Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1589 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44333
I. Burban and L. Galinat, “Torsion free sheaves on Weierstraß cubic curves and the classical Yang-Baxter equation,” Communications in Mathematical Physics, vol. 364, no. 1, pp. 123–169, 2018, doi: 10.1007/s00220-018-3172-2.
LibreCat | DOI
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 44538
I. Burban and Yu. Drozd, “Non-commutative nodal curves and derived tame algebras.” 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44332
I. Burban and A. Zheglov, “Fourier-Mukai transform on Weierstraß cubics and commuting differential operators,” International Journal of Mathematics, vol. 29, no. 10, Art. no. 1850064–46 pp, 2018.
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 45394
J. Dröse, S. Prediger, and A. Marcus, Strategien zum Verstehen von Textaufgaben – Fach- und sprachintegriertes Unterrichtsmaterial in Basis- und Regelfassung. 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6571
B. Jurgelucks, L. Claes, A. Walther, and B. Henning, “Optimization of triple-ring electrodes on piezoceramic transducers using algorithmic differentiation,” Optimization Methods and Software, vol. 33, no. 4–6, pp. 868--888, 2018, doi: 10.1080/10556788.2018.1435652.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45680
J. Bruns, E. Unterhauser, and H. Gasteiger, “Entwicklung des Begriffsverständnisses zu Vierecksfiguren in der Grundschule – Erste Ergebnisse aus dem Projekt BegriV,” in Beiträge zum Mathematikunterricht, 2018, pp. 377–380.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45690
J. Bruns and H. Gasteiger, “Gemeinsame Arbeitsphasen produktiv nutzen – verschiedene Methoden kooperativen Lernens im Mathematikunterricht der Grundschule,” mathematik lehren, vol. 205, pp. 10–13, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36485
A. Cooke and J. Bruns, “Early Childhood Educators’ Issues and Perspectives in Mathematics Education,” in Contemporary Research and Perspectives on Early Childhood Mathematics Education, I. Elia, J. Mulligan, A. Anderson, A. Baccaglini-Frank, and C. Benz, Eds. Cham, Switzerland: Springer International Publishing, 2018, pp. 267–289.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36480
B. Barzel et al., “Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM,” in Mathematikfortbildungen professionalisieren: Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, and C. Selter, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 7–39.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36478
J. Bruns and L. Eichen, “EmMa - Fortbildung für elementarpädagogische Fachpersonen zur frühen mathematischen Bildung,” in Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, and B. Rösken-Winter, Eds. Berlin: Springer, 2018, pp. 417–434.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36475 | OA
H. Gasteiger, J. Bruns, and Universität Osnabrück, Center for Early Childhood Development and Education Research (CEDER), Eds., Methoden empirischer Bildungsforschung im Kontext Frühkindliche Bildung und Entwicklung. 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 19940 | OA
C. Offen, “Local intersections of Lagrangian manifolds correspond to catastrophe  theory,” arXiv:1811.10165. .
LibreCat | Files available | arXiv
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19943 | OA
R. I. McLachlan and C. Offen, “Hamiltonian boundary value problems, conformal symplectic symmetries, and conjugate loci,” New Zealand Journal of Mathematics, vol. 48, pp. 83–99, 2018, doi: 10.53733/34 .
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56249
Y. Fleischmann, L. Kempen, T. Mai, and R. Biehler, “Die online Lernmaterialien von studiVEMINT: Einsatzszenarien im Blended Learning Format in mathematischen Vorkursen,” in Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik, 2018, pp. 101–116.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56254
L. Kempen and R. Biehler, “Pre-Service Teachers’ Benefits from an Inquiry-Based Transition-to-Proof Course with a Focus on Generic Proofs,” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, vol. 5, no. 1, pp. 27–55, 2018, doi: 10.1007/s40753-018-0082-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
R. Hochmuth et al., Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018. Leibniz Universität Hannover, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56349
B. Barzel et al., “Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM,” in Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 7–40.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56354
R. Biehler et al., Eds., Paderborn symposium on data science education at school level 2017: The collected extended abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn. Universitätsbibliothek Paderborn, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56361
R. Biehler, D. Frischemeier, and S. Podworny, “Elementary preservice teachers’ reasoning about statistical modeling in a civic statistics context,” ZDM, vol. 50, no. 7, pp. 1237–1251, 2018, doi: 10.1007/s11858-018-1001-x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56360
R. Biehler, D. Frischemeier, and S. Podworny, “ Civic Engagement in Higher Education: A university course in civic statistics for mathematics preservice teachers -  Civic Engagement in Higher Education: A university course in civic statistics for mathematics preservice teachers,” Zeitschrift für Hochschulentwicklung, vol. 13, no. 2, pp. 169–182, 2018, doi: 10.3217/ZFHE-13-02/11.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed