Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1581 Publications
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36478
Bruns, J., & Eichen, L. (2018). EmMa - Fortbildung für elementarpädagogische Fachpersonen zur frühen mathematischen Bildung. In R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, & B. Rösken-Winter (Eds.), Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik (pp. 417–434). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_21
LibreCat
| DOI
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36475 |
Gasteiger, H., Bruns, J., & Universität Osnabrück, Center for Early Childhood Development and Education Research (CEDER) (Eds.). (2018). Methoden empirischer Bildungsforschung im Kontext Frühkindliche Bildung und Entwicklung.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Preprint | LibreCat-ID: 19940 |
Offen, C. (n.d.). Local intersections of Lagrangian manifolds correspond to catastrophe theory. In arXiv:1811.10165.
LibreCat
| Files available
| arXiv
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19943 |
McLachlan, R. I., & Offen, C. (2018). Hamiltonian boundary value problems, conformal symplectic symmetries, and conjugate loci. New Zealand Journal of Mathematics, 48, 83–99. https://doi.org/10.53733/34
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56249
Fleischmann, Y., Kempen, L., Mai, T., & Biehler, R. (2018). Die online Lernmaterialien von studiVEMINT: Einsatzszenarien im Blended Learning Format in mathematischen Vorkursen. In M. Klinger, A. Schüler-Meyer, & L. Wessel (Eds.), Hanse-Kolloquium zur Hochschuldidaktik der Mathematik (pp. 101–116). WTM-Verlag.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56254
Kempen, L., & Biehler, R. (2018). Pre-Service Teachers’ Benefits from an Inquiry-Based Transition-to-Proof Course with a Focus on Generic Proofs. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 5(1), 27–55. https://doi.org/10.1007/s40753-018-0082-9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Kuklinski, C., Lankeit, E., Leis, E., Liebendörfer, M., & Schürmann, M. (2018). Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathmatikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B und C der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018. Leibniz Universität Hannover.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56349
Barzel, B., Biehler, R., Blömeke, S., Brandtner, R., Bruns, J., Dohrmann, C., Kortenkamp, U., Lange, T., Leuders, T., Rösken-Winter, B., Scherer, P., & Selter, C. (2018). Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM. In Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik (pp. 7–40). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_2
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56354
Biehler, R., Budde, L., Frischemeier, D., Heinemann, B., Podworny, S., Schulte, C., & Wassong, T. (Eds.). (2018). Paderborn symposium on data science education at school level 2017: The collected extended abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn. Universitätsbibliothek Paderborn.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56361
Biehler, R., Frischemeier, D., & Podworny, S. (2018). Elementary preservice teachers’ reasoning about statistical modeling in a civic statistics context. ZDM, 50(7), 1237–1251. https://doi.org/10.1007/s11858-018-1001-x
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56360
Biehler, R., Frischemeier, D., & Podworny, S. (2018). Civic Engagement in Higher Education: A university course in civic statistics for mathematics preservice teachers - Civic Engagement in Higher Education: A university course in civic statistics for mathematics preservice teachers. Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, 13(2), 169–182. https://doi.org/10.3217/ZFHE-13-02/11
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56351
Biehler, R. (2018). Design principles, realizations and uses of software supporting the learning and the doing of statistics: A reflection on developments since the late 1990s. Looking Back, Looking Forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS10, July 8–13), Kyoto, Japan. Https://Iase-Web. Org/Icots/10/Proceedings/Pdfs/ICOTS10_1B1. Pdf.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56355
Biehler, R., Fleischmann, Y., & Gold, A. (2018). Konzepte für die Gestaltung von Online-Vorkursen für Mathematik und für ihre Integration in Blended-Learning-Szenarien. In Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band I (pp. 277–280). WTM-Verlag.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56362
Biehler, R., Frischemeier, D., Podworny, S., Wassong, T., Budde, L., Heinemann, B., & Schulte, C. (2018). Data Science and Big Data in Upper Secondary Schools: A Module to Build up First Components of Statistical Thinking in a Data Science Curriculum. Archives of Data Science, Series A, 5(1), Article 28. https://doi.org/10.5445/KSP/1000087327/28
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56692
Biehler, R., Lange, T., Leuders, T., Rösken-Winter, B., Scherer, P., & Selter, C. (Eds.). (2018). Mathematikfortbildungen professionalisieren. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56706
Frischemeier, D., & Biehler, R. (2018). Preservice teachers´ comparing groups with TinkerPlots - An exploratory video study. Statistics Education Research Journal, 17(1), 35–60. https://doi.org/10.52041/serj.v17i1.175
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56713
Kolter, J., Blum, W., Bender, P., Biehler, R., Haase, J., Hochmuth, R., & Schukajlow, S. (2018). Zum Erwerb, zur Messung und zur Förderung studentischen (Fach-)Wissens in der Vorlesung „Arithmetik für die Grundschule“ – Ergebnisse aus dem KLIMAGS-Projekt. In R. Möller & R. Vogel (Eds.), Innovative Konzepte für die Grundschullehrerausbildung im Fach Mathematik (pp. 95–121). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-10265-4_4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56709
Haase, J., Hochmuth, R., Bender, P., Biehler, R., Blum, W., Kolter, J., & Schukajlow, S. (2018). Tutorenschulung als Basis für ein kompetenzorientiertes Feedback in fachmathematischen Anfängervorlesungen. In R. Möller & R. Vogel (Eds.), Innovative Konzepte für die Grundschullehrerausbildung im Fach Mathematik (pp. 235–253). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-10265-4_10
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56711
Heinemann, B., Opel, S., Budde, L., Schulte, C., Frischemeier, D., Biehler, R., Podworny, S., & Wassong, T. (2018). Drafting a Data Science Curriculum for Secondary Schools. Proceedings of the 18th Koli Calling International Conference on Computing Education Research, November 22–25, 2018, Koli, Finland. https://doi.org/10.1145/3279720.3279737
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56710
Heinemann, B., Budde, L., Schulte, C., Biehler, R., Frischemeier, D., Podworny, S., & Wassong, T. (2018). Data Science and Big Data in Upper Secondary Schools: What Should Be Discussed From a Perspective of Computer Science Education? Archives of Data Science, Series A, 5(1), 1–18.
LibreCat
| Download (ext.)