Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1589 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44333
Torsion free sheaves on Weierstraß cubic curves and the classical Yang-Baxter equation
I. Burban, L. Galinat, Communications in Mathematical Physics 364 (2018) 123–169.
LibreCat | DOI
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 44538 LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44332
Fourier-Mukai transform on Weierstraß cubics and commuting differential operators
I. Burban, A. Zheglov, International Journal of Mathematics 29 (2018).
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 45394
Strategien zum Verstehen von Textaufgaben – Fach- und sprachintegriertes Unterrichtsmaterial in Basis- und Regelfassung
J. Dröse, S. Prediger, A. Marcus, Strategien zum Verstehen von Textaufgaben – Fach- und sprachintegriertes Unterrichtsmaterial in Basis- und Regelfassung, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6571
Optimization of triple-ring electrodes on piezoceramic transducers using algorithmic differentiation
B. Jurgelucks, L. Claes, A. Walther, B. Henning, Optimization Methods and Software 33 (2018) 868--888.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45680
Entwicklung des Begriffsverständnisses zu Vierecksfiguren in der Grundschule – Erste Ergebnisse aus dem Projekt BegriV
J. Bruns, E. Unterhauser, H. Gasteiger, in: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht, WTM-Verlag, Münster, 2018, pp. 377–380.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45690 LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36485
Early Childhood Educators’ Issues and Perspectives in Mathematics Education
A. Cooke, J. Bruns, in: I. Elia, J. Mulligan, A. Anderson, A. Baccaglini-Frank, C. Benz (Eds.), Contemporary Research and Perspectives on Early Childhood Mathematics Education, Springer International Publishing, Cham, Switzerland, 2018, pp. 267–289.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36480
Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM
B. Barzel, R. Biehler, S. Blömeke, R. Brandtner, J. Bruns, C. Dohrmann, U. Kortenkamp, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, C. Selter, in: R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, C. Selter (Eds.), Mathematikfortbildungen professionalisieren: Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2018, pp. 7–39.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36478
EmMa - Fortbildung für elementarpädagogische Fachpersonen zur frühen mathematischen Bildung
J. Bruns, L. Eichen, in: R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter (Eds.), Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik, Springer, Berlin, 2018, pp. 417–434.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36475 | OA
Methoden empirischer Bildungsforschung im Kontext Frühkindliche Bildung und Entwicklung
H. Gasteiger, J. Bruns, Universität Osnabrück, Center for Early Childhood Development and Education Research (CEDER), eds., Methoden empirischer Bildungsforschung im Kontext Frühkindliche Bildung und Entwicklung, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 19940 | OA LibreCat | Files available | arXiv
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19943 | OA
Hamiltonian boundary value problems, conformal symplectic symmetries, and conjugate loci
R.I. McLachlan, C. Offen, New Zealand Journal of Mathematics 48 (2018) 83–99.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56249
Die online Lernmaterialien von studiVEMINT: Einsatzszenarien im Blended Learning Format in mathematischen Vorkursen
Y. Fleischmann, L. Kempen, T. Mai, R. Biehler, in: M. Klinger, A. Schüler-Meyer, L. Wessel (Eds.), Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik, WTM-Verlag, Münster, 2018, pp. 101–116.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56254
Pre-Service Teachers’ Benefits from an Inquiry-Based Transition-to-Proof Course with a Focus on Generic Proofs
L. Kempen, R. Biehler, International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 5 (2018) 27–55.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018
R. Hochmuth, R. Biehler, N. Schaper, C. Kuklinski, E. Lankeit, E. Leis, M. Liebendörfer, M. Schürmann, Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018, Leibniz Universität Hannover, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56349
Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM
B. Barzel, R. Biehler, S. Blömeke, R. Brandtner, J. Bruns, C. Dohrmann, U. Kortenkamp, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, C. Selter, in: Konzepte Und Studien Zur Hochschuldidaktik Und Lehrerbildung Mathematik, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2018, pp. 7–40.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56354
Paderborn symposium on data science education at school level 2017: The collected extended abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn
R. Biehler, L. Budde, D. Frischemeier, B. Heinemann, S. Podworny, C. Schulte, T. Wassong, eds., Paderborn Symposium on Data Science Education at School Level 2017: The Collected Extended Abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn, Universitätsbibliothek Paderborn, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56361
Elementary preservice teachers’ reasoning about statistical modeling in a civic statistics context
R. Biehler, D. Frischemeier, S. Podworny, ZDM 50 (2018) 1237–1251.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed