Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

129 Publications


2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58621
de Bruijn, A. G. M., & Grimminger-Seidensticker, E. (2025). Received and Perceived Peer Acceptance in Relation to Enjoyment, Social Competence, and Physical Activity in Primary School Physical Education and the Role of Peer-Relatedness Need Satisfaction. Journal of Teaching in Physical Education, 1–11. https://doi.org/10.1123/jtpe.2024-0230
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60528
Korte, J., & Grimminger-Seidensticker, E. (2025). #Fitspiration als Teil der juvenilen Bewegungskultur im Sportunterricht. Ergebnisse einer qualitativen Interviewstudie mit Sportlehrkräften. Zeitschrift Für Sportpädagogische Forschung, 13(1), 52–77. https://doi.org/10.5771/2196-5218-2025-1-52
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60530
Grimminger-Seidensticker, E., & ComeNet 5, A. (2025). Körperbilder und Social Media im Sportunterricht. Herausforderungen und Chancen für Lehrkräfte. sportunterricht, 74(6), 250–253. https://doi.org/10.30426/SU-2025-06-2
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60531
Grimminger-Seidensticker, E., Voogd, A., & Krückels, M. (2025). Körperbilder und soziale Medien im Sportunterricht. Ist ein schöner Körper ein gesunder Körper? sportunterricht, 74(6), 267–271.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60741
Grimminger-Seidensticker, E., & Korte, J. (2025). Fitnessbasierte Nutzung sozialer Medien im Jugendalter und im Sportunterricht. Empirische Einblicke in die Jugendkultur und in Perspektiven von Sportlehrkräften. sportunterricht, 74(7), 308–313. https://doi.org/10.30426/SU-2025-07-04
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56646
Grimminger-Seidensticker, E. (2024). „Ich mag an mir …“. Die GRUNDSCHULZEITSCHRFT, 38(346).
LibreCat | Files available
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54379
Waltert, C., Kämpfe, A., & Steinke, B. (2024). Studentisches Gesundheitsmanagement in Deutschland - Ausgangspunkte, Entwicklungen und Status quo. In J. Hofmann, K. Weiß, J. Breithecker, L. Kroll, & U. Röger-Offergeld (Eds.), Sport, Bewegung und Gesundheit in internationaler Perspektive. Festschrift zur Verabscheidung von Prof. Dr. Hans Peter Brandl-Bredenbeck (pp. 40–50). Hofmann.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49899
Carter-Thuillier, B., López-Pastor, V., Gallardo-Fuentes, F., Carter-Beltran, J., Fernández-Balboa, J.-M., Delgado-Floody, P., Grimminger-Seidensticker, E., & Sortwell, A. (2023). After-school sports programmes and social inclusion processes in culturally diverse contexts: Results of an international multicase study. Frontiers in Psychology, 14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1122362
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49900 | OA
Grimminger-Seidensticker, E. (2023). New Quick And Easy Publication - Will be edited by LibreCat team. Quick And Easy Journal Title.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book | LibreCat-ID: 56445
Teubert, H., & Gabriel, L. (2023). Tanzen, Rhythmus, Darstellen. Die Große Spielesammlung für den Sportunterricht. Eingeschränkter Zugriff am DATUM unter https://wimasu.de/shop/spiele-zum-tanzen-rhytmus-darstellen-im-sportunterricht/.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35506
Grimminger-Seidensticker, E., & Seyda, M. (2022). Enhancing attitudes and self-efficacy toward inclusive teaching in physical education pre-service teachers: Results of a quasi-experimental study in physical education teacher education. Frontiers in Education. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.909255
LibreCat | DOI
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 56470
Teubert, H., & Zobe, C. (2022). Kleine Spiele planen, spielen und auswerten. Beitrag zur Spielesammlung für den Sportunterricht by Teubert & Friends. Zugriff am DATUM unter https://wimasu.de/kleine-spiele-im-sportunterricht-planen-spielen-auswerten/.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 56446
Teubert, H. (2022). 8 schöne Kennenlern- und Kooperationsspiele für den Sportunterricht. Zugriff unter https://wimasu.de/8-schoene-kennenlern-und-kooperationsspiele-fuer-den-sportunterricht/.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56447
Teubert, H. (2022). Einblicke in die Online-Lehre der Fachausbildung Bewegen an Geräten im „Corona-Sommersemester 2020“ an der Universität Paderborn. In A. Menze-Sonneck & P. M. Vinken (Eds.), Kompetenzorientierung und Bewegungsexpertise im Turnen. 11. Jahrestagung der dvs-Kommission Gerätturnen vom 01.-03.09.2020 (pp. 111–119). Feldhaus Verlag.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 56469
Teubert, H. (2022). Kennenlernen und Kooperieren. Die Große Spielesammlung für den Sportunterricht. Eingeschränkter Zugriff am DATUM unter https://wimasu.de/shop/kleine-spiele-kennenlernen-kooperieren/.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28862
Grimminger-Seidensticker, E., Vieille Marchiset, G., Knobé, S., & Aceti, M. (2021). Des arbitrages éthiques face aux injonctions à la pratique physique dans les programmes de promotion de la santé : le cas des familles populaires en Europe. SociologieS.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35504
Grimminger-Seidensticker, E., Brandl-Bredenbeck, H. P., Gerlach, E., & Krieger, C. (2021). Zur Einführung in Kapitel 10 und 11. In E. Balz, S. Reuker, V. Scheid, & R. Sygusch (Eds.), Sportpädagogik. Eine Grundlegend (pp. 151–153). Kohlhammer.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35502
Grimminger-Seidensticker, E., & Krieger, C. (2021). Forschungsmethodische Zugänge. In E. Balz, S. Reuker, V. Scheid, & R. Sygusch (Eds.), Sportpädagogik. Eine Grundlegung (pp. 154–168). Kohlhammer.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28343
Grimminger-Seidensticker, E., Aceti, M., Knobé, S., & Vieille Marchiset, G. (2020). Health concepts among socially disadvantaged children in France, Germany and Switzerland. Health Promotion International, 35, 17–26. https://doi.org/10.1093/heapro/day099
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 28342
Lautenbach, F., Korte, J., Möhwald, A., Heyder, A., & Grimminger-Seidensticker, E. (2020). A 14-Week Intervention Study on Changing Preservice Teachers’ Psychological Perspectives on Inclusion: Explicit and Implicit Attitudes, Self-Efficacy, and Stress Perception Toward Inclusion. Frontiers in Education. https://doi.org/10.3389/feduc.2020.00007
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=174

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed