Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

104 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 4423
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. “On the Assessment of Attitudes towards Studying—Development and Validation of a Questionnaire.” Learning and Individual Differences : Journal of Psychology and Education 43 (2015): 233–42.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4467
Jenert, Tobias, and Gabi Reinmann. “Zwischen Individuum, Institution Und Disziplin: Methodologische Überlegungen Zur Erfassung von Lernkulturen an Hochschule.” In Dokumentation Der Jahrestagung Der Sektion Erwachsenenbildung Der DGfE, 2015.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4425
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. “Wissenschafts-Praxis-Kooperation in Designbasierter Forschung: Im Spannungsfeld Zwischen Wissenschaftlicher Gültigkeit Und Praktischer Relevanz.” Zeitschrift Für Berufs-Und Wirtschaftspädagogik-Beihefte (ZBW-B), no. Band 27 (2014): 45–62.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4470
Brahm, Taiga, Franziska Zellweger, Tobias Jenert, and Geri Thomann. “Developing Study Programs as a Continuous Task-the Role of Educational Developers,” 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4475
Gebhardt, Anja, and Tobias Jenert. “Transition within Higher Education Institutions (HEI): Differences in Learning Culture (LC) between First-Year, Bachelor, and Master Students at a Business School,” 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4471
Jenert, Tobias. “Eine Systematisierung Komplement{\"a}rer Zug{\"a}nge Zur Lehrentwicklung Am Beispiel Des F{\"o}rderprogramms Lehren,” 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4476
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. “Wie Kann Über DBR Die Wissenschaftliche Und Praktische Relevanz Der Forschung Gesichert Werden?” Humboldt-Universität, 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4508
Jenert, Tobias. “Verändern Medien Die Lernkultur? Mögliche Rollen von Technologie Zwischen Virtuellen Und Physischen Lernräumen.” In Lernumgebungen an Der Hochschule. Auf Dem Weg Zum Campus von Morgen , edited by Tina Škerlak, Helen Kaufmann, and Gudrun Bachmann, Band 66:159–75. Medien in Der Wissenschaft . New York: Waxmann Verlag GmbH , 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4534
Jenert, Tobias. “Viel Neues Und Doch Keine Innovation!?: Fünf Thesen, Warum Es Die Lehrentwicklung an Hochschulen Schwer Ha,” 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4426
Brahm, Taiga, Tobias Jenert, and Dietrich Wagner. “Nicht Für Alle Gleich: Subjektive Wahrnehmungen Des Übergangs Schule-Hochschule.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 9, no. 5 (2014): 63–82.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4472
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. “Entwicklung Der Motivation von Studierenden Der Wirtschafts-Wissenschaften Im Ersten Studienjahr-Eine Mixed-Methods-Studie,” 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4535
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. “Change Management in Higher Education Institutions,” 2014.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4473
Fust, Alexander, and Tobias Jenert. “Self-Regulation and Entrepreneurial Learning,” 2014.
LibreCat
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4424
Jenert, Tobias. “Implementing Outcome-Oriented Study Programmes at University: The Challenge of Academic Culture.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 9, no. 2 (2014): 1–12.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4474
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. “The Crucial First Year: The Development of Students’ Motivation at a Business School-a Mixed Methods Study,” 2014.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4510
Jenert, Tobias, and Anja Gebhardt . “Die Erforschung von Lernkulturen an Hochschulen unter Nutzung komplementärer Zugänge: Erste Erfahrungen aus einem Forschungsprogramm.” In Kompetenzentwicklung in unterschiedlichen Lernkulturen, Festschrift für Dieter Euler zum 60. Geburtstag, edited by Sabine Seuffert and Christoph Metzger, 227–40. Paderborn: EUSL, 2013.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4477
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm. “How Business Students Attitudes towards Their University and Studying Develop during the First Year: A Qualitative Longitudinal Study.” EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 4509
Jenert, Tobias, and Taiga Brahm . “Eine strategische Perspektive auf die Qualitätsentwicklung in Studienumgebungen .” In Lehrforschung wird Praxis: Hochschuldidaktische Forschungsergebnisse und ihre Integration in die Praxis, edited by Annette Spiekermann, 1st ed., 124:69–84. Blickpunkt Hochschuldidaktik. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag , 2013.
LibreCat
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4427
Brahm, Taiga, and Tobias Jenert. “Herausforderungen Der Kompetenzorientierung in Der Studienprogrammentwicklung.” Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 8, no. 1 (2013): 7–14.
LibreCat
 

2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4478
Brahm, Taiga, Tobias Jenert, and Dieter Euler. “On the Assessment of Attitudes towards the Study Process and the University: Attitudes towards the Study Environment Questionnaire (ASEQ).” EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=282

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed