Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

456 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53072 | OA
Banh, Ngoc Chi, et al. “Benefiting from Binary Negations? Verbal Negations Decrease Visual Attention and Balance Its Distribution.” Frontiers in Psychology, vol. 15, 2024, doi:10.3389/fpsyg.2024.1451309.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57846
Kaemper, Mara, et al. “How to Improve Student Teachers’ Self-Regulated Competency Development.” Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, vol. 56, no. 4, Hogrefe Publishing Group, 2024, pp. 197–208, doi:10.1026/0049-8637/a000301.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57903
Bobe, Julia, and Katrin B. Klingsieck. Der Einfluss Des Antizipierten Subjektiven Unwohlseins Auf Akademische Prokrastination . 2024.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58110
Gruchel, Nicole, and Anna-Maria Kamin. “Mediennutzung von Eltern.” Handbuch Digitalisierung in der Kita. Grundlagen, Kompetenzen und Praxis, edited by Lara Schindler, 1st ed., Carl Link, 2024, pp. 305–26.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47887
Richter, Lea, et al. “Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern.” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, vol. 20, Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2023, pp. 293–319, doi:10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Koppenborg, Markus, et al. “Conjunctive and Additive Group Work Reduce Academic Procrastination: Insights from a Vignette Study.” Current Psychology, Springer Science and Business Media LLC, 2023, doi:10.1007/s12144-023-04294-w.
LibreCat | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
Grotegut, Lea. GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden. Universität Paderborn, 2023, doi:10.17619/UNIPB/1-1753.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Grotegut, Lea, and Katrin B. Klingsieck. “Kompetenzentwicklung in Der Lehrkräftebildung: Der Mehrwert Einer Digitalen Simulation.” ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung, vol. 7, no. 1, Verlag Barbara Budrich GmbH, 2023, pp. 56–73, doi:10.3224/zehf.v7i1.05.
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48730
Bobe, Julia, and Katrin B. Klingsieck. Aufschieben, Weil Man Sich Schlecht Fühlt, Oder Sich Schlecht Fühlen, Weil Man Aufschiebt? – Gruppenspezifische Unterschiede Im Verhalten Und Erleben von Prokrastination. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731
Bobe, Julia, and Katrin B. Klingsieck. Prokrastination Und Das Schlechte Gewissen - Gruppenunterschiede Im Erleben Und Auftreten von Prokrastination. 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48595
Peters, Tobias Martin, and Roel W. Visser. “The Importance of Distrust in AI.” Communications in Computer and Information Science, Springer Nature Switzerland, 2023, doi:10.1007/978-3-031-44070-0_15.
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 | OA
Scharlau, Ingrid. “Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie.” Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen, edited by Gabi Reinmann and Rüdiger Rhein, transcript, 2023, pp. 49–74.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48777
Fumagalli, Fabian, et al. “Incremental Permutation Feature Importance (IPFI): Towards Online Explanations on Data Streams.” Machine Learning, Springer Science and Business Media LLC, 2023, doi:10.1007/s10994-023-06385-y.
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48370 | OA
Kurock, Ricarda, et al. “A Mixed-Methods Study of the Quality of Parental Support during Adolescents’ Information-Related Internet Use as a Co-Construction Process.” Journal of Adolescence, vol. 1, no. 14, 2023, doi:https://doi.org/10.1002/jad.12264.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45862
Scharlau, Ingrid, and Andrea Karsten. “Schreibfokussierte Graduiertenförderung: Reflexive Spezialisierung für interdisziplinäre Forschungskontexte.” Neues Handbuch Hochschullehre, edited by Brigitte Berendt et al., vol. 111, DUZ medienhaus, 2023, pp. 17–35.
LibreCat
 

2023 | Misc | LibreCat-ID: 46533 | OA
Buhl, Heike M., et al. Qualitätsmanagement im Verbundvorhaben Communities of Practice für eine innovative Lehrerbildung NRW (COMeIN). Abschlussbericht. 2023.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47856
Richter, Lea, et al. “Herkunftsbedingte und sprachliche Einflüsse bei der häuslichen Internetnutzung von Kindern.” MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2023, pp. 293–319, doi:10.21240/mpaed/jb20/2023.09.12.x.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46283 | OA
Banh, Ngoc Chi, and Ingrid Scharlau. “First Steps towards Real-Time Assessment of Attentional Weights and Capacity According to TVA.” Abstracts of the 65th TeaP, edited by Simon Merz et al., ZPID (Leibniz Institute for Psychology), 2023, doi:10.23668/PSYCHARCHIVES.12945.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53120
Schneider, Tamara, and Katrin B. Klingsieck. “ProGRess” - Erste Evaluationsergebnisse eines Anti-Prokrastinationstrainings auf Basis des Zürcher Ressourcen Modells (ZRM). . 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53119
Schneider, Tamara, and Katrin B. Klingsieck. “ProGRess” - Reduce Procrastination to Improve Students’ Health - First Analyses of an Intervention Study. . 2023.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=31

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed