Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
598 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57560
Sloane, H. S. (2024). „Now I am no longer as alone" - Fostering Networks to Promote Young Talents in HE Didactics. EAPRIL 2024, Hasselt, Belgien.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57650
Sloane, H. S. (2024). „Jetzt bin ich nicht mehr so allein“ – Interdisziplinäre Zusammenarbeit und Netzwerkbildung als Nachwuchsförderung in der Hochschuldidaktik der Fächer. TURN Conference 2024, Berlin.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57824
Büker, R., Liszt-Rohlf, V., & Kamsker, S. (2024). Entrepreneurship Education auf allen Bildungsebenen – Eine systematische forschungsfragengeleitete Literaturrecherche zur zielgruppengerechten Entrepreneurship Education. Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft. Jahrestagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Dresden.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57833
Jenert, T., & Büker, R. (2024). Education through Entrepreneurship: Developing self-direct competencies in Higher Education. EARLI SIG 4 & 17 Conference 2024. EARLI SIG 4 & 17 Conference 2024, Utrecht, Netherlands.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57927 |

Hantke, H., & Kiepe, K. (2024). Teachers and trainers in dual vocational training as change agents for sustainable development!? – Questions on the professionalisation of in-company trainers and vocational school teachers. In R. Hermann, H. Kress, & J. Olesen (Eds.), Sustainability in Vocational Education and Training – National and International Experiences (pp. 185–193).
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57923 |

Schlömer, T., Kiepe, K., Rüdebusch, G., Günther, N., & Lieht, J. (2024). Pilot projects: Phenomena and key points of transfer of vocational education and training for sustainable development (VETSD). In R. Hermann, H. Kress, & J. Olesen (Eds.), Sustainability in Vocational Education and Training – National and International Experiences (pp. 23–29).
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57928 |

Schlömer, T., & Kiepe, K. (2024). Betriebliche Ausbilder:innen als Change Agents einer BBNE – Analyse und Reflexion im Spiegel der Ausbilderforschung. In S. Bohlinger, I. Krause, J. Dienel, L. Kresse, & M. Niethammer (Eds.), Betriebliches Aus- und Weiterbildungspersonal im Fokus der Berufsbildungsforschung (pp. 269–281).
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47927
Grüttner, N. C. (2023). Frühe Versuche zur Etablierung des Hochschulstandorts Paderborn (1945-1970). In R. Pöppinghege & Universität Paderborn (Eds.), 50 Jahre Universität Paderborn. Studentische Forschungsprojekte zur Gründungsgeschichte. Ein Rückblick (pp. 6–33).
LibreCat
| Files available
2023 | Book | LibreCat-ID: 48077
Volgmann, S. (2023). Erlebnisorientiert Lehren und Lernen in der beruflichen Bildung. Entwicklung eines didaktischen Konzepts im Rahmen von designbasierter Forschung. . wbv Publikation.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47926
Grüttner, N. C. (2023). Frühe Versuche zur Etablierung des Hochschulstandorts Paderborn (1945-1970). In P. Rainer & Universität Paderborn (Eds.), 50 Jahre Universität Paderborn. Studentische Forschungsprojekte zur Gründungsgeschichte. Ein Rückblick (pp. 6–33).
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50283
Daniel-Söltenfuß, D. (2023). „Wir fahren jetzt nicht mit’m Mercedes vor, wenn man sich nachher eigentlich nur ‘n Polo leisten kann.“ Vorstellungen von Transfer in Theorie und Praxis der Beruflichen Bildung und ihre Implikationen. Trilaterales Doktorand:innenseminar , Universität zu Köln.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50281
Daniel-Söltenfuß, D., & Kückmann, M.-A. (2023). Zum Verständnis von Innovation und Transfer in einer vernetzten Berufsbildungspraxis. Ergebnisse einer übergreifenden Interviewstudie. Hochschultage Berufliche Bildung, Universität Bamberg.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50282
Daniel-Söltenfuß, D., & Kückmann, M.-A. (2023). „Go with the flow?!“ Einblicke in Forschungsansatz und erste Ergebnisse des Begleitforschungsprojekts ITiB. Jahrestagung der Sektion BWP, Europa-Universität Flensburg.
LibreCat
2023 | Misc | LibreCat-ID: 48455
Schneider, J. N. (2023). Open Educational Resources zur Förderung nachhaltiger Bildung und Forschung. In: Jahrestagung 2023 der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften. Flensburg, Deutschland.
LibreCat
| Files available
2023 | Misc | LibreCat-ID: 48446
Schneider, J. N. (2023). SAFE -Streaming approaches for Europe - Enhancing the digital competences by streaming approaches for schools to tackle the challenges of COVID-19. The Teacher-Training-Platform on the SAFE Project Website.
LibreCat
2023 | Misc | LibreCat-ID: 48447
Schneider, J. N. (2023). SAFE -Streaming approaches for Europe - Enhancing the digital competences by streaming approaches for schools to tackle the challenges of COVID-19. Administrative and financial information.
LibreCat
| Files available
2023 | Misc | LibreCat-ID: 48453
Schneider, J. N. (2023). Green-4-Future – Project Insights to its best! In: Training and Cooperation Activity (TCA) “Green Erasmus: pathways to sustainable projects and institutions.”
LibreCat
| Files available
2023 | Misc | LibreCat-ID: 48450
Schneider, J. N. (2023). Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA1. Business CANVAS Model – in Green Entrepreneurships.
LibreCat
| Files available
2023 | Misc | LibreCat-ID: 48454
Schneider, J. N. (2023). Game Studies – Role Play in Therapy and Education. Pen and Paper Congress.Vortrag: Potenziale von Open Educational Resources bei Pen& Paper Rollenspielen in der Bildungspraxis nutzen! – Warum und wie soll das gehen?!
LibreCat
| Files available
2023 | Misc | LibreCat-ID: 48452
Schneider, J. N. (2023). Green-4-Future. Learning/Teaching/Training Activity –Transnational Training Event LTTA2. Creative Thinking – in Green Entrepreneurships.
LibreCat
| Files available