Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1581 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 42790
Kirschmer, M. (2018). One-class genera of exceptional groups over number fields. Journal de Théorie Des Nombres de Bordeaux, 30(3), 847–857. https://doi.org/10.5802/jtnb.1052
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44333
Burban, I., & Galinat, L. (2018). Torsion free sheaves on Weierstraß cubic curves and the classical Yang-Baxter equation. Communications in Mathematical Physics, 364(1), 123–169. https://doi.org/10.1007/s00220-018-3172-2
LibreCat | DOI
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 44538
Burban, I., & Drozd, Yu. (2018). Non-commutative nodal curves and derived tame algebras.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44332
Burban, I., & Zheglov, A. (2018). Fourier-Mukai transform on Weierstraß cubics and commuting differential operators. International Journal of Mathematics, 29(10), Article 1850064- 46 pp.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 45394
Dröse, J., Prediger, S., & Marcus, A. (2018). Strategien zum Verstehen von Textaufgaben – Fach- und sprachintegriertes Unterrichtsmaterial in Basis- und Regelfassung.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6571
Jurgelucks, B., Claes, L., Walther, A., & Henning, B. (2018). Optimization of triple-ring electrodes on piezoceramic transducers using algorithmic differentiation. Optimization Methods and Software, 33(4–6), 868--888. https://doi.org/10.1080/10556788.2018.1435652
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45680
Bruns, J., Unterhauser, E., & Gasteiger, H. (2018). Entwicklung des Begriffsverständnisses zu Vierecksfiguren in der Grundschule – Erste Ergebnisse aus dem Projekt BegriV. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht (pp. 377–380). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45690
Bruns, J., & Gasteiger, H. (2018). Gemeinsame Arbeitsphasen produktiv nutzen – verschiedene Methoden kooperativen Lernens im Mathematikunterricht der Grundschule. mathematik lehren, 205, 10–13.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36485
Cooke, A., & Bruns, J. (2018). Early Childhood Educators’ Issues and Perspectives in Mathematics Education. In I. Elia, J. Mulligan, A. Anderson, A. Baccaglini-Frank, & C. Benz (Eds.), Contemporary Research and Perspectives on Early Childhood Mathematics Education (pp. 267–289). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73432-3_14
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36480
Barzel, B., Biehler, R., Blömeke, S., Brandtner, R., Bruns, J., Dohrmann, C., Kortenkamp, U., Lange, T., Leuders, T., Rösken-Winter, B., Scherer, P., & Selter, C. (2018). Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM. In R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, & C. Selter (Eds.), Mathematikfortbildungen professionalisieren: Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik (pp. 7–39). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_2
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36478
Bruns, J., & Eichen, L. (2018). EmMa - Fortbildung für elementarpädagogische Fachpersonen zur frühen mathematischen Bildung. In R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, & B. Rösken-Winter (Eds.), Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik (pp. 417–434). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_21
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36475 | OA
Gasteiger, H., Bruns, J., & Universität Osnabrück, Center for Early Childhood Development and Education Research (CEDER) (Eds.). (2018). Methoden empirischer Bildungsforschung im Kontext Frühkindliche Bildung und Entwicklung.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 19940 | OA
Offen, C. (n.d.). Local intersections of Lagrangian manifolds correspond to catastrophe  theory. In arXiv:1811.10165.
LibreCat | Files available | arXiv
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19943 | OA
McLachlan, R. I., & Offen, C. (2018). Hamiltonian boundary value problems, conformal symplectic symmetries, and conjugate loci. New Zealand Journal of Mathematics, 48, 83–99. https://doi.org/10.53733/34
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56249
Fleischmann, Y., Kempen, L., Mai, T., & Biehler, R. (2018). Die online Lernmaterialien von studiVEMINT: Einsatzszenarien im Blended Learning Format in mathematischen Vorkursen. In M. Klinger, A. Schüler-Meyer, & L. Wessel (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik (pp. 101–116). WTM-Verlag.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56254
Kempen, L., & Biehler, R. (2018). Pre-Service Teachers’ Benefits from an Inquiry-Based Transition-to-Proof Course with a Focus on Generic Proofs. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 5(1), 27–55. https://doi.org/10.1007/s40753-018-0082-9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018. Leibniz Universität Hannover.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56349
Barzel, B., Biehler, R., Blömeke, S., Brandtner, R., Bruns, J., Dohrmann, C., Kortenkamp, U., Lange, T., Leuders, T., Rösken-Winter, B., Scherer, P., & Selter, C. (2018). Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM. In Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik (pp. 7–40). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56354
Biehler, R., Budde, L., Frischemeier, D., Heinemann, B., Podworny, S., Schulte, C., & Wassong, T. (Eds.). (2018). Paderborn symposium on data science education at school level 2017: The collected extended abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn. Universitätsbibliothek Paderborn.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56361
Biehler, R., Frischemeier, D., & Podworny, S. (2018). Elementary preservice teachers’ reasoning about statistical modeling in a civic statistics context. ZDM, 50(7), 1237–1251. https://doi.org/10.1007/s11858-018-1001-x
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed