Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

43146 Publications


2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61793
Meier, Heiko, et al. Soziale Gesundheit im Unternehmen Trainieren - eine Interventionsstudie. Edited by Bernd Strauß et al., Czwalina, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62716 | OA
Büttner, Denise. “Kritische Einsprachigkeitsdidaktik Als Kasuistischer Ansatz Für Die Lehrkräftebildung.” Migrationspädagogische Zweitsprachdidaktik, LibreCat University, 2025, doi:10.25365/MPZD-2025-4-6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62750 | OA
Sonntag, Konstantin. First-Order Methods and Gradient Dynamical Systems for Multiobjective Optimization. Paderborn University, 2025, doi:10.17619/UNIPB/1-2457.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62755
Vogelsang, Christoph, et al. Performanzorientiertes Prüfen Im  Lehramtsstudium Physik. 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62752
Vogelsang, Christoph, et al. Prospective Physics Teachers’  Perceptions of an Objective Structured  Teaching Examination (OSTE). 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62727
Wawer, Max Leo, et al. “A Maturity Based Data Management Integration in Engineering Research Projects.” Proceedings of the Design Society, vol. 5, Cambridge University Press (CUP), 2025, pp. 169–78, doi:10.1017/pds.2025.10031.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62728
Müller, Laura, et al. “Getting Things Done: How to Make Simulation Data FAIR and Ready to Reuse.” IFIP Advances in Information and Communication Technology, Springer Nature Switzerland, 2025, pp. 140–50, doi:10.1007/978-3-032-09704-0_14.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62756
Janzen, Thomas, et al. „als Student Hätte Ich Da Mehr Bock Drauf Als Auf Eine [Fachdidaktikklausur]“  - Die Wahrnehmung von Studierenden Hinsichtlich Rollenspielbasierter Simulationen Als Handlungsorientiertes Prüfungsformat Für Die Englischlehrkräftebildung. 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62753
Janzen, Thomas, et al. Validierung Einer Rollenspielbasierten Simulationsprüfung Für Angehende Englischlehrkräfte- Validitätsargumente Zum Scoring Und Zur Testwertinterpretation. 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62754
Vogelsang, Christoph, et al. Auf Die Prüfung Kommt Es an! - Handlungsnahe Prüfungsformate in Lehramtsstudiengängen. 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62757
Vogelsang, Christoph, et al. Das Handeln Prüfen - Performanzorientierte Prüfungsformate Im Lehramtsstudium. 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 | OA
Vogelsang, Christoph, et al. “Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise.” Education Sciences, vol. 15, no. 7, 2025, doi:https://doi.org/10.3390/educsci15070820.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book | LibreCat-ID: 62212
Sloane, Hannah Sabrina. Studienbeginn Als Krise - Identitätskonstruktionen von Studienanfänger*innen. Beltz Juventa, 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62763
Sloane, Hannah Sabrina, et al. “Fachsensible Wissenschaftliche Begleitung.” Prototyp Zukunft: Lösungen Für Transformative Lehre Im Modus Des Scholarship, edited by Timo van Treeck et al., 2025, doi:10.57684/COS-1314.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 | OA
Rumlich, Dominik, and Raphaela Porsch. “Starting Early or Late? Parental Perspectives on the Onset of English Language Education at Primary School in Germany.” Early Language Education in Instructed Contexts, edited by Stefanie Frisch and Karen Glaser, John Benjamins Publishing Company, 2025, pp. 286–305, doi:10.1075/lllt.62.13rum.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62760
Rezat, Sara, and Rabia Karabey. “Musterhaftigkeit Und Formen Sprachlicher Kreativität Im Kontext Der Annotation Argumentativer Lerner:Innentexte.” Sprachliche Kreativität in Bildungs- Und Fachsprache: Textproduktion Und Diskurspraktiken, edited by Kirsten Schindler and Alexandra Lavinia Zepter, Narr Francke Attempo, 2025, pp. 273–90.
LibreCat
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62766
Janzen, Thomas. Show, Don’t Tell - Developing and Validating a Role-Play-Based Simulation (RobS) for the Assessment of Pre-Service EFL Teachers’ Feedback Competence on Writing. LOGOS, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62765 | OA
Strauß, Sara. “Introduction: Irish Communities in a Glocal Context – Literary and Cultural Narratives.” Anglistik: International Journal of English Studies, vol. 36, no. 1, 2025, pp. 5–14, doi:https://doi.org/10.33675/ANGL/2025/1/4.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62764 | OA
Strauß, Sara, et al., editors. “Focus on Irish Communities in a Glocal Context: Literary and Cultural Narratives.” Anglistik: International Journal of English Studies, vol. 36, no. 1, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62774
Gundlach, Fabian. “Counting Abelian Extensions by Artin–Schreier Conductor.” Proceedings of the American Mathematical Society, American Mathematical Society (AMS), 2025, doi:10.1090/proc/17440.
LibreCat | DOI
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed