Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1589 Publications
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44333
Burban I, Galinat L. Torsion free sheaves on Weierstraß cubic curves and the classical Yang-Baxter equation. Communications in Mathematical Physics. 2018;364(1):123–169. doi:10.1007/s00220-018-3172-2
LibreCat
| DOI
2018 | Preprint | LibreCat-ID: 44538
Burban I, Drozd Yu. Non-commutative nodal curves and derived tame algebras. Published online 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44332
Burban I, Zheglov A. Fourier-Mukai transform on Weierstraß cubics and commuting differential operators. International Journal of Mathematics. 2018;29(10).
LibreCat
2018 | Misc | LibreCat-ID: 45394
Dröse J, Prediger S, Marcus A. Strategien zum Verstehen von Textaufgaben – Fach- und sprachintegriertes Unterrichtsmaterial in Basis- und Regelfassung.; 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6571
Jurgelucks B, Claes L, Walther A, Henning B. Optimization of triple-ring electrodes on piezoceramic transducers using algorithmic differentiation. Optimization Methods and Software. 2018;33(4-6):868--888. doi:10.1080/10556788.2018.1435652
LibreCat
| DOI
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45680
Bruns J, Unterhauser E, Gasteiger H. Entwicklung des Begriffsverständnisses zu Vierecksfiguren in der Grundschule – Erste Ergebnisse aus dem Projekt BegriV. In: Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, ed. Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM-Verlag; 2018:377–380.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45690
Bruns J, Gasteiger H. Gemeinsame Arbeitsphasen produktiv nutzen – verschiedene Methoden kooperativen Lernens im Mathematikunterricht der Grundschule. mathematik lehren. 2018;205:10–13.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36485
Cooke A, Bruns J. Early Childhood Educators’ Issues and Perspectives in Mathematics Education. In: Elia I, Mulligan J, Anderson A, Baccaglini-Frank A, Benz C, eds. Contemporary Research and Perspectives on Early Childhood Mathematics Education. Springer International Publishing; 2018:267–289. doi:10.1007/978-3-319-73432-3_14
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36480
Barzel B, Biehler R, Blömeke S, et al. Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM. In: Biehler R, Lange T, Leuders T, Rösken-Winter B, Scherer P, Selter C, eds. Mathematikfortbildungen professionalisieren: Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2018:7–39. doi:10.1007/978-3-658-19028-6_2
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36478
Bruns J, Eichen L. EmMa - Fortbildung für elementarpädagogische Fachpersonen zur frühen mathematischen Bildung. In: Biehler R, Lange T, Leuders T, Rösken-Winter B, eds. Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik. Springer; 2018:417-434. doi:10.1007/978-3-658-19028-6_21
LibreCat
| DOI
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36475 |

Gasteiger H, Bruns J, Universität Osnabrück, Center for Early Childhood Development and Education Research (CEDER), eds. Methoden empirischer Bildungsforschung im Kontext Frühkindliche Bildung und Entwicklung.; 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Preprint | LibreCat-ID: 19940 |

Offen C. Local intersections of Lagrangian manifolds correspond to catastrophe theory. arXiv:181110165.
LibreCat
| Files available
| arXiv
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19943 |

McLachlan RI, Offen C. Hamiltonian boundary value problems, conformal symplectic symmetries, and conjugate loci. New Zealand Journal of Mathematics. 2018;48:83-99. doi:10.53733/34
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
| arXiv
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56249
Fleischmann Y, Kempen L, Mai T, Biehler R. Die online Lernmaterialien von studiVEMINT: Einsatzszenarien im Blended Learning Format in mathematischen Vorkursen. In: Klinger M, Schüler-Meyer A, Wessel L, eds. Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik. WTM-Verlag; 2018:101–116.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56254
Kempen L, Biehler R. Pre-Service Teachers’ Benefits from an Inquiry-Based Transition-to-Proof Course with a Focus on Generic Proofs. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education. 2018;5(1):27-55. doi:10.1007/s40753-018-0082-9
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
Hochmuth R, Biehler R, Schaper N, et al. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018. Leibniz Universität Hannover; 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56349
Barzel B, Biehler R, Blömeke S, et al. Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM. In: Konzepte Und Studien Zur Hochschuldidaktik Und Lehrerbildung Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2018:7-40. doi:10.1007/978-3-658-19028-6_2
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56354
Biehler R, Budde L, Frischemeier D, et al., eds. Paderborn Symposium on Data Science Education at School Level 2017: The Collected Extended Abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn. Universitätsbibliothek Paderborn; 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56361
Biehler R, Frischemeier D, Podworny S. Elementary preservice teachers’ reasoning about statistical modeling in a civic statistics context. ZDM. 2018;50(7):1237-1251. doi:10.1007/s11858-018-1001-x
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56360
Biehler R, Frischemeier D, Podworny S. Civic Engagement in Higher Education: A university course in civic statistics for mathematics preservice teachers - Civic Engagement in Higher Education: A university course in civic statistics for mathematics preservice teachers. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2018;13(2):169-182. doi:10.3217/ZFHE-13-02/11
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)