Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

63 Publications


2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
M. Liebendörfer and R. Hochmuth, “Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations,” in Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings, 2017, pp. 286–293.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
M. Liebendörfer and S. Schukajlow, “Interest development during the first year at university: do mathematical beliefs predict interest in mathematics?,” ZDM, vol. 49, no. 3, pp. 355–366, 2017.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
M. Liebendörfer et al., “A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities,” in Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), T. Dooley and G. Gueudet, Eds. Dublin: DCU Institute of Education & ERME, 2017, pp. 2177–2184.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56903
M. Liebendörfer et al., “A framework for goal dimensions of mathematics learning support in universities,” in Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Educa-tion (CERME10, February 1-5, 2017), T. Dooley and G. Guedet, Eds. Dublin, Ireland: DCU Institute of Education and ERME, 2017, pp. 2177–2184.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8555
J. Kolter, M. Liebendörfer, and S. Schukajlow, “Mathe – nein danke? Interesse, Beliefs und Lernstrategien im Mathematikstudium bei Grundschullehramtsstudierenden mit Pflichtfach,” in Lehren und Lernen von Mathematik in der Studieneingangsphase, A. Hoppenbrock, R. Biehler, R. Hochmuth, and H.-G. Rück, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2016, pp. 567–583.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8560
R. Biehler et al., “Research in University Mathematics Education: The khdm,” EMS Newsletter, vol. 12, no. 102, pp. 49–50, 2016.
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8565
M. Liebendörfer and R. Göller, “Abschreiben - ein Problem in mathematischen Lehrveranstaltungen?,” in Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik 2014 Beiträge zum gleichnamigen Symposium am 7. & 8. November 2014 an der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster, W. Paravicini and J. Schnieder, Eds. Münster: WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2016, pp. 119–141.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8566
R. Göller and M. Liebendörfer, “Eine alternative Einstiegsvorlesung in die Fachmathematik – Konzept und Auswirkungen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, 2016, pp. 321–324.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8567
M. Liebendörfer and R. Göller, “Abschreiben von Übungsaufgaben in traditionellen und innovativen Mathematikvorlesungen,” Mitteilungen der Deutschen Mathematiker-Vereinigung, vol. 24, no. 4, pp. 230–233, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8558
C. Colberg, M. Schürmann, R. Biehler, R. K. Hochmuth, N. Schaper, and M. Liebendörfer, “Projekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Working Paper Studieneingangsphase Perspektiven aus der Begleitforschung zum Qualitätspakt Lehre, A. Hanft, F. Bischoff, and B. Prang, Eds. Oldenburg: Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2016, pp. 19–22.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8562
C. Colberg, R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, M. Liebendörfer, and M. Schürmann, “Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, 2016, pp. 213–216, doi: http://dx.doi.org/10.17877/DE290R-17376.
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57009
C. Colberg, R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, M. Liebendörfer, and M. Schürmann, “Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, Band 1, Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2016, pp. 213–216.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57010
R. Biehler et al., “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in Working Paper Studieneingangsphase - Perspektiven aus der Begelitforschung zum Qualitätspakt Lehre, A. Hanft, F. Bischoff, and B. Prang, Eds. Oldenburg: Carl-von-Ossietzky Universität, 2016, pp. 19–23.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8563
M. Liebendörfer and R. Hochmuth, “Perceived Autonomy in the First Semester of Mathematics Studies,” in Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 8568
E. A. Braun, M. Liebendörfer, and S. Schorcht, “Initiative Bottom-Up-Nachtreffen zum Doktorandenkolloquium der GDM,” Mitteilungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, vol. 41, no. 98, pp. 60–61, 2015.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8550
M. Liebendörfer and L. Ostsieker, “Mathematik als Werkzeug: Sicht- und Arbeitsweisen von Studierenden am Anfang ihres Mathematikstudiums,” in Mit Werkzeugen Mathematik und Stochastik lernen – Using Tools for Learning Mathematics and Statistics, T. Wassong, D. Frischemeier, P. R. Fischer, R. Hochmuth, and P. Bender, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2014, pp. 453–462.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8554
M. Liebendörfer, R. Hochmuth, J. Kolter, and S. Schukajlow, “The Mathematical Beliefs and Interest Development of Pre-Service Primary Teachers,” in Proceedings of the 38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education an the 36th Conference of the North American Chapter of the Psychology of Mathematics Education, 2014, vol. 6, p. 153.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 8557
M. Liebendörfer, “Self-determination and interest development of first-year mathematics students,” Oberwolfach Reports, vol. 11, no. 4, pp. 3132–3135, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8561
M. Liebendörfer et al., “Vorstellung eines Fragebogens zur Erfassung von Lernstrategien in mathematikhaltigen Studiengängen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, J. Roth and J. Ames, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2014, pp. 739–742.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57417
M. Liebendörfer et al., “Vorstellung eines Fragebogens zur Erfassung von Lernstrategien in mathematikhaltigen Studiengängen,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2014, Band 1, J. Roth and J. Ames, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2014, pp. 739–742.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

(person=30933)

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed