Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

552 Publications


2023 | Misc | LibreCat-ID: 48446
Schneider, J. N. (2023). SAFE -Streaming approaches for Europe - Enhancing the digital competences by streaming approaches for schools to tackle the challenges of COVID-19. The Teacher-Training-Platform on the SAFE Project Website.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48447
Schneider, J. N. (2023). SAFE -Streaming approaches for Europe - Enhancing the digital competences by streaming approaches for schools to tackle the challenges of COVID-19. Administrative and financial information.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48453
Schneider, J. N. (2023). Green-4-Future – Project Insights to its best! In: Training and Cooperation Activity (TCA) “Green Erasmus: pathways to sustainable projects and institutions.”
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48450
Schneider, J. N. (2023). Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA1. Business CANVAS Model – in Green Entrepreneurships.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48454
Schneider, J. N. (2023). Game Studies – Role Play in Therapy and Education. Pen and Paper Congress.Vortrag: Potenziale von Open Educational Resources bei Pen& Paper Rollenspielen in der Bildungspraxis nutzen! – Warum und wie soll das gehen?!
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48452
Schneider, J. N. (2023). Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA2. Creative Thinking – in Green Entrepreneurships.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48457
Schneider, J. N. (2023). STEMinAction- Final Project Meeting – Unlocking Long-Term Sustainability: Harnessing Open Educational Resources (OER) Beyond Project Lifetimes.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48451
Schneider, J. N. (2023). Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA1. Use, sharing and creating Open Educational Resources – Why is it so important? .
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48445
Schneider, J. N. (2023). SAFE -Streaming approaches for Europe - Enhancing the digital competences by streaming approaches for schools to tackle the challenges of COVID-19. The SAFE Learning Videos.
LibreCat | Files available
 

2023 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 47900
Schneider, J. N. (2023). Gestaltung von Open Educational Resources zur Förderung von Nachhaltigkeit in Bildung und Wirtschaft. Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48449
Schneider, J. N. (2023). Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA1. Creative Thinking – in Green Entrepreneurships.
LibreCat | Files available
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 48444
Schneider, J. N. (2023). SAFE -Streaming approaches for Europe - Enhancing the digital competences by streaming approaches for schools to tackle the challenges of COVID-19.
LibreCat
 

2023 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 47901
Beutner, M., & Schneider, J. N. (n.d.). The use of IT and OER to support remote sustainable work in Europeans Green Economy. International Conference on Industry Sciences and Computer Science Innovation.
LibreCat | Files available
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 48010
Schneider, J. N. (n.d.). Open Educational Resources in der beruflichen Bildungslandschaft.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 50520
Sänger, N., & Jenert, T. (2023). TPACK, DPACK, XY-Pack? Eine kritische Auseinandersetzung mit der Modellierung digitaler Inhaltskompetenzen für die berufliche Bildung. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik, 119(3), 434–454. https://doi.org/10.25162/zbw-2023-0017
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52086
Scharlau, I., & Jenert, T. (2023). Evidenzbasierte Hochschuldidaktik. In J. Wildt & R. Rhein (Eds.), Hochschuldidaktik als Wissenschaft:  Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven (pp. 251–268). Transcript.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48536
Sänger, N. (2023). TPACK, DPACK, XY-PACK? Eine kritische Auseinandersetzung mit der Modellierung digitaler Inhaltskompetenzen für die berufliche Bildung. Sektionstagung Berufs- und Wirtschaftspädagogik, Flensburg.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46037
Sänger, N. (2023). Der Einsatz von didaktischen Fallstudien zur Erkundung digital transformierter Arbeits- und Geschäftsprozesse im Studienfach Wirtschaftswissenschaft für das Lehramt an Berufskollegs. Digitalisierungsbezogene Lehrer*innenbildung an der Universität Paderborn, Paderborn.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46036
Sänger, N. (2023). Didaktische Fallstudien zur exemplarischen Erkundung der digitalen Transformation der Arbeits- und Geschäftsprozesse im Studienfach Wirtschaftswissenschaft für das Lehramt an Berufskollegs. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Ökonomische Bildung (DeGÖB), Tübingen.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48535
Sänger, N. (2023). Technological Pedagogical Content Framework for the Vocational Teacher Education in Germany. JURE EARLI, Thessaloniki, Griechenland.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=208

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed