Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
610 Publications
2022 | Misc | LibreCat-ID: 48438
Schneider JN. Greenworld: Think Green for the Word. Learning Teaching Training Activities (LTTA). Workshop: Open Educational Resources – Sustainability in Green Start-Ups!; 2022.
LibreCat
2022 | Misc | LibreCat-ID: 48248
Schneider JN. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT – Accreditation Conference. Current Status of the EU-CERT Project.; 2022.
LibreCat
2022 | Misc | LibreCat-ID: 48244
Beutner M, Schneider JN. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects. The EU-CERT-Project - Dissemination and Exploitation.; 2022.
LibreCat
2022 | Report | LibreCat-ID: 48008
Schneider JN. Family Business Library. Rural and Regional Libraries as Local family Entrepreneurship Centers. Policy Paper.; 2022.
LibreCat
| Files available
2022 | Misc | LibreCat-ID: 48240
Beutner M, Schneider JN. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects.; 2022.
LibreCat
2022 | Misc | LibreCat-ID: 48247
Schneider JN. EU-CERT - European Certificates and Accreditation for European Projects.; 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 47627
Mordhorst L, Jenert T. Curricular integration of academic and vocational education: a theory-based empirical typology of dual study programmes in Germany. Higher Education. 2022;85(6):1257-1279. doi:10.1007/s10734-022-00889-7
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33864 |

Jenert T, Scharlau I. Wissenschaftsdidaktik als Verständigung über wissenschaftliches Handeln – eine Auslegeordnung. In: Reinmann G, Rhein R, eds. Wissenschaftsdidaktik I: Einführung. transcript; 2022:155-179. doi:10.14361/9783839460979-008
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 46034
Jenert T, Kremer H-H, Sänger N. Digitale Transformation der Berufs- und Arbeitswelt – Einblicke in die fachdidaktische Gestaltung der beruflichen Fachrichtung ‚Wirtschaft und Verwaltung‘. bwp@ Berufs- und Wirtschaftspädagogik. 2022;43.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31678 |

Jenert T, Scharlau I. Wissenschaftskommunikation als Verständigung: Chance für die Hochschulentwicklung?! Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2022;17(2).
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 52708
Büker R, Jenert T, Fust AP, Fahrbach M, Bellwald N, Winkler C. Mit dem SREL-Training unternehmerische Selbstkompetenzen entwickeln. Erziehung & Unterricht. 2022;(5-6):383-393.
LibreCat
2022 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 34630
Scharlau I, Jenert T. Chance zur Reflexion. duz. 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46035
Sänger N. Entwicklung didaktischer Fallstudien zur Förderung einer ‚digitalen Inhaltskompetenz‘ im Studienfach Wirtschaftswissenschaft für das Lehramt an Berufskollegs. In: ; 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50286
Daniel-Söltenfuß D, Hagemeier D, Ludolph F. Educational Management on regional levels. Implications for vocational education. In: ; 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51000
Schlömer T, Kiepe K, Thrun T. Die Konstruktion von Geschäftsmodellen für nachhaltiges Wirtschaften: (k)eine exklusive Aufgabe des Managements?! In: Kraus R, Kreitenweis T, Jeraj B, eds. Intrapreneurship. Springer Gabler; 2022:209–223.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55877
Kiepe K. Geschäftsmodelle als Lerngegenstände der betrieblichen Berufsausbildung. In: Dietl SF, Schmidt H, Weiß R, Wittwer W, eds. Ausbilder Handbuch. ; 2022.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45920
Liszt-Rohlf V, Wochnik M, Schwabl F. Alte Fotografien, neue Erkenntnisse. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik. 2022;118(2):261-295. doi:10.25162/zbw-2022-0011
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50288
Daniel-Söltenfuß D, Breuing F. Innovation and transfer processes in the German VET-system. Insights into the meta-research project “ITiB.” In: ; 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57832
Jenert T, Büker R. A short intervention fostering first-year students’ self-efficacy during the COVID-pandemic. In: EARLI SIG1 & 4 Joint Conference. ; 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57825
Büker R, Jenert T. Unternehmer*innen und Selbstregulation - ein Widerspruch? In: Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft. ; 2022.
LibreCat