Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
146 Publications
1999 | Journal Article | LibreCat-ID: 15711
Kooperative Arbeitsplattformen - CSCW-Systeme in Lehr- und Lernkontexten
C. Schulte, H. Selke, C. Huth, LOG IN 19 (1999) 40.
LibreCat
C. Schulte, H. Selke, C. Huth, LOG IN 19 (1999) 40.
1999 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15712
Dekonstruktion von Informatiksystemen als Unterrichtsmethode - Zugang zu objektorientierten Sichtweisen im Informatikunterricht
T. Hampel, J. Magenheim, C. Schulte, in: INFOS, Springer, 1999, pp. 149–164.
LibreCat
T. Hampel, J. Magenheim, C. Schulte, in: INFOS, Springer, 1999, pp. 149–164.
2001 | Journal Article | LibreCat-ID: 15709
Vom Modellieren zum Gestalten - Objektorientierung als Impuls für einen neuen Informatikunterricht?
C. Schulte, Informatica Didactica 3 (2001).
LibreCat
C. Schulte, Informatica Didactica 3 (2001).
2001 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15710
Aufgabenbereiche der Medienbildung im Informatikunterricht
C. Schulte, O. Scheel, in: INFOS, {GI}, 2001, pp. 157–171.
LibreCat
C. Schulte, O. Scheel, in: INFOS, {GI}, 2001, pp. 157–171.
2002 | Journal Article | LibreCat-ID: 15706
Theoriegeleitete Entwicklung und Evaluation von Neuen Medien für die Lehre
C. Schulte, Softwaretechnik-Trends 22 (2002).
LibreCat
C. Schulte, Softwaretechnik-Trends 22 (2002).
2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15707
Theoriegeleitete Entwicklung und Evaluation von Neuen Medien für die Lehre
C. Schulte, in: GI Jahrestagung, GI, 2002, pp. 408–415.
LibreCat
C. Schulte, in: GI Jahrestagung, GI, 2002, pp. 408–415.
2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15708
Das Sieben-Schritte-Schema zur Dekonstruktion objektorientierter Software
C. Schulte, U. Block, in: DDI, GI, 2002, pp. 3–12.
LibreCat
C. Schulte, U. Block, in: DDI, GI, 2002, pp. 3–12.
2003 | Dissertation | LibreCat-ID: 15703
Lehr-Lernprozesse im Informatik-Anfangsunterricht: theoriegeleitete Entwicklung und Evaluation eines Unterrichtskonzepts zur Objektorientierung in der Sekundarstufe II
C. Schulte, Lehr-Lernprozesse Im Informatik-Anfangsunterricht: Theoriegeleitete Entwicklung Und Evaluation Eines Unterrichtskonzepts Zur Objektorientierung in Der Sekundarstufe II, University of Paderborn, Germany, 2003.
LibreCat
C. Schulte, Lehr-Lernprozesse Im Informatik-Anfangsunterricht: Theoriegeleitete Entwicklung Und Evaluation Eines Unterrichtskonzepts Zur Objektorientierung in Der Sekundarstufe II, University of Paderborn, Germany, 2003.
2003 | Journal Article | LibreCat-ID: 15704
Thinking in Objects and their Collaboration: Introducing Object-Oriented Technology
C. Schulte, J. Magenheim, J. Niere, W. Schäfer, Computer Science Education 13 (2003) 269–288.
LibreCat
C. Schulte, J. Magenheim, J. Niere, W. Schäfer, Computer Science Education 13 (2003) 269–288.
2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15700
Novices' expectations and prior knowledge of software development: results of a study with high school students
C. Schulte, J. Magenheim, in: ICER, ACM, 2005, pp. 143–153.
LibreCat
C. Schulte, J. Magenheim, in: ICER, ACM, 2005, pp. 143–153.
2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15701
Beiträge der Objektorientierung zu einem Kompetenzmodell des informatischen Modellierens
T. Brinda, C. Schulte, in: INFOS, GI, 2005, pp. 137–148.
LibreCat
T. Brinda, C. Schulte, in: INFOS, GI, 2005, pp. 137–148.
2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15702
Erwartungen und Wahlverhalten von Schülerinnen und Schülern gegenüber dem Schulfach Informatik - Ergebnisse einer Umfrage
C. Schulte, J. Magenheim, in: INFOS, GI, 2005, pp. 111–122.
LibreCat
C. Schulte, J. Magenheim, in: INFOS, GI, 2005, pp. 111–122.
2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 15694
Social, ethical and technical issues in informatics - An integrated approach
J. Magenheim, C. Schulte, EAIT 11 (2006) 319–339.
LibreCat
J. Magenheim, C. Schulte, EAIT 11 (2006) 319–339.
2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 15695
Research perspectives on the objects-early debate
R. Lister, A. Berglund, T. Clear, J. Bergin, K. Garvin-Doxas, B. Hanks, L. E. Hitchner, A. Luxton-Reilly, K. Sanders, C. Schulte, J. L. Whalley, SIGCSE Bulletin 38 (2006) 146–165.
LibreCat
R. Lister, A. Berglund, T. Clear, J. Bergin, K. Garvin-Doxas, B. Hanks, L. E. Hitchner, A. Luxton-Reilly, K. Sanders, C. Schulte, J. L. Whalley, SIGCSE Bulletin 38 (2006) 146–165.
2006 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15696
What do teachers teach in introductory programming?
C. Schulte, J. Bennedsen, in: ICER, ACM, 2006, pp. 17–28.
LibreCat
C. Schulte, J. Bennedsen, in: ICER, ACM, 2006, pp. 17–28.
2006 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15697
A Competence Model for Object-Interaction in Introductory Programming
J. Bennedsen, C. Schulte, in: PPIG, Psychology of Programming Interest Group, 2006, p. 1.
LibreCat
J. Bennedsen, C. Schulte, in: PPIG, Psychology of Programming Interest Group, 2006, p. 1.
2006 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15698
Gestaltung von Informatikseminaren unter Einsatz von Videokonferenzen
C. Schulte, M. Thomas, in: HDI, GI, 2006, pp. 77–88.
LibreCat
C. Schulte, M. Thomas, in: HDI, GI, 2006, pp. 77–88.
2006 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 15699
3. Workshop der GI-Fachgruppe "Didaktik der Informatik", 19.-20. Juni 2006 an der Universität Potsdam
A. Schwill, C. Schulte, M. Thomas, eds., 3. Workshop Der GI-Fachgruppe “Didaktik Der Informatik”, 19.-20. Juni 2006 an Der Universität Potsdam, GI, 2006.
LibreCat
A. Schwill, C. Schulte, M. Thomas, eds., 3. Workshop Der GI-Fachgruppe “Didaktik Der Informatik”, 19.-20. Juni 2006 an Der Universität Potsdam, GI, 2006.
2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15691
Attitudes towards computer science-computing experiences as a starting point and barrier to computer science
C. Schulte, M. Knobelsdorf, in: ICER, ACM, 2007, pp. 27–38.
LibreCat
C. Schulte, M. Knobelsdorf, in: ICER, ACM, 2007, pp. 27–38.
2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15692
Lesen im Informatikunterricht
C. Schulte, in: INFOS, GI, 2007, pp. 307–318.
LibreCat
C. Schulte, in: INFOS, GI, 2007, pp. 307–318.
2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15693
Das informatische Weltbild von Studierenden
C. Schulte, M. Knobelsdorf, in: INFOS, GI, 2007, pp. 69–79.
LibreCat
C. Schulte, M. Knobelsdorf, in: INFOS, GI, 2007, pp. 69–79.
2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15687
Block Model: an educational model of program comprehension as a tool for a scholarly approach to teaching
C. Schulte, in: ICER, ACM, 2008, pp. 149–160.
LibreCat
C. Schulte, in: ICER, ACM, 2008, pp. 149–160.
2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15688
Duality Reconstruction - Teaching Digital Artifacts from a Socio-technical Perspective
C. Schulte, in: ISSEP, Springer, 2008, pp. 110–121.
LibreCat
C. Schulte, in: ISSEP, Springer, 2008, pp. 110–121.
2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15689
What are information technology's key qualifications?
C. Dörge, C. Schulte, in: ITiCSE, ACM, 2008, pp. 296–300.
LibreCat
C. Dörge, C. Schulte, in: ITiCSE, ACM, 2008, pp. 296–300.
2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15690
Digitale Artefakte und Schlüsselkompetenzen im Informatikunterricht der Sekundarstufe I
C. Schulte, C. Dörge, in: DDI, GI, 2008, pp. 13–22.
LibreCat
C. Schulte, C. Dörge, in: DDI, GI, 2008, pp. 13–22.
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 15680
An evaluation of object oriented example programs in introductory programming textbooks
J. Börstler, M. S. Hall, M. Nordström, J. H. Paterson, K. Sanders, C. Schulte, L. Thomas, SIGCSE Bulletin 41 (2009) 126–143.
LibreCat
J. Börstler, M. S. Hall, M. Nordström, J. H. Paterson, K. Sanders, C. Schulte, L. Thomas, SIGCSE Bulletin 41 (2009) 126–143.
2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15681
Qualitätssicherung in einer interaktiven und lerneraktivierenden E-Learning-Umgebung
C. Schulte, R. Tolksdorf, in: DeLFI Workshops, Logos Verlag, 2009, pp. 219–225.
LibreCat
C. Schulte, R. Tolksdorf, in: DeLFI Workshops, Logos Verlag, 2009, pp. 219–225.
2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15682
Empirical comparison of objects-first and objects-later
A. Ehlert, C. Schulte, in: ICER, ACM, 2009, pp. 15–26.
LibreCat
A. Ehlert, C. Schulte, in: ICER, ACM, 2009, pp. 15–26.
2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15683
Bridging ICT and CS: educational standards for computer science in lower secondary education
T. Brinda, H. Puhlmann, C. Schulte, in: ITiCSE, ACM, 2009, pp. 288–292.
LibreCat
T. Brinda, H. Puhlmann, C. Schulte, in: ITiCSE, ACM, 2009, pp. 288–292.
2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15684
Unterschiede im Lernerfolg von Schülerinnen und Sch\üern in Abhängigkeit von der zeitlichen Reihenfolge der Themen (OOP-First bzw. OOP-Later)
A. Ehlert, C. Schulte, in: INFOS, GI, 2009, pp. 121–132.
LibreCat
A. Ehlert, C. Schulte, in: INFOS, GI, 2009, pp. 121–132.
2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15685
Informatik im Kontext (IniK) - Ein integratives Unterrichtskonzept für den Informatikunterricht
J. Koubek, C. Schulte, P. Schulze, H. Witten, in: INFOS, GI, 2009, pp. 268–279.
LibreCat
J. Koubek, C. Schulte, P. Schulze, H. Witten, in: INFOS, GI, 2009, pp. 268–279.
2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15686
Dualitätsrekonstruktion als Hilfsmittel zur Entwicklung und Planung von Informatikunterricht
C. Schulte, in: INFOS, GI, 2009, pp. 355–366.
LibreCat
C. Schulte, in: INFOS, GI, 2009, pp. 355–366.
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 15676
BlueJ Visual Debugger for Learning the Execution of Object-Oriented Programs?
J. Bennedsen, C. Schulte, TOCE 10 (2010) 8:1-8:22.
LibreCat
J. Bennedsen, C. Schulte, TOCE 10 (2010) 8:1-8:22.
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15677
Comparison of OOP first and OOP later: first results regarding the role of comfort level
A. Ehlert, C. Schulte, in: ITiCSE, ACM, 2010, pp. 108–112.
LibreCat
A. Ehlert, C. Schulte, in: ITiCSE, ACM, 2010, pp. 108–112.
2010 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 15678
10th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Koli Calling '10, Koli, Finland, October 28-31, 2010
C. Schulte, J. Suhonen, eds., 10th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Koli Calling ’10, Koli, Finland, October 28-31, 2010, ACM, 2010.
LibreCat
C. Schulte, J. Suhonen, eds., 10th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, Koli Calling ’10, Koli, Finland, October 28-31, 2010, ACM, 2010.
2010 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 15679
Didaktik der Informatik - Möglichkeiten empirischer Forschungsmethoden und Perspektiven der Fachdidaktik. 6. Workshop der GI-Fachgruppe "Didaktik der Informatik", 16. - 17. September 2010 in Oldenburg
I. Diethelm, C. Dörge, C. Hildebrandt, C. Schulte, eds., Didaktik der Informatik - Möglichkeiten empirischer Forschungsmethoden und Perspektiven der Fachdidaktik. 6. Workshop der GI-Fachgruppe “Didaktik der Informatik”, 16. - 17. September 2010 in Oldenburg, GI, 2010.
LibreCat
I. Diethelm, C. Dörge, C. Hildebrandt, C. Schulte, eds., Didaktik der Informatik - Möglichkeiten empirischer Forschungsmethoden und Perspektiven der Fachdidaktik. 6. Workshop der GI-Fachgruppe “Didaktik der Informatik”, 16. - 17. September 2010 in Oldenburg, GI, 2010.
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15672
Analysis of code reading to gain more insight in program comprehension
T. Busjahn, C. Schulte, A. Busjahn, in: Koli Calling, ACM, 2011, pp. 1–9.
LibreCat
T. Busjahn, C. Schulte, A. Busjahn, in: Koli Calling, ACM, 2011, pp. 1–9.
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15673
ProspectiveTeachers@Research: CS teacher education revised
M. Hornung, C. Schulte, in: Koli Calling, ACM, 2011, pp. 138–143.
LibreCat
M. Hornung, C. Schulte, in: Koli Calling, ACM, 2011, pp. 138–143.
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15674
Informatik begreifen - Zur Nutzung von Veranschaulichungen im Informatikunterricht
M. Kalbitz, H. Voss, C. Schulte, in: INFOS, GI, 2011, pp. 137–146.
LibreCat
M. Kalbitz, H. Voss, C. Schulte, in: INFOS, GI, 2011, pp. 137–146.
2011 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15675
Das Schülerlabor als Ort der Informatiklehrerbildung
C. Schulte, in: INFOS, GI, 2011, pp. 47–56.
LibreCat
C. Schulte, in: INFOS, GI, 2011, pp. 47–56.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27180
The technical potential of digital boards
H. Selke, F. Winkelnkemper, in: J.{\ "o} rg Desel, J {\" o} rg Haake, C. Spannagel (Eds.), 2012, pp. 171–182.
LibreCat
H. Selke, F. Winkelnkemper, in: J.{\ "o} rg Desel, J {\" o} rg Haake, C. Spannagel (Eds.), 2012, pp. 171–182.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27195
E-learning strategies: best practice or careful structural renewal?
Reinhard Keil, C. Schild, F. Winkelnkemper, in: Nicolas Apostolopoulos, U. Mu {\ ss} mann, W. Coy, A. Schwill (Eds.), 2012, pp. 137–155.
LibreCat
Reinhard Keil, C. Schild, F. Winkelnkemper, in: Nicolas Apostolopoulos, U. Mu {\ ss} mann, W. Coy, A. Schwill (Eds.), 2012, pp. 137–155.
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 15669
Koli Calling 2009 and 2010
C. Schulte, J. Suhonen, Computer Science Education 22 (2012) 79–80.
LibreCat
C. Schulte, J. Suhonen, Computer Science Education 22 (2012) 79–80.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15670
Computer science at school/CS teacher education: Koli working-group report on CS at school
C. Schulte, M. Hornung, S. Sentance, V. Dagiene, T. Jevsikova, N. Thota, A. Eckerdal, A.-K. Peters, in: Koli Calling, ACM, 2012, pp. 29–38.
LibreCat
C. Schulte, M. Hornung, S. Sentance, V. Dagiene, T. Jevsikova, N. Thota, A. Eckerdal, A.-K. Peters, in: Koli Calling, ACM, 2012, pp. 29–38.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15671
Uncovering structure behind function: the experiment as teaching method in computer science education
C. Schulte, in: WiPSCE, ACM, 2012, pp. 40–47.
LibreCat
C. Schulte, in: WiPSCE, ACM, 2012, pp. 40–47.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27168
Approaches for an informational separation of powers in learning platforms
R. Keil, F. Winkelnkemper, in: Society for Informatics, 2013, pp. 131–142.
LibreCat
R. Keil, F. Winkelnkemper, in: Society for Informatics, 2013, pp. 131–142.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 27173
Computer science and education - A struggle for creative sovereignty in society?
Reinhard Keil, H. Selke, F. Winkelnkemper, FIfF-Kommunikation (2013) 61–65.
LibreCat
Reinhard Keil, H. Selke, F. Winkelnkemper, FIfF-Kommunikation (2013) 61–65.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15664
The use of code reading in teaching programming
T. Busjahn, C. Schulte, in: Koli Calling, ACM, 2013, pp. 3–11.
LibreCat
T. Busjahn, C. Schulte, in: Koli Calling, ACM, 2013, pp. 3–11.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15665
Object Interaction Competence Model v. 2.0
J. Bennedsen, C. Schulte, in: LaTiCE, IEEE Computer Society, 2013, pp. 9–16.
LibreCat
J. Bennedsen, C. Schulte, in: LaTiCE, IEEE Computer Society, 2013, pp. 9–16.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15666
PCK and reflection in computer science teacher education
M. Buchholz, M. Saeli, C. Schulte, in: WiPSCE, ACM, 2013, pp. 8–16.
LibreCat
M. Buchholz, M. Saeli, C. Schulte, in: WiPSCE, ACM, 2013, pp. 8–16.