Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1330 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51706
Werth, G. (2018). Guter Raumlehreunterricht in der Volksschule nach dem Arbeitsschulprinzip am Beispiel von Ernst Heywang und Karl Pietzker. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44686
Rezat, S., Visnovska, J., Trouche, L., Qi, C., & Fan, L. (2018). Present Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources in ICME-13: Conclusion and Perspectives. In L. Fan, L. Trouche, C. Qi, S. Rezat, & J. Visnovska (Eds.), Research on Mathematics Textbooks and Teachers’ Resources: Advances and Issues. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73253-4_16
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41945
Topalović, E., Kuzminykh, K., & Rezat, S. (2018). Textaufgaben verstehen. Lesen und Variieren komplexer Textaufgaben mit sprachlich-mathematischen Strategien. In: Mathematik Lehren, 211, 36–45.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31949
Rezat, S., & Häsel-Weide, U. (2018). Examining peer-interaction during individual work with a digital textbook in a primary mathematics classroom. In H.-G. Weigand, A. Clark-Wilson, A. Donevska, E. Todorova, E. Faggiano, N. Grønbæk, J. Trgalova, & University of Copenhagen (Eds.), PROCEEDINGS of the fith ERME TOPIC CONFERENCE (ETC 5) on Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) (pp. 209–216).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48321
Wessel, L., & Erath, K. (2018). Theoretical frameworks for designing and analyzing language-responsive mathematics teaching–learning arrangements. ZDM, 50(6), 1053–1064. https://doi.org/10.1007/s11858-018-0980-y
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48383
Wessel, L., Büchter, A., & Prediger, S. (2018). Weil Sprache zählt - Sprachsensibel Mathematikunterricht planen, durchführen und auswerten. Mathematik lehren, 206, 2–7.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48402
Wessel, L., & Sprütte, F. (2018). Mathematik und Unterrichtssprache lernen: Antworten für den Unterricht mit neu Zugewanderten. mathematik lehren, 206, 18–22.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48404
Wessel, L., & Moser-Fendel, J. (2018). Entwicklung und Erforschung von e-Selbstlernmodulen im Service-Bereich Mathematik. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 2107–2108).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 48403
Wessel, L. (2018). Strukturierte Aufgabenfolgen. Begründen üben und Ableitungsregeln trainieren. mathematik lehren, 209, 38–42.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48997
Lankeit, E., & Biehler, R. (2018). Wirkungen von Mathematikvorkursen auf Einstellungen und Selbstkonzepte von Studierenden. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 1135–1138). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8572
Frühbis-Krüger, A., Kemper, G., Koepf, W., & Liebendörfer, M. (2018). CAS in der Hochschullehre - Ein Blick in die Praxis. In Beiträge zum Mathematikunterricht 2018 (pp. 83–84). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 8571
Frühbis-Krüger, A., & Liebendörfer, M. (2018). Minisymposium CAS in der Hochschullehre - ein Blick in die Praxis. Computeralgebra-Rundbrief, 63.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21938
Nüske, F., Wu, H., Prinz, J.-H., Wehmeyer, C., Clementi, C., & Noé, F. (2017). Markov state models from short non-equilibrium simulations—Analysis and correction of estimation bias. The Journal of Chemical Physics. https://doi.org/10.1063/1.4976518
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21939
Wu, H., Nüske, F., Paul, F., Klus, S., Koltai, P., & Noé, F. (2017). Variational Koopman models: Slow collective variables and molecular kinetics from short off-equilibrium simulations. The Journal of Chemical Physics. https://doi.org/10.1063/1.4979344
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 7767 | OA
Schumacher, J. (2017). Sinnkonstruktion beim Erkunden von Mustern und Strukturen. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017. Münster: WTM-Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8559
Liebendörfer, M., & Hochmuth, R. (2017). Perceived Competence and Incompetence in the First Year of Mathematics Studies: Forms and Situations. In R. Göller, R. Biehler, R. Hochmuth, & H.-G. Rück (Eds.), Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings (pp. 286–293). Kassel: Universität Kassel.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 8564
Liebendörfer, M., & Schukajlow, S. (2017). Interest development during the first year at university: do mathematical beliefs predict interest in mathematics? ZDM, 49(3), 355–366. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0827-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8752
Peitz, S., & Dellnitz, M. (2017). Gradient-Based Multiobjective Optimization with Uncertainties. In NEO 2016 (pp. 159–182). Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-64063-1_7
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6572
Jurgelucks, B., Feldmann, N., Claes, L., Henning, B., & Walther, A. (2017). Material parameter determination of a piezoelectric disc with triple-ring-electrodes for increased sensitivity. In Proceedings of Meetings on Acoustics (p. 030010). Honolulu. https://doi.org/10.1121/2.0000707
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 16540
Dellnitz, M., & Klus, S. (2017). Sensing and control in symmetric networks. Dynamical Systems, 61–79. https://doi.org/10.1080/14689367.2016.1215410
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed