Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

482 Publications


2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31267
Classical and quantum resonances for hyperbolic surfaces
C. Guillarmou, J. Hilgert, T. Weich, Mathematische Annalen 370 (2017) 1231–1275.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31272
Wave front sets of reductive Lie group representations III
B. Harris, T. Weich, Advances in Mathematics 313 (2017) 176–236.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31370 | OA
Schnittstellenaufgaben für die Analysis I – Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse
M. Hoffmann, R. Biehler, in: U. Kortenkamp, A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, WTM-Verlag, Münster, 2017, pp. 441–444.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 31377 | OA LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31857
Grundzüge des inklusiven Mathematikunterrichts. Mit allen Kindern rechnen.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen - mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017, pp. 8–21.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33336
On the dipole approximation with error estimates
L. Boßmann, R. Grummt, M. Kolb, Letters in Mathematical Physics 108 (2017) 185–193.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 33342 LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31814
Inklusiven Mathematikunterricht gestalten. Anforderungen an die Lehrerausbildung.
U. Häsel-Weide, in: J. Leuders, T. Leuders, S. Ruwisch, S. Prediger (Eds.), Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen – Konzepte und Perspektiven für eine zentrale Anforderung an die Lehrerbildung, 1st ed., Springer Spektrum, Wiesbaden, 2017, pp. 17–28.
LibreCat | Files available
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31816
Occasions for productive interactions in inclusives mathematics classrooms that arise following mistakes.
U. Häsel-Weide, in: T. Dooley, G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, DCU Institude of Education and ERME, Dublin, 2017, pp. 1292–1299.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31856
Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, eds., Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017.
LibreCat | Files available
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31852
Förderheft zum Zahlenbuch 1
U. Häsel-Weide, T. Breucker, M. Nührenbörger, Förderheft zum Zahlenbuch 1, Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31853
Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, Förderkommentar Lernen zum Zahlenbuch 1, Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31854
Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr
U. Häsel-Weide, Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 2. Schuljahr, Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 31855
Das Zahlenbuch 2. Förderheft.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, Das Zahlenbuch 2. Förderheft., Klett, Leipzig, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31861
Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht - Möglichkeiten einer mathematisch ausgerichteten Diagnose und individuellen Förderung.
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, in: F. Helmich, E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule, 1st ed., Kohlhammer, Stuttgart, 2017, pp. 213–228.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31862
Förderung und Diagnose im Mathematikunterricht - Begriffe, Planungsfragen und Ansätze.
U. Häsel-Weide, S. Prediger, in: M. Abshagen, B. Barzel, J. Kramer, T. Riecke-Baulecke, B. Rösken-Winter, C. Selter (Eds.), Basiswissen Lehrerbildung: Mathematik unterrichten, 1st ed., Klett Kallmeyer, Seelze, 2017, pp. 167–181.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31863
Students constructing meaning for the decimal system in dyadic discussions: epistemological and interactionist analyses of negotiation processes in an inclusive setting.
U. Häsel-Weide, C. Schöttler, in: J. Novotná, H. Moraová, Charles University (Eds.), Proceedings of the International Symposium Elementary Maths Teaching.  Equity and Diversity in Elementary Mathematics Education, Prag, 2017, pp. 373–383.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31860
Soziale Begegnungen beim (kooperativen) Lernen im Mathematikunterricht.
U. Häsel-Weide, A.M. Hintz, in: U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger (Eds.), Gemeinsam Mathematik lernen. Mit allen Kindern rechnen., Grundschulverband e. V., Frankfurt a. Main, 2017, pp. 78–87.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 31858
Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen
U. Häsel-Weide, M. Nührenbörger, E. Moser Opitz, C. Wittich, Ablösung vom zählenden Rechnen. Fördereinheiten für heterogene Lerngruppen, 4th ed., Klett Kallmeyer, Seelze, 2017.
LibreCat
 

2016 | Dissertation | LibreCat-ID: 33
Modeling and simulation of metallic, particle-damped spheres for lightweight materials
T. Steinle, Modeling and Simulation of Metallic, Particle-Damped Spheres for Lightweight Materials, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 34
Multiobjective Optimal Control Methods for the Development of an Intelligent Cruise Control
M. Dellnitz, J. Eckstein, K. Flaßkamp, P. Friedel, C. Horenkamp, U. Köhler, S. Ober-Blöbaum, S. Peitz, S. Tiemeyer, in: Progress in Industrial Mathematics at ECMI, Springer International Publishing, Cham, 2016, pp. 633–641.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 21937
Variational tensor approach for approximating the rare-event kinetics of macromolecular systems
F. Nüske, R. Schneider, F. Vitalini, F. Noé, The Journal of Chemical Physics (2016).
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7765 | OA
Erkunden mathematischer Strukturen anstatt Interpretation in Modellen – Ein innermathematischer Zugang zu negativen Zahlen
J. Schumacher, in: Institut für Mathematik und Informatik Heidelberg} (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2016, WTM-Verlag, Münster, 2016.
LibreCat | Download (ext.)
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8555
Mathe – nein danke? Interesse, Beliefs und Lernstrategien im Mathematikstudium bei Grundschullehramtsstudierenden mit Pflichtfach
J. Kolter, M. Liebendörfer, S. Schukajlow, in: A. Hoppenbrock, R. Biehler, R. Hochmuth, H.-G. Rück (Eds.), Lehren Und Lernen von Mathematik in Der Studieneingangsphase, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2016, pp. 567–583.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8558
Projekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase
C. Colberg, M. Schürmann, R. Biehler, R.K. Hochmuth, N. Schaper, M. Liebendörfer, in: A. Hanft, F. Bischoff, B. Prang (Eds.), Working Paper Studieneingangsphase Perspektiven Aus Der Begleitforschung Zum Qualitätspakt Lehre, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, Oldenburg, 2016, pp. 19–22.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8560
Research in University Mathematics Education: The khdm
R. Biehler, R. Hochmuth, H.-G. Rück, R. Göller, A. Hoppenbrock, M. Liebendörfer, J. Püschl, EMS Newsletter 12 (2016) 49–50.
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8562
Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase
C. Colberg, R. Biehler, R. Hochmuth, N. Schaper, M. Liebendörfer, M. Schürmann, in: Beiträge Zum Mathematikunterricht 2016, WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Heidelberg, 2016, pp. 213–216.
LibreCat | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8565
Abschreiben - ein Problem in mathematischen Lehrveranstaltungen?
M. Liebendörfer, R. Göller, in: W. Paravicini, J. Schnieder (Eds.), Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik 2014 Beiträge Zum Gleichnamigen Symposium Am 7. & 8. November 2014 an Der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster, WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster, 2016, pp. 119–141.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8566
Eine alternative Einstiegsvorlesung in die Fachmathematik – Konzept und Auswirkungen
R. Göller, M. Liebendörfer, in: G. für Didaktik der Mathematik (Ed.), Beiträge Zum Mathematikunterricht 2016, WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster, 2016, pp. 321–324.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 8567
Abschreiben von Übungsaufgaben in traditionellen und innovativen Mathematikvorlesungen
M. Liebendörfer, R. Göller, Mitteilungen Der Deutschen Mathematiker-Vereinigung 24 (2016) 230–233.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8759
Multiobjective Model Predictive Control of an Industrial Laundry
S. Peitz, M. Gräler, C. Henke, M.H. Molo, M. Dellnitz, A. Trächtler, in: Procedia Technology, 2016, pp. 483–490.
LibreCat | DOI
 

2016 | Misc | LibreCat-ID: 6569
Increasing the Sensitivity of Impedance with Respect to Material Parameters of Triple-Ring Electrode Piezoelectric Transducers using Algorithmic Differentiation
B. Jurgelucks, L. Claes, Increasing the Sensitivity of Impedance with Respect to Material Parameters of Triple-Ring Electrode Piezoelectric Transducers Using Algorithmic Differentiation, Workshop on Direct and Inverse Problems in Piezoelectricity, Erlangen, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6570
Optimisation of triple-ring-electrodes on piezoceramic transducers using algorithmic differentiation
B. Jurgelucks, L. Claes, in: AD2016 The 7th International Conference on Algorithmic Differentiation, 2016, pp. 99–102.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16579
Multiobjective Optimal Control Methods for the Development of an Intelligent Cruise Control
M. Dellnitz, J. Eckstein, K. Flaßkamp, P. Friedel, C. Horenkamp, U. Köhler, S. Ober-Blöbaum, S. Peitz, S. Tiemeyer, in: Mathematics in Industry, Cham, 2016.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 16580
On the computation of attractors for delay differential equations
A. Ziessler, M.H.-V. Molo, M. Dellnitz, Journal of Computational Dynamics (2016) 5–5.
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8758
A comparison of two predictive approaches to control the longitudinal dynamics of electric vehicles
J. Eckstein, S. Peitz, K. Schäfer, P. Friedel, U. Köhler, M. Hessel von Molo, S. Ober-Blöbaum, M. Dellnitz, in: Procedia Technology, 3rd International Conference on System-Integrated Intelligence: New Challenges for Product and Production Engineering, 2016, pp. 465–472.
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29435
Variational integrators of mixed order for dynamical systems with multiple time scales and split potentials
T. Wenger, S. Ober-Blöbaum, S. Leyendecker, in: ECCOMAS Congress 2016 - Proceedings of the 7th European Congress on Computational Methods in Applied Sciences and Engineering, 2016, pp. 1818–1831.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29432
Constrained Galerkin variational integrators and modified constrained symplectic Runge-Kutta methods
T. Wenger, S. Ober-Blöbaum, S. Leyendecker, in: International Conference of Numerical Analysis and Applied Mathematics (ICNAAM), 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29433
Reduced order model based multiobjective optimal control of fluids
S. Peitz, S. Ober-Blöbaum, M. Dellnitz, in: Proceedings of International Congress of Theoretical and Applied Mechanics, 2016.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29436
Optimal control of switching times in switched linear systems
B. Stellato, S. Ober-Blöbaum, P.J. Goulart, in: 2016 IEEE 55th Conference on Decision and Control (CDC), 2016, pp. 7228–7233.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31274
Symmetry reduction of holomorphic iterated function schemes and factorization of Selberg zeta functions
D. Borthwick, T. Weich, Journal of Spectral Theory 6 (2016) 267–329.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31289
On the Support of Pollicott–Ruelle Resonanant States for Anosov Flows
T. Weich, Annales Henri Poincaré 18 (2016) 37–52.
LibreCat | DOI | arXiv
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 33343
Spectral analysis of the diffusion operator with random jumps from the boundary
M. Kolb, D. Krejčiřík, Mathematische Zeitschrift 284 (2016) 877–900.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 33344
Lower Bound on the Mean Square Displacement of Particles in the Hard Disk Model
T. Richthammer, Communications in Mathematical Physics 345 (2016) 1077–1099.
LibreCat | DOI
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 33357
Transience and recurrence of a Brownian path with limited local time
M. Kolb, M. Savov, The Annals of Probability 44 (2016).
LibreCat | DOI
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31799
»Mathematik inklusive«: Lernchancen im inklusiven Anfangsunterricht.
U. Häsel-Weide, in: I. Institut für Mathematik und Informatik der Pädagogischen Hochschule Heidelberg (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht. Vorträge auf der 50. Tagung für Didaktik der Mathematik, WTM, Münster, 2016, pp. 365–369.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31798
Mathematik gemeinsam lernen - Lernumgebungen für den inklusiven Mathematikunterricht.
U. Häsel-Weide, in: A.S. Steinweg (Ed.), Tagungsband des AK Grundschule in der GDM 2016, University of Bamberg Press, Bamberg, 2016, pp. 9–24.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31800 LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 31801
Vom Zählen zum Rechnen. Struktur-fokussierende Deutungen in kooperativen Lernumgebungen.
U. Häsel-Weide, Vom Zählen zum Rechnen. Struktur-fokussierende Deutungen in kooperativen Lernumgebungen., 1st ed., Springer Spektrum, Wiesbaden, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 31797
Gemeinsam ordnen – gemeinsam lernen. Mathematische Strukturen sichtbar machen.
U. Häsel-Weide, Grundschulunterricht Mathematik (2016) 30–33.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed