Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
53 Publications
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23750
Effects of innovative science and mathematics teaching on student attitudes and achievement: A meta-analytic study
E.R. Savelsbergh, G.T. Prins, C. Rietbergen, S. Fechner, B.E. Vaessen, J.M. Draijer, A. Bakker, Educational Research Review 19 (2016) 158–172.
LibreCat
| DOI
E.R. Savelsbergh, G.T. Prins, C. Rietbergen, S. Fechner, B.E. Vaessen, J.M. Draijer, A. Bakker, Educational Research Review 19 (2016) 158–172.
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23753
Science Kits: Learning chemistry in a context-oriented learning environment
S. Fechner, E. Sumfleth, in: R. Taconis, P. den Brok, A. Pilot (Eds.), Teachers Creating Context-Based Learning Environments in Science, Sense Publishers, Rotterdam, 2016, pp. 59–70.
LibreCat
| DOI
S. Fechner, E. Sumfleth, in: R. Taconis, P. den Brok, A. Pilot (Eds.), Teachers Creating Context-Based Learning Environments in Science, Sense Publishers, Rotterdam, 2016, pp. 59–70.
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23754
Egg-races als gesellschaftsfähige naturwissenschaftliche Wettbewerbe für jedermann?
S. Fechner, Y. Dettweiler, B. Sieve, N. Ulrich, D. Böhm, S. Schanze, CHEMKON 23 (2016) 71–78.
LibreCat
| DOI
S. Fechner, Y. Dettweiler, B. Sieve, N. Ulrich, D. Böhm, S. Schanze, CHEMKON 23 (2016) 71–78.
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 23765
Trendbericht Chemiedidaktik: Von Exklusion zur Inklusion
H.-J. Becker, S. Fechner, L. Brauckschulze, Nachrichten aus der Chemie 64 (2016) 352–358.
LibreCat
| DOI
H.-J. Becker, S. Fechner, L. Brauckschulze, Nachrichten aus der Chemie 64 (2016) 352–358.
2016 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 35619
Science teaching processes - Introduction to strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future.
A. Tiberghien, S. Fechner, eds., Science Teaching Processes - Introduction to Strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future. , University of Helsinki, Helsinki, Finland, 2016.
LibreCat
A. Tiberghien, S. Fechner, eds., Science Teaching Processes - Introduction to Strand 3. In Lavonen, J., Juuti, K., Lampiselkä, J., Uitto, A., & Hahl, K. (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science Education Research: Engaging Learners for a Sustainable Future. , University of Helsinki, Helsinki, Finland, 2016.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23748
Charakterisierung und Strukturierung von Kontexten im naturwissenschaftlichen Unterricht – Vorschlag einer theoretischen Modellierung
H. van Vorst, A. Dorschu, S. Fechner, A. Kauertz, H. Krabbe, E. Sumfleth, Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 21 (2015) 29–39.
LibreCat
| DOI
H. van Vorst, A. Dorschu, S. Fechner, A. Kauertz, H. Krabbe, E. Sumfleth, Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 21 (2015) 29–39.
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 23752
It’s the situation that matters: Affective involvement in context-oriented learning tasks
S. Fechner, H. Van Vorst, E. Kölbach, E. Sumfleth, in: M. Kahveci, M. Orgill (Eds.), Affective Dimensions in Chemistry Education, Springer, Berlin, Heidelberg, 2015, pp. 159–176.
LibreCat
| DOI
S. Fechner, H. Van Vorst, E. Kölbach, E. Sumfleth, in: M. Kahveci, M. Orgill (Eds.), Affective Dimensions in Chemistry Education, Springer, Berlin, Heidelberg, 2015, pp. 159–176.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 23766
Mit Leitungswasser eine Uhr betreiben? Eine alternative Herangehensweise an die Elektrochemie
S. Fechner, Y. Dettweiler, Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 26 (2015) 13–17.
LibreCat
S. Fechner, Y. Dettweiler, Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 26 (2015) 13–17.
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23767
Schülerorientierte Einstiege in die Elektrochemie: Interaktionsboxen und ihre Möglichkeiten
Y. Dettweiler, B. Sieve, S. Fechner, Praxis der Naturwissenschaften 63 (2014) 5–9.
LibreCat
Y. Dettweiler, B. Sieve, S. Fechner, Praxis der Naturwissenschaften 63 (2014) 5–9.
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23768
Auf dem Fußballrasen oder im Labor? Eine problemorientierte Experimentierbox zum Thema Neutralisation in zwei verschiedenen Kontexten
S. Fechner, E. Sumfleth, Praxis der Naturwissenschaften 63 (2014) 32–34.
LibreCat
S. Fechner, E. Sumfleth, Praxis der Naturwissenschaften 63 (2014) 32–34.
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 23769
Was wird von mir als Forscher in den Naturwissenschaften erwartet? Die "Forscherwoche" als berufsorientierendes Angebot in den Schulferien
S. Fechner, B. Sieve, Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 25 (2014) 45–48.
LibreCat
S. Fechner, B. Sieve, Naturwissenschaften im Unterricht - Chemie 25 (2014) 45–48.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 23770
Experimentieren lernen auf Englisch - geht das? - Ein bilingual ausgerichtetes Chemieprojekt zur Vermittlung des Erkenntniswegs im Film
S. Fechner, S. Schüttler, MNU 66 (2013) 274–280.
LibreCat
S. Fechner, S. Schüttler, MNU 66 (2013) 274–280.
2009 | Book Review | LibreCat-ID: 23771
Making it relevant: Context-based learning of science [Book review]
S. Fechner, D.F. Treagust, International Journal of Science Education 31 (2009) 596–601.
LibreCat
S. Fechner, D.F. Treagust, International Journal of Science Education 31 (2009) 596–601.