Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1694 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 | OA
C. Haker and L. Otterspeer, “Soziale Grenzen und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang zur sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung,” in Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven, J. Drerup, N. Göddertz, R. Mattig, W. Thole, and U. Uhlendorff, Eds. Berlin, Heidelberg: J.B. Metzler, 2024, pp. 87–103.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53069 | OA
N. C. Banh and I. Scharlau, “Effects of task difficulty on visual processing speed,” presented at the Tagung experimentell arbeitender Psycholog:innen (TeaP), Regensburg, 2024.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54889 | OA
L. Stratmann, N. C. Banh, I. Scharlau, and F. Dressler, “Safety Assistance Systems for Bicyclists: Toward Empirical Studies of the Dooring Problem,” 2024, doi: 10.1145/3663338.3665831.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54776 | OA
C. Soyka and N. Schaper, “Analyzing student response processes to refine and validate a competency model and competency-based assessment task types,” Frontiers in Education, vol. 9, Art. no. 1397027, 2024, doi: https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1397027.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53816 | OA
K. Biermeier, I. Scharlau, and E. Yigitbas, “Measuring Visual Attention Capacity Across xReality,” 2024, doi: 10.1145/3652037.3652050.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55143 | OA
I. Steinhardt, “Lehrpraktiken, Sozialisation und Selektion im Sozialraum Hochschule,” in Hochschullehre postdigital: Lehren und Lernen neu gestalten, vol. 141, N. Vöing, T. Jenert, I. Neiske, J. Osthushenrich, U. Trier, T. Weber, and K. Altroggen, Eds. Bielefeld: wbv, 2024, pp. 38–53.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17752
V. Peckhaus, “Zermelo ,” in Neue Deutsche Biographie, Bd. 28: Wettstein - Zwoch, Historische Kommission bei der Bayerischen Akademie der Wissenschaften, Ed. Berlin: Duncker & Humblot, pp. 659–660.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55332 | OA
R. Schmidt and L. N. Peters, “Forschendes Lehren und Lernen unter der Bedingung von Digitalität – Vorstellung zweier Seminarkonzeptionen,” in Digitale Prüfungsszenarien in der Hochschule, vol. 4, S. Bedenlier, S. Gerl, B. Küppers, and M. Bandtel , Eds. wbv, 2024, pp. 35–52.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55577
M. Koppenborg, A. Ebert, and K. B. Klingsieck, “Trait- and State-Aspects of Procrastination and Their Relation to Study Satisfaction,” European Journal of Psychological Assessment, 2024, doi: 10.1027/1015-5759/a000853.
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55578
K. B. Klingsieck, “Procrastination – Having, or Not Having Self-Access, That Is the Question,” European Psychologist, vol. 29, no. 2, pp. 123–135, 2024, doi: 10.1027/1016-9040/a000528.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55662 | OA
C. Schneijderberg and I. Steinhardt, “Kleine Strukturmacht statt großer Ideologie. Akkreditierung und Diversity,” in »Die Poesie der Reformen«. Zur Karriere des Diversity Management an Hochschulen in Deutschland, J. Griem, D. Kaldewey, and L. Il-Tschung, Eds. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2024, pp. 89–108.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55721 | OA
I. Stock, A. Karsten, and N. L. Eik-Nes, “Knowledge telling und knowledge transforming. Eine dialogische Perspektive,” in 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, A. Karsten and S. Haacke-Werron, Eds. Bielefeld: wbv, 2024, pp. 75–82.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55723 | OA
A. Karsten and M.-C. Bertau, “Stimme. Eine dialogische Perspektive,” in 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, A. Karsten and S. Haacke-Werron, Eds. Bielefeld: wbv, 2024, pp. 261–267.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 32394 | OA
A. Karsten and S. Haacke-Werron, Eds., 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens. Bielefeld: wbv, 2024.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55720 | OA
S. Haacke-Werron and A. Karsten, “Einleitung,” in 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, A. Karsten and S. Haacke-Werron, Eds. Bielefeld: wbv, 2024, pp. 11–14.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55722 | OA
A. Karsten, “Schreibprozess. Eine dialogische sprachpsychologische Perspektive,” in 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens, A. Karsten and S. Haacke-Werron, Eds. 2024, pp. 213–220.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55869 | OA
S. Alpsancar, “Warum und wozu erklärbare KI? Über die Verschiedenheit dreier paradigmatischer Zwecksetzungen,” in Philosophische Digitalisierungsforschung  Verantwortung, Verständigung, Vernunft, Macht, R. Adolphi, S. Alpsancar, S. Hahn, and M. Kettner, Eds. Bielefeld: transcript, 2024, pp. 55–113.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44860
V. Peckhaus, “Kritische Mathematik und die Axiomatik Hilberts,” in Der Geist der kritischen Schule. Kantisches Denken in der Tradition von Jakob Friedrich Fries und Leonard Nelson im 20. Jahrhundert: Wirkungen und Aktualität, K. Hermann and B. Schwitzer, Eds. Berlin: J.B. Metzler, 2024, pp. 73–85.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56258
L. M. Magdeburg, “Death Education im Sachunterricht - eine qualitative Untersuchung zu Vorstellungen von Grundschulkindern,” in Grundschulforschung meets Kindheitsforschung reloaded, A. Flügel, A. Gruhn, I. Landrock, J. Lange, B. Müller-Naendrup, J. Wiesemann, P. Büker, and A. Rank, Eds. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 431–437.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56888
N. Gruchel, R. Kurock, and H. M. Buhl, “Digitale häusliche Lernumwelt – Veränderungen der elterlichen Unterstützung bei der informationsorientierten Internetnutzung von Fünft- und Siebtklässler*innen ,” presented at the Deutsche Gesellschaft für Psychologie, Wien, 2024.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed