Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1589 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44333
Burban, Igor, and L. Galinat. “Torsion Free Sheaves on Weierstraß Cubic Curves and the Classical Yang-Baxter Equation.” Communications in Mathematical Physics 364, no. 1 (2018): 123–169. https://doi.org/10.1007/s00220-018-3172-2.
LibreCat | DOI
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 44538
Burban, Igor, and Yu. Drozd. “Non-Commutative Nodal Curves and Derived Tame Algebras,” 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 44332
Burban, Igor, and A. Zheglov. “Fourier-Mukai Transform on Weierstraß Cubics and Commuting Differential Operators.” International Journal of Mathematics 29, no. 10 (2018).
LibreCat
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 45394
Dröse, Jennifer, Susanne Prediger, and A. Marcus. Strategien zum Verstehen von Textaufgaben – Fach- und sprachintegriertes Unterrichtsmaterial in Basis- und Regelfassung, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6571
Jurgelucks, Benjamin, Leander Claes, Andrea Walther, and Bernd Henning. “Optimization of Triple-Ring Electrodes on Piezoceramic Transducers Using Algorithmic Differentiation.” Optimization Methods and Software 33, no. 4–6 (2018): 868--888. https://doi.org/10.1080/10556788.2018.1435652.
LibreCat | DOI
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45680
Bruns, Julia, E. Unterhauser, and H. Gasteiger. “Entwicklung des Begriffsverständnisses zu Vierecksfiguren in der Grundschule – Erste Ergebnisse aus dem Projekt BegriV.” In Beiträge zum Mathematikunterricht, edited by Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, 377–380. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 45690
Bruns, Julia, and H. Gasteiger. “Gemeinsame Arbeitsphasen produktiv nutzen – verschiedene Methoden kooperativen Lernens im Mathematikunterricht der Grundschule.” mathematik lehren 205 (2018): 10–13.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36485
Cooke, Audrey, and Julia Bruns. “Early Childhood Educators’ Issues and Perspectives in Mathematics Education.” In Contemporary Research and Perspectives on Early Childhood Mathematics Education, edited by Iliada Elia, Joanne Mulligan, Ann Anderson, Anna Baccaglini-Frank, and Christiane Benz, 267–289. Cham, Switzerland: Springer International Publishing, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-319-73432-3_14.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36480
Barzel, Bärbel, Rolf Biehler, Sigrid Blömeke, Regine Brandtner, Julia Bruns, Christian Dohrmann, Ulrich Kortenkamp, et al. “Das Deutsche Zentrum für Lehrerbildung Mathematik – DZLM.” In Mathematikfortbildungen professionalisieren: Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik, edited by Rolf Biehler, Thomas Lange, Timo Leuders, Bettina Rösken-Winter, Petra Scherer, and Christoph Selter, 7–39. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_2.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36478
Bruns, Julia, and Lars Eichen. “EmMa - Fortbildung für elementarpädagogische Fachpersonen zur frühen mathematischen Bildung.” In Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte, Beispiele und Erfahrungen des Deutschen Zentrums für Lehrerbildung Mathematik, edited by Rolf Biehler, Thomas Lange, Timo Leuders, and Bettina Rösken-Winter, 417–34. Berlin: Springer, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_21.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36475 | OA
Gasteiger, Hedwig, Julia Bruns, and Universität Osnabrück, Center for Early Childhood Development and Education Research (CEDER), eds. Methoden empirischer Bildungsforschung im Kontext Frühkindliche Bildung und Entwicklung, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Preprint | LibreCat-ID: 19940 | OA
Offen, Christian. “Local Intersections of Lagrangian Manifolds Correspond to Catastrophe  Theory.” ArXiv:1811.10165, n.d.
LibreCat | Files available | arXiv
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19943 | OA
McLachlan, Robert I, and Christian Offen. “Hamiltonian Boundary Value Problems, Conformal Symplectic Symmetries, and Conjugate Loci.” New Zealand Journal of Mathematics 48 (2018): 83–99. https://doi.org/10.53733/34 .
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56249
Fleischmann, Yael, Leander Kempen, Tobias Mai, and Rolf Biehler. “Die Online Lernmaterialien von StudiVEMINT: Einsatzszenarien Im Blended Learning Format in Mathematischen Vorkursen.” In Hanse-Kolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik, edited by M. Klinger, A. Schüler-Meyer, and L. Wessel, 101–116. Münster: WTM-Verlag, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56254
Kempen, Leander, and Rolf Biehler. “Pre-Service Teachers’ Benefits from an Inquiry-Based Transition-to-Proof Course with a Focus on Generic Proofs.” International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education 5, no. 1 (2018): 27–55. https://doi.org/10.1007/s40753-018-0082-9.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 56253
Hochmuth, Reinhard, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Elisa Lankeit, Elena Leis, Michael Liebendörfer, and Mirko Schürmann. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase: Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03. 2015-31.08. 2018. Leibniz Universität Hannover, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56349
Barzel, Bärbel, Rolf Biehler, Sigrid Blömeke, Regine Brandtner, Julia Bruns, Christian Dohrmann, Ulrich Kortenkamp, et al. “Das Deutsche Zentrum Für Lehrerbildung Mathematik – DZLM.” In Konzepte Und Studien Zur Hochschuldidaktik Und Lehrerbildung Mathematik, 7–40. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-19028-6_2.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56354
Biehler, Rolf, Lea Budde, Daniel Frischemeier, B. Heinemann, Susanne Podworny, Carsten Schulte, and Thomas Wassong, eds. Paderborn Symposium on Data Science Education at School Level 2017: The Collected Extended Abstracts. Universitätsbibliothek Paderborn. Universitätsbibliothek Paderborn, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56361
Biehler, Rolf, Daniel Frischemeier, and Susanne Podworny. “Elementary Preservice Teachers’ Reasoning about Statistical Modeling in a Civic Statistics Context.” ZDM 50, no. 7 (2018): 1237–51. https://doi.org/10.1007/s11858-018-1001-x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56360
Biehler, Rolf, Daniel Frischemeier, and Susanne Podworny. “ Civic Engagement in Higher Education: A University Course in Civic Statistics for Mathematics Preservice Teachers -  Civic Engagement in Higher Education: A University Course in Civic Statistics for Mathematics Preservice Teachers.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 13, no. 2 (2018): 169–82. https://doi.org/10.3217/ZFHE-13-02/11.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=10

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed