Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

436 Publications


2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46283 | OA
Banh NC, Scharlau I. First steps towards real-time assessment of attentional weights and capacity according to TVA. In: Merz S, Frings C, Leuchtenberg B, et al., eds. Abstracts of the 65th TeaP. ZPID (Leibniz Institute for Psychology); 2023. doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.12945
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53120
Schneider T, Klingsieck KB. “ProGRess” - Erste Evaluationsergebnisse eines Anti-Prokrastinationstrainings auf Basis des Zürcher Ressourcen Modells (ZRM). . In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53119
Schneider T, Klingsieck KB. “ProGRess” - Reduce procrastination to improve students’ health - First analyses of an intervention study. . In: ; 2023.
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35681
Liebendörfer M, Büdenbender-Kuklinski C, Lankeit E, Schürmann M, Biehler R, Schaper N. Framing Goals of Mathematics Support Measures. In: Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Springer International Publishing; 2023:91-117. doi:10.1007/978-3-031-14175-1_5
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31674
Karsten A, Schwede J, Körber M, Scharlau I. Transitivitätscharakteristika als Werkzeug in der systematischen qualitativen Metaphernanalyse. In: Schröder J, Pfaller L, Hoklas A-K, Schmitt R, eds. Die Praxis der systematischen Metaphernanalyse. Springer VS.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34015 | OA
Scharlau I. Hundertstelmillimeter. In: Haacke-Werron S, Karsten A, Scharlau I, eds. Reflexive Schreibwissenschaft. Vol 14. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft. WBV; 2022:147-152. doi:10.3278/9783763972524
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34013 | OA
Haacke-Werron S, Karsten A, Scharlau I, eds. Reflexive Schreibwissenschaft. Vol 14. WBV; 2022. doi: 10.3278/9783763972524
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33839
Soyka C, Schaper N, Bender E, Striewe M, Ullrich M. Toward a Competence Model for Graphical Modeling. ACM Transactions on Computing Education. 2022;23(1). doi:10.1145/3567598
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33760
Ullrich M, Pfeiffer P, Schiefer G, et al. Piloteinsatz einer E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung. In: Henning PA, Striewe M, Wölfel M, eds. 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Gesellschaft für Informatik e.V.; 2022:233-234. doi: 10.18420/delfi2022-047
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33764
Ullrich M, Pfeiffer P, Schiefer G, et al. E-Assessment-Plattform für die grafische Modellierung. In: Henning PA, Striewe M, Wölfel M, eds. 20. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). Gesellschaft für Informatik e.V.; 2022:247-248. doi: 10.18420/delfi2022-053
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Decius J, Knappstein M, Schaper N, Seifert A. Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers. In: European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Decius J, Knappstein M, Seifert A. Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning. In: Hawaii International Conference On Education. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Seifert A, Decius J, Knappstein M. Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work. In: EARLI SIG14 Conference. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Depenbusch S, Schürmann M, Schaper N, Seifert A, Schumacher J-P, Straatmann T. Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework. In: ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Rogge T, Seifert A. Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft? In: AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
Caruso C, Seifert A. Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen. Religionspädagogische Beiträge Journal for Religion in Education. 2022;45(1):3-15.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Watson C, Meier J, Seifert A, Küth S, Scholl D. Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren. In: DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
Caruso C, Seifert A. Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland. Österreichisches Religionspädagogisches Forum. 2022;30(1):239-260.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40260
Schumacher J-P, Depenbusch S, Straatmann T, Bender E, Schaper N, Hamborg K-C. Participative human-factor evaluation in the context of digital work (re-)design. Work. 2022;72(4):1629-1654. doi:10.3233/wor-211248
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40283
Seifert A, Watson C. Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen. In: DGPs-Tagung „View on of Science“. ; 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed