Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

474 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55721 | OA
Stock, I., Karsten, A., & Eik-Nes, N. L. (2024). Knowledge telling und knowledge transforming. Eine dialogische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 75–82). wbv.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55723 | OA
Karsten, A., & Bertau, M.-C. (2024). Stimme. Eine dialogische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 261–267). wbv.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 32394 | OA
Karsten, A., & Haacke-Werron, S. (Eds.). (2024). 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens. wbv. https://dx.doi.org/10.3278/9783763976584
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55720 | OA
Haacke-Werron, S., & Karsten, A. (2024). Einleitung. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 11–14). wbv.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55722 | OA
Karsten, A. (2024). Schreibprozess. Eine dialogische sprachpsychologische Perspektive. In A. Karsten & S. Haacke-Werron (Eds.), 40 Begriffe für eine Schreibwissenschaft. Konzeptuelle Perspektiven auf Praxis und Praktiken des Schreibens (pp. 213–220).
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56888
Gruchel, N., Kurock, R., & Buhl, H. M. (2024). Digitale häusliche Lernumwelt – Veränderungen der elterlichen Unterstützung bei der informationsorientierten Internetnutzung von Fünft- und Siebtklässler*innen . Deutsche Gesellschaft für Psychologie, Wien.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56264 | OA
Buhl, H. M., Fisher, J. B., & Rohlfing, K. (2024). Changes in partner models – Effects of adaptivity in the course of explanations. Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, 46.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 58361
Depenbusch, S., & Schaper, N. (2024). Ist Job Crafting eine hilfreiche Bewältigungsstrategie im Umgang mit Technostress? DGPs Kongress, Wien.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58322
Klingsieck, K. B., & Grunschel, C. (2024). Procrastination of learners in school and at universities. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 56(4), 159–161. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000297
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57356 | OA
Schaffer, M. E., Terfloth, L., Schulte, C., & Buhl, H. M. (2024). Perception and Consideration of the Explainees’ Needs for Satisfying Explanations. 2nd World Conference on eXplainable Artificial Intelligence, Valletta, Malta.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57357 | OA
Schaffer, M. E., Terfloth, L., Schulte, C., & Buhl, H. M. (2024). Explainers’ Mental Representations of Explainees’ Needs in Everyday Explanations. Joint Proceedings of the XAI-2024 Late-Breaking Work, Demos and Doctoral Consortium. 3793.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53072 | OA
Banh, N. C., Tünnermann, J., Rohlfing, K. J., & Scharlau, I. (2024). Benefiting from Binary Negations? Verbal Negations Decrease Visual Attention and Balance Its Distribution. Frontiers in Psychology, 15. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1451309
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57846
Kaemper, M., Buhl, H. M., & Klingsieck, K. B. (2024). How to Improve Student Teachers’ Self-Regulated Competency Development. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 56(4), 197–208. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000301
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57903
Bobe, J., & Klingsieck, K. B. (2024). Der Einfluss des antizipierten subjektiven Unwohlseins auf akademische Prokrastination . 53. DGPs Kongress 2024, Wien.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58110
Gruchel, N., & Kamin, A.-M. (2024). Mediennutzung von Eltern. In L. Schindler (Ed.), Handbuch Digitalisierung in der Kita. Grundlagen, Kompetenzen und Praxis (1st ed., pp. 305–326). Carl Link.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 | OA
Kurock, R., Teichert, J., Meister, D. M., Gerhardts, L., Buhl, H. M., & Bonanati, S. (2024). A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process. Journal of Adolescence, 96(3), 566–579. http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, N., Kurock, R., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2024). Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation. Journal of Research in Childhood Education.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56994
Schaffer, M., & Buhl, H. M. (2024). The mental representation of the object of explanation in the process of co-constructive explanations. In U. Ansorge, B. Szaszkó, & L. Werner (Eds.), 53rd DGPs Congress - Abstracts.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887 | OA
Kamin, A.-M., Meister, D. M., & Buhl, H. M. (2024). Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien . In S. Aßmann, S. Grafe , & A. Martin (Eds.), Medien - Bildung - Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven. Julius Klinkhardt.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Koppenborg, M., Klingsieck, K. B., & Hüffmeier, J. (2023). Conjunctive and additive group work reduce academic procrastination: insights from a vignette study. Current Psychology. https://doi.org/10.1007/s12144-023-04294-w
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed