Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
724 Publications
2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6370
International versus domestic new ventures: The moderating role of institutional uncertainties and transaction disincentives
M. Baum, C. Schwens, R. Kabst, in: 2008.
LibreCat
M. Baum, C. Schwens, R. Kabst, in: 2008.
2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6371
Internationalisierung des deutschen Mittelstandes und Beschäftigungseffekte auf dem Heimatmarkt
F.B. Zapkau, C. Schwens, R. Kabst, in: 2008.
LibreCat
F.B. Zapkau, C. Schwens, R. Kabst, in: 2008.
2008 | Conference Paper | LibreCat-ID: 6373
Learning Behaviour of Young Technology Firms in Foreign Markets: An Empirical Analysis of a Path Model
M.C. Wehner, C. Schwens, R. Kabst, in: 2008.
LibreCat
M.C. Wehner, C. Schwens, R. Kabst, in: 2008.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 4861
Offshoring der Kundeninteraktion: Eine empirische Analyse der Wirkung der Sprachqualität am Beispiel von Call Centern
M.H. Gouthier, A. Eggert, F. Nogly, Schmalenbachs Zeitschrift Für Betriebswirtschaftliche Forschung (2008) 48--70.
LibreCat
M.H. Gouthier, A. Eggert, F. Nogly, Schmalenbachs Zeitschrift Für Betriebswirtschaftliche Forschung (2008) 48--70.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 4885
Identifying personality traits to enhance trust between organisations: An experimental approach
R. Fahr, B. Irlenbusch, Managerial and Decision Economics (2008) 469--487.
LibreCat
R. Fahr, B. Irlenbusch, Managerial and Decision Economics (2008) 469--487.
2008 | Report | LibreCat-ID: 4919
Returns to company training--Evidence from a new approach using quasi experimental data
R. Fahr, S. Simons, Returns to Company Training--Evidence from a New Approach Using Quasi Experimental Data, 2008.
LibreCat
R. Fahr, S. Simons, Returns to Company Training--Evidence from a New Approach Using Quasi Experimental Data, 2008.
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4962
Linking Customer Value to Customer Share in Business Relationships.
W. Ulaga, A. Eggert, in: F. Golfetto, M. Gibbert (Eds.), Woodside, 2008.
LibreCat
W. Ulaga, A. Eggert, in: F. Golfetto, M. Gibbert (Eds.), Woodside, 2008.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 4976
Wer nutzt HR-Outsourcing? Zentrale Strukturvariablen und ihr Einfluss auf die Nachfrage nach Personaldienstleistungen
D. Alewell, K. Bähring, A. Canis, S. Hauff, K. Thommes, German Journal of Human Resource Management (2008) 346--369.
LibreCat
D. Alewell, K. Bähring, A. Canis, S. Hauff, K. Thommes, German Journal of Human Resource Management (2008) 346--369.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 4977
Methodologische Grundlagen und Besonderheiten der qualitativen Befragung von Experten in Unternehmen: Ein Leitfaden
K. Bähring, S. Hauff, M. Sossdorf, K. Thommes, Die Unternehmung Schweizerische Zeitschrift Für Betriebswirtschaft (2008) 89–111.
LibreCat
K. Bähring, S. Hauff, M. Sossdorf, K. Thommes, Die Unternehmung Schweizerische Zeitschrift Für Betriebswirtschaft (2008) 89–111.
2008 | Book | LibreCat-ID: 4993
Verf{\"u}gungsrechte {\"u}ber Humanverm{\"o}gen: Implikationen f{\"u}r und M{\"o}glichkeiten der Bilanzierung von Humankapital
K. Thommes, Verf{\"u}gungsrechte {\"u}ber Humanverm{\"o}gen: Implikationen F{\"u}r Und M{\"o}glichkeiten Der Bilanzierung von Humankapital, 2008.
LibreCat
K. Thommes, Verf{\"u}gungsrechte {\"u}ber Humanverm{\"o}gen: Implikationen F{\"u}r Und M{\"o}glichkeiten Der Bilanzierung von Humankapital, 2008.
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 7443
Linking Customer Value to Customer Share in Business Relationship
W. Ulaga, A. Eggert, in: A. Woodside, F. Golfetto, M. Gibbert (Eds.), Creating and Managing Superior Customer Value, 2008, pp. 221–247.
LibreCat
W. Ulaga, A. Eggert, in: A. Woodside, F. Golfetto, M. Gibbert (Eds.), Creating and Managing Superior Customer Value, 2008, pp. 221–247.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5568
A longitudinal panel study on antecedents and outcomes of work-home interference.
H. Steinmetz, M. Frese, P. Schmidt, Journal of Vocational Behavior. 73 (2008) 231–241.
LibreCat
H. Steinmetz, M. Frese, P. Schmidt, Journal of Vocational Behavior. 73 (2008) 231–241.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5569
Human needs as predictors for organizational commitment and job involvement: An exploratory empirical study.
Y.K. Park, C.I. Lee, R. Kabst, Management Revue: The International Review of Management Studies. 19 (2008) 229–246.
LibreCat
Y.K. Park, C.I. Lee, R. Kabst, Management Revue: The International Review of Management Studies. 19 (2008) 229–246.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5570
Recruitment Process Outsourcing: Eine Szenariostudie zur Akzeptanz von Outsourcing-Maßnahmen im Recruitment.
A. Giardini, R. Kabst, Zeitschrift Für Personalforschung. 22 (2008) 370–387.
LibreCat
A. Giardini, R. Kabst, Zeitschrift Für Personalforschung. 22 (2008) 370–387.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5571
The Effects of Work-Family HR practices: A Longitudinal Perspective.
A. Giardini, R. Kabst, International Journal of Human Resource Management. 19 (2008) 2079–2094.
LibreCat
A. Giardini, R. Kabst, International Journal of Human Resource Management. 19 (2008) 2079–2094.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5780
Uncertainty aversion and Preferences for Randomization: An Experimental Study
W. Schnedler, A. Dominiak, Economic Theory (2008).
LibreCat
| Files available
W. Schnedler, A. Dominiak, Economic Theory (2008).
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5790
Too Few Cooks Spoil the Broth: Division of Labour and Directed Production
W. Schnedler, M. Ratto, The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy 8 (2008).
LibreCat
| Files available
W. Schnedler, M. Ratto, The B.E. Journal of Economic Analysis & Policy 8 (2008).
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 5791
When is it Foolish to Reward for A while Benefiting from B
W. Schnedler, Journal of Labor Economics (2008).
LibreCat
| Files available
W. Schnedler, Journal of Labor Economics (2008).
2007 | Misc | LibreCat-ID: 6125
Feedbackgespräche: Überstrapaziert, missverstanden und bedeutungslos? Ganz im Gegenteil: Best Practise bei der Deutschen Bahn
P. Terlinde, A. Giardini, R. Kabst, J. Halbach, H. Pelchrzim, Feedbackgespräche: Überstrapaziert, Missverstanden Und Bedeutungslos? Ganz Im Gegenteil: Best Practise Bei Der Deutschen Bahn, 2007.
LibreCat
P. Terlinde, A. Giardini, R. Kabst, J. Halbach, H. Pelchrzim, Feedbackgespräche: Überstrapaziert, Missverstanden Und Bedeutungslos? Ganz Im Gegenteil: Best Practise Bei Der Deutschen Bahn, 2007.
2007 | Misc | LibreCat-ID: 6126
Strategische Personalentwicklung: Wenn dem Bildungscontroller die Ziele fehlen
A. Giardini, R. Kabst, Strategische Personalentwicklung: Wenn Dem Bildungscontroller Die Ziele Fehlen, 2007.
LibreCat
A. Giardini, R. Kabst, Strategische Personalentwicklung: Wenn Dem Bildungscontroller Die Ziele Fehlen, 2007.