Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

104 Publications


2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4475
Gebhardt, Anja, and Tobias Jenert. Transition within Higher Education Institutions (HEI): Differences in Learning Culture (LC) between First-Year, Bachelor, and Master Students at a Business School. 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4476
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. Wie Kann Über DBR Die Wissenschaftliche Und Praktische Relevanz Der Forschung Gesichert Werden? Humboldt-Universität, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4508
Jenert, Tobias. “Verändern Medien Die Lernkultur? Mögliche Rollen von Technologie Zwischen Virtuellen Und Physischen Lernräumen.” Lernumgebungen an Der Hochschule. Auf Dem Weg Zum Campus von Morgen , edited by Tina Škerlak et al., vol. Band 66, Waxmann Verlag GmbH , 2014, pp. 159–75.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4534
Jenert, Tobias. Viel Neues Und Doch Keine Innovation!?: Fünf Thesen, Warum Es Die Lehrentwicklung an Hochschulen Schwer Ha. 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4535
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. Change Management in Higher Education Institutions. 2014.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4427
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. “Herausforderungen Der Kompetenzorientierung in Der Studienprogrammentwicklung.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung, vol. 8, no. 1, Österreichische Gesellschaft für Hochschuldidaktik, 2013, pp. 7–14.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4428
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. “Ein E-Portfolio-Konzept Zur Integration Heterogener Lernvoraussetzungen Und Studienerfahrungen in Der Lehrerbildung.” Journal Für LehrerInnenbildung, vol. 13, no. 4, Studien-Verlag, 2013, pp. 29–33.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4477
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. How Business Students Attitudes towards Their University and Studying Develop during the First Year: A Qualitative Longitudinal Study. EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4478
Brahm, Taiga, et al. On the Assessment of Attitudes towards the Study Process and the University: Attitudes towards the Study Environment Questionnaire (ASEQ). EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4480
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. A Latent Growth Curve Analysis of Business Students’ Intrinsic and Extrinsic Motivation. EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4481
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. Die Entwicklung Studien-Und Hochschulbezogener Einstellungen an Einer Wirtschaftsuniversität: Eine Qualitative Längsschnittstudie. Institut für Psychologie, 2013.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4509
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . “Eine strategische Perspektive auf die Qualitätsentwicklung in Studienumgebungen .” Lehrforschung wird Praxis: Hochschuldidaktische Forschungsergebnisse und ihre Integration in die Praxis, edited by Annette Spiekermann, 1st ed., vol. 124, W. Bertelsmann Verlag , 2013, pp. 69–84.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4510
Jenert, Tobias, and Anja Gebhardt . “Die Erforschung von Lernkulturen an Hochschulen unter Nutzung komplementärer Zugänge: Erste Erfahrungen aus einem Forschungsprogramm.” Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen, Festschrift für Dieter Euler zum 60. Geburtstag, edited by Sabine Seuffert and Christoph Metzger, EUSL, 2013, pp. 227–40.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 4429
Seufert, Sabine, et al. “Didaktische Potenziale Des Mobile Learning Für Die Berufsbildung: Erfahrungen Aus Einem Pilotprojekt Am Center for Young Professionals in Banking in Der Schweiz.” Berufsbildung in Wissenschaft Und Praxis, vol. 4, no. 41, Bertelsmann Verlag, 2012, pp. 10–13.
LibreCat
 

2012 | Dissertation | LibreCat-ID: 4443
Jenert, Tobias. Studienprogramme Als Didaktische Gestaltungs-Und Untersuchungseinheit: Theoretische Grundlegung Und Empirische Analyse. Universität St. Gallen, 2012.
LibreCat
 

2012 | Report | LibreCat-ID: 4446
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. Status Quo von Hochschuldidaktik/-Entwicklung: Erhebung Im Herbst 2011. 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4482
Jenert, Tobias. Studienprogramme Als Hochschuldidaktische Gestaltungs-Und Untersuchungseinheit. Gesellschaft für Hochschulforschung GfHf, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4483
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. “ Nur” Didaktisch Oder Auch Strategisch?: Strukturelle Verankerung, Aufgaben-Und Wirksamkeitswahrnehmungen Hochschuldidaktischer Einrichtungen in Deutschland. Deutsche Gesellschaft für Hochschuldidaktik dghd, 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4486
Gebhardt, Anja, and Tobias Jenert. How to Assess and Study the Cultural Dimension of Social Interactions in Higher Education Institutions (HEI). 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4488
Brahm, Taiga, et al. Institutionsweite Hochschulentwicklung Als Neo-Institutionalistisches Phänomen. 2012.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=282

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed