and Gradient Dynamical Systems for Multiobjective Optimization. Paderborn University, 2025. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2457.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62755
Vogelsang, Christoph, Lea Grotegut, Thomas Janzen, and Philipp Wotschel. “Performanzorientiertes Prüfen Im  Lehramtsstudium Physik,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62752
Vogelsang, Christoph, Lea Grotegut, Philipp Wotschel, and Thomas Janzen. “Prospective Physics Teachers’  Perceptions of an Objective Structured  Teaching Examination (OSTE).” Copenhagen, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62727
Wawer, Max Leo, Laura Müller, Jaouhar Ben Khaled, Timo Stauß, Johanna Wurst, Iryna Mozgova, and Roland Lachmayer. “A Maturity Based Data Management Integration in Engineering Research Projects.” Proceedings of the Design Society 5 (2025): 169–78. https://doi.org/10.1017/pds.2025.10031.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62728
Müller, Laura, Marc Hinterthaner, Eduard Ortlieb, Norman Mohnfeld, Andreas Maximilian Schultz, Johanna Uhe, Oliver Koepler, and Iryna Mozgova. “Getting Things Done: How to Make Simulation Data FAIR and Ready to Reuse.” In IFIP Advances in Information and Communication Technology, 140–50. Cham: Springer Nature Switzerland, 2025. https://doi.org/10.1007/978-3-032-09704-0_14.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62756
Janzen, Thomas, Philipp Wotschel, Lea Grotegut, and Christoph Vogelsang. “„als Student Hätte Ich Da Mehr Bock Drauf Als Auf Eine [Fachdidaktikklausur]“  - Die Wahrnehmung von Studierenden Hinsichtlich Rollenspielbasierter Simulationen Als Handlungsorientiertes Prüfungsformat Für Die Englischlehrkräftebildung,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62753
Janzen, Thomas, Lea Grotegut, Philipp Wotschel, and Christoph Vogelsang. “Validierung Einer Rollenspielbasierten Simulationsprüfung Für Angehende Englischlehrkräfte- Validitätsargumente Zum Scoring Und Zur Testwertinterpretation,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62754
Vogelsang, Christoph, Philipp Wotschel, Thomas Janzen, and Lea Grotegut. “Auf Die Prüfung Kommt Es an! - Handlungsnahe Prüfungsformate in Lehramtsstudiengängen,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62757
Vogelsang, Christoph, Philipp Wotschel, Thomas Janzen, and Lea Grotegut. “Das Handeln Prüfen - Performanzorientierte Prüfungsformate Im Lehramtsstudium,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 | OA
Vogelsang, Christoph, Daniel Scholl, Jana Meier, and Simon Küth. “Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise.” Education Sciences 15, no. 7 (2025). https://doi.org/10.3390/educsci15070820.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book | LibreCat-ID: 62212
Sloane, Hannah Sabrina. Studienbeginn Als Krise - Identitätskonstruktionen von Studienanfänger*innen. Bildungssoziologische Beiträge. Weinheim: Beltz Juventa, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62763
Sloane, Hannah Sabrina, Jana Heidebrecht, and Tobias Johannes Jenert. “Fachsensible Wissenschaftliche Begleitung.” In Prototyp Zukunft: Lösungen Für Transformative Lehre Im Modus Des Scholarship, edited by Timo van Treeck, Birgit Sczcyrba, Reinhard Hochmuth, Niclas Schaper, and Sylvia Heuchemer. Forschung Und Innovation in Der Hochschulbildung, 2025. https://doi.org/10.57684/COS-1314.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 | OA
Rumlich, Dominik, and Raphaela Porsch. “Starting Early or Late? Parental Perspectives on the Onset of English Language Education at Primary School in Germany.” In Early Language Education in Instructed Contexts, edited by Stefanie Frisch and Karen Glaser, 286–305. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2025. https://doi.org/10.1075/lllt.62.13rum.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62760
Rezat, Sara, and Rabia Karabey. “Musterhaftigkeit Und Formen Sprachlicher Kreativität Im Kontext Der Annotation Argumentativer Lerner:Innentexte.” In Sprachliche Kreativität in Bildungs- Und Fachsprache: Textproduktion Und Diskurspraktiken, edited by Kirsten Schindler and Alexandra Lavinia Zepter, 273–90. Tübingen: Narr Francke Attempo, 2025.
LibreCat
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62766
Janzen, Thomas. Show, Don’t Tell - Developing and Validating a Role-Play-Based Simulation (RobS) for the Assessment of Pre-Service EFL Teachers’ Feedback Competence on Writing. Berlin: LOGOS, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62765 | OA
Strauß, Sara. “Introduction: Irish Communities in a Glocal Context – Literary and Cultural Narratives.” Anglistik: International Journal of English Studies 36, no. 1 (2025): 5–14. https://doi.org/10.33675/ANGL/2025/1/4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62764 | OA
Strauß, Sara, Alessandra Boller, and Katrin Becker, eds. Focus on Irish Communities in a Glocal Context: Literary and Cultural Narratives. Anglistik: International Journal of English Studies. Vol. 36, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62774
Gundlach, Fabian. “Counting Abelian Extensions by Artin–Schreier Conductor.” Proceedings of the American Mathematical Society, 2025. https://doi.org/10.1090/proc/17440.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed