Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

40736 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23411
Müller, M., Neumann, J., & Kundisch, D. (n.d.). Toss a Coin to Your Host? – Why Guests Do Not Always End Up Paying for the Cost of Regulatory Policies. Conference on Information Systems and Technology (CIST), Newport Beach, California, USA.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 57559
Jablonski, S. (2021). Wie potenziell mathematisch begabte Kinder argumentieren. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-33385-0
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46051 | OA
Asenkerschbaumer, S., & Sureth-Sloane, C. (2021). Editorial: Schmalenbach IMPULSE: Will etwas in Bewegung setzen. Schmalenbach IMPULSE, 1(1), 1–2.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57636
Fegter, S., Langer, A., & Thon, C. (Eds.). (2021). Diskursanalytische Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft. (Vol. 17). Verlag Barbara Budrich. https://doi.org/10.3224/84742484
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57672
Fegter, S., Langer, A., & Thon, C. (2021). Diskursanalytische Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft. In S. Fegter, A. Langer, & C. Thon (Eds.), Diskursanalytische Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft. Jahrbuch Erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung (Vol. 17, pp. 11–19). Barbara Budrich Verlag. https://doi.org/10.3224/84742484
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 57674
Richter, S., & Langer, A. (2021). Im Namen der Gerechtigkeit? Ungerechtigkeitsthematisierungen von Schüler*innen als Positionierungen. Zeitschrift für Bildungsforschung, 11(1), 137–153. https://doi.org/10.1007/s35834-021-00298-3
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57682
Balz, E., Gabriel, L., & Wibowo, J. (2021). Herausforderungen der Sportpädagogik. In E. Balz, S. Reuker, V. Scheid, & R. Sygusch (Eds.), Sportpädagogik (pp. 243–256). Kohlhammer.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 57683
Gabriel, L., Jaitner, D., & Zander, B. (2021). Empirische Einsichten in das Review-Schreiben von Nachwuchswissenschaftler/innen. Ze-phir, 29(1), 26–31.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 57716
Boschmann, A., Neuhaus, D., Vogt, S., Kaltschmidt, C., Platzner, M., & Dosen, S. (2021). Immersive augmented reality system for the training of pattern classification with a myoelectric prosthesis. Journal of neuroengineering and rehabilitation, 18(1), 1–15.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 42153
Philipper, M. (2021). The Invisible Force - How Algorithms Shape Society. Gender a Vyzkum / Gender and Research, 21(2), 109–117.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45116
Kissgen, R., Franke, S., Krischer, M., & Susewind, M. (2021). Attachment representation and emotion recognition ability in children with ADHD and their parents: A Study Protocol. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(5), Article 2277. https://doi.org/10.3390/ijerph18052277
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45119
Kißgen, R., Wirts, C., Limburg, D., Wertfein, M., Franke, S., Wölfl, J., & Austermühle, J. (2021). Zur inklusiven Betreuung von Kindern mit (drohender) Behinderung in Kindertageseinrichtungen in Bayern und im Rheinland. Ein Studienvergleich. Frühförderung interdisziplinär, 40, 64–77.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45118
Kissgen, R., Franke, S., Susewind, M., & Krischer, M. (2021). Attachment Representation and Emotion Recognition Ability in Children with ADHD and Their Parents: A Study Protocol. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18, Article 2277.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45117
Kissgen, R., Franke, S., Jorjadze, N., Roth, B., & Kribs, A. (2021). Infant-Father Attachment in Infants Born Preterm. A Brief Report. International Journal of Developmental Science, 15, 1–6.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 52707 | OA
Büker, R., & Jenert, T. (2021). Being a first-year student during COVID-19 pandemic. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 16(3), 45–66. https://doi.org/10.3217/zfhe-16-03/03
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 57838
Büker, R. (2021). Entwicklung der personalen Ressourcen  bei Studienanfänger*innen -  eine Längsschnittstudie.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57826
Jenert, T., & Büker, R. (2021). Studienanfänger*innen im Lockdown - eine Interventionsstudie zur Selbstwirksamkeitsunterstützung. Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft. Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Bamberg.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57830
Büker, R. (2021). Selbstwirksamkeitsentwicklung von Studienanfänger*innen während der COVID-19 Pandemie - Vorstellung einer Interventionsstudie im WiSe 20/21. Junges Forum Für Medien Und Hochschulentwicklung. Junges Forum für Medien und Hochschulentwicklung 2021, Hagen.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57827
Büker, R., & Jenert, T. (2021). Developing first-year students` academic self-efficacy in a distance setting. 19th Biennial EARLI Conference. EARLI biennial conference, Göteborg, Schweden - Online.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57828
Büker, R. (2021). Developing first-year students` self-efficacy in a digital dominated semester: An intervention study. JURE 2021 Pre-Conference. JURE 2021 Pre-Conference, Göteborg, Schweden - Online.
LibreCat
 

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed