Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1680 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57846
Kaemper, M., Buhl, H. M., & Klingsieck, K. B. (2024). How to Improve Student Teachers’ Self-Regulated Competency Development. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 56(4), 197–208. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000301
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57892 | OA
Wieczorek, O., Steinhardt, I., Schmidt, R., Mauermeister, S., & Schneijderberg, C. (2024). The Bot Delusion. Large language models and anticipated consequences for academics’ publication and citation behavior. Futures, 166, Article 103537. https://doi.org/10.1016/j.futures.2024.103537
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57903
Bobe, J., & Klingsieck, K. B. (2024). Der Einfluss des antizipierten subjektiven Unwohlseins auf akademische Prokrastination . 53. DGPs Kongress 2024, Wien.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58110
Gruchel, N., & Kamin, A.-M. (2024). Mediennutzung von Eltern. In L. Schindler (Ed.), Handbuch Digitalisierung in der Kita. Grundlagen, Kompetenzen und Praxis (1st ed., pp. 305–326). Carl Link.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 58692
Alpsancar, S. (Ed.). (2024). Der Sog des Neuen und der Schock des Alten Jahrbuch Technikphilosophie 2024 : Vol. 10. Jahrgang. Nomos.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58808
Milkov, N. (2024). Whitehead and Russell: Odd Couple? Review of Whitehead und Russell: Perspektiven, Konvergenzen, Dissonanzen, hg. von Ch. Kann und D. Sölch. Russell: Th Journal for Bertrand Russell Studies, 44(1), 114–119. https://doi.org/10.1353/rss.2024.a929934
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58322
Klingsieck, K. B., & Grunschel, C. (2024). Procrastination of learners in school and at universities. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 56(4), 159–161. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000297
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57531 | OA
Alpsancar, S., Buhl, H. M., Matzner, T., & Scharlau, I. (2024). Explanation needs and ethical demands: unpacking the instrumental value of XAI. AI and Ethics. https://doi.org/10.1007/s43681-024-00622-3
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47887
Richter, L., Gruchel, N., Buhl, H. M., & Kamin, A.-M. (2023). Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern. MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 20, 293–319. https://doi.org/10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Koppenborg, M., Klingsieck, K. B., & Hüffmeier, J. (2023). Conjunctive and additive group work reduce academic procrastination: insights from a vignette study. Current Psychology. https://doi.org/10.1007/s12144-023-04294-w
LibreCat | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
Grotegut, L. (2023). GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden. Universität Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1753
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Grotegut, L., & Klingsieck, K. B. (2023). Kompetenzentwicklung in der Lehrkräftebildung: der Mehrwert einer digitalen Simulation. ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung, 7(1), 56–73. https://doi.org/10.3224/zehf.v7i1.05
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48730
Bobe, J., & Klingsieck, K. B. (2023). Aufschieben, weil man sich schlecht fühlt, oder sich schlecht fühlen, weil man aufschiebt? – Gruppenspezifische Unterschiede im Verhalten und Erleben von Prokrastination. 19. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Leipzig.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731
Bobe, J., & Klingsieck, K. B. (2023). Prokrastination und das schlechte Gewissen - Gruppenunterschiede im Erleben und Auftreten von Prokrastination. 10. Jahrestagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Essen.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
Peters, T. M., & Visser, R. W. (2023). The Importance of Distrust in AI. Communications in Computer and Information Science. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44070-0_15
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 | OA
Scharlau, I. (2023). Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie. In G. Reinmann & R. Rhein (Eds.), Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen (pp. 49–74). transcript.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
Fumagalli, F., Muschalik, M., Hüllermeier, E., & Hammer, B. (2023). Incremental permutation feature importance (iPFI): towards online explanations on data streams. Machine Learning. https://doi.org/10.1007/s10994-023-06385-y
LibreCat | DOI
 

2023 | Special Issue | LibreCat-ID: 48910
Kant and the Role(s) of Doctrines of Methods. (2023). In S. Luft, K. Pollok, & A. Staiti (Eds.), Journal of Transcendental Philosophy: Vol. 4(3). DeGruyter.
LibreCat | Files available
 

2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 49150
Mac Award, D.-L. (n.d.). Your Smartphone Is Watching You - Eine technikkritische Untersuchung der menschlichen Freiheit und Antiquiertheit im Zeitalter der Digitaltechnologie.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49448
Steinhardt, I., & Thielsch, A. (2023). Soziale Eingebundenheit als Schlüssel?! - Perspektiven zur Förderung von student engagament in der Hochschullehre. In N. Vöing, R. Schmidt, & I. Neiske (Eds.), Aktive Teilhabe fördern. ICM und Student Engagement in der Hochschullehre (pp. 15–25). Visual Ink Publishing UG.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=117

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed