Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

48 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60226
Koppius, S. N., Beutner, M., Krings, S. C., Schäfers, J., Temmen, K., Sauer, S., Pieper, C., & Schuba, K. (2025). Die Ausbildung von morgen gestalten: mit 5G und für 5G. (AG Berufliche Bildung, Ed.; Vol. 23, pp. 122–129).
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60886
Bode, H., Wegener, R., Werle, M., Siebert, K., Kiel, M., & Temmen, K. (2025). “GET IT DIGITAL”: A SYSTEMATIC APPROACH TO DEVELOPING MULTIMEDIA OER LECTURE MATERIAL IN ELECTRICAL ENGINEERING. EDULEARN25 Proceedings, 4270–4276. https://doi.org/10.21125/edulearn.2025.1110
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60892
Alptekin, M., Froese, L., & Temmen, K. (2025). Quantitative and Qualitative Literature Review of Augmented Reality in Teaching. Recent Trends of AI Technologies and Virtual Reality: Proceedings of 8th International Conference on Artificial Intelligence and Virtual Reality (AIVR 2024), 432, 427.
LibreCat
 

2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61396 | OA
Nölle, F., Schmid, H.-J., Bentrup, L. A., & Temmen, K. (2025). Erfolgreich Studieren - sinnvolle Lernstrategien erlernen (Posterbeitrag). MINT-Symposium. MINT-Symposium, Nürnberg.
LibreCat | Files available
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62042 | OA
Reckmann, E., Blomberg, T., & Temmen, K. (2025). Neue Wege für das Schülerlabor – Rahmenbedingungen eines mobilen Schülerlabors. In H. van Vorst (Ed.), Quick And Easy Journal Title.
LibreCat | Files available
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62039 | OA
Vernholz, M., & Temmen, K. (2025). Why Engineering Students Choose a Career in Teacher Education – Qualitative Analysis of Bachelor Students’ Motives. In E. Quintana-Murci, F. Salva-Mut, B. E. Stalder, & C. Nägele (Eds.), Towards inclusive and egalitarian vocational education and training: Key challenges and strategies from a holistic and multi-contextual approach. Proceedings of the 6th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training. LibreCat University. https://doi.org/10.5281/ZENODO.15364031
LibreCat | Files available | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62188 | OA
Vernholz, M., Jonas-Ahrend, G., & Temmen, K. (2025). „Und ich sag mal, Theorie und Praxis ist zweierlei“. Wie können Praxisphasen Lehramtsstudierende auf zukünftige Anforderungen vorbereiten? . In T. Wiemer, M. Binder, & I. Penning (Eds.), Zukünfte technischer Bildung (Vol. 26). https://doi.org/10.25932/publishup-67926
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55782
Kirchhoff, T., Schwedler, S., Abels, S., Acher, A., Anselmetti, D., Besa, K.-S., Biehl, J., Blumberg, E., Breiter, A., Brückmann, M., Büntemeyer, D., El Tegani, M., Engelhardt, A., Grotjohann, N., Kiel, C., Kleine, M., Koerber, R., Lambrecht, M., Lehmenkühler, A., … Wilde, M. (2024). LFB-Labs-digital: Schülerlabore als Ort der Lehrkräftefortbildung in der digitalen Welt: Ein Bericht zur Konzeption eines Verbundprojektes. PFLB – PraxisForschungLehrer*innenBildung, 6(1), 130–155. https://doi.org/10.11576/pflb-7349
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58230
Vernholz, M., & Temmen, K. (2024). Vergleichsprozesse und ihr Einfluss auf die selbst wahrgenommenen Fähigkeiten angehender gewerblich-technischer Lehrkräfte. In B. Zinn, R. Tenberg, & D. Pittich (Eds.), Book of Abstracts zum 8. Technikdidaktik-Symposium.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58229
Vernholz, M., & Temmen, K. (2024). Im Spannungsfeld zwischen Fach- und Bildungswissenschaft - Einflussfaktoren auf die Selbsteinschätzungen gewerblich-technischer Lehramtsstudierender in den verschiedenen Bereichen des Master of Education. Jahrestagung 2024 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der DGfE, Dresden.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58226
Vernholz, M., Schäfers, J., Jonas-Ahrend, G., & Temmen, K. (2024). Uni trifft Schule - Kooperative Unterrichtsentwicklung unter Einbezug von KI in der gewerblich-technischen Lehramtsausbildung. 9. Technikdidaktiksymposium, München.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54635
Maletz, L., Temmen, K., Bentrup, L. A., & Frank, C. (2024). Didaktische Nutzung des digitalen Zwillings in einem E-Learning-Lernbaustein zum Thema “Smart Factory” für die Lehramtsmasterstudiengänge der gewerblich-technischen Fachrichtung. In A. Grimm, V. Herkner, T. Karges, & R. Schlausch (Eds.), Dekarbonisierung, Digitalisierung, Demographie: Gestaltungsanspruch Für {Gewerblich-Technische} Facharbeit und (pp. 477–491). Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
Alptekin, M., & Temmen, K. (2024). Extended Results for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1, 1, 297.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57863
Alptekin, M., & Temmen, K. (2024). Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. In M. E. Auer, R. Langmann, D. May, & K. Roos (Eds.), Smart Technologies for a Sustainable Future (Vol. 1027, pp. 297–304). Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-61891-8_29
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62050
Reckmann, E., & Temmen, K. (2024). Gelingensbedingungen non-formalen Lernens an außerschulischen Lernorten – Eine qualitative Interviewstudie mit Workshop-Moderator*innen. 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung - GEBF, Potsdam.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62047
Reckmann, E., & Temmen, K. (2024). Erste Ergebnisse aus einer Interviewstudie mit Workshop-Moderierenden mobiler Schülerlaborangebote an außerschulischen Lernorten. GDSU-Jahrestagung, Hannover.
LibreCat
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 62052
Reckmann, E., Blomberg, T., & Temmen, K. (2024). „Das ist genau das richtige Setting“ ‒ Zusammen lehren und lernen im MINT-Cluster MINT4.OWL. 9. JOTED Technikdidaktik-Symposium, München.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35942
Bogere, P., Bode, H., & Temmen, K. (2023). Work in Progress: Development of a Virtual and Interactive Microgrids Learning Environment for Microgrids Sustainability – The case of East Africa. In M. E. Auer, W. Pachatz, & T. Rüütmann (Eds.), Learning in the Age of Digital and Green Transition. ICL 2022. Lecture Notes in Networks and Systems (Vol. 633, pp. 671–679). Springer Nature. https://doi.org/10.1007/978-3-031-26876-2_63
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48499
Bogere, P., Temmen, K., & Bode, H. (2023). Knowledge Transfer Concepts for Microgrids Sustainability - The Case of East Africa. 2023 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON). https://doi.org/10.1109/educon54358.2023.10125208
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45552
Jonas-Ahrend, G., Vernholz, M., & Temmen, K. (2023). Teaching Technologies: Continuous Interplay Between Educational and Industrial Advances. In C. J. Craig, J. Mena, & R. G. Kane (Eds.), Teacher Education in the Wake of Covid-19 (Vol. 41, pp. 175–191). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/s1479-368720230000041019
LibreCat | Files available | DOI
 

Filters and Search Terms

(person=30086)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed