Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
467 Publications
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32163
Karsten, Andrea, and Ingrid Stock. “Zwei Varianten qualitativer Textanalyse zur Identifikation von Stimme(n) in Texten.” In Qualitative Methoden in der Schreibforschung , edited by Melanie Brinkschulte and David Kreitz, 1:189–207. Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft. Bielefeld: wbv, 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6075
Krüger, Alexander, Jan Tünnermann, and Ingrid Scharlau. “Measuring and Modeling Salience with the Theory of Visual Attention.” Attention, Perception, & Psychophysics 79, no. 6 (2017): 1593–1614. https://doi.org/10.3758/s13414-017-1325-6.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28979
Tünnermann, Jan, Alexander Krüger, and Ingrid Scharlau. “Measuring Attention and Visual Processing Speed by Model-Based Analysis of Temporal-Order Judgments.” Journal of Visualized Experiments, 2017. https://doi.org/10.3791/54856.
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Steinhausen, Julia, and Ingrid Scharlau. “Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase.” In Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft, edited by Renate Petersen, Mechthild Budde, Pia Simone Brocke, Gitta Doebert, Helga Rudack, and Henrike Wolf, 315–30. Wiesbaden: Springer VS, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14268-1_24.
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Scharlau, Ingrid. “Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern.” In Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag, edited by Wolff-Dietrich Webler and Helga Jung-Paarmann, 229–42. Bielefeld: UVW, 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 |

Bohndick, Carla, Tom Rosman, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “The Interplay between Subjective Abilities and Subjective Demands and Its Relationship with Academic Success. An Application of the Person–Environment Fit Theory.” Higher Education 75, no. 5 (2017): 839–54. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0173-6.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, Carla, Susanne Kohlmeyer, and Heike M. Buhl. “Competencies and Career Choice Motives: Characteristics of High School Students Interested in Teacher Education Programmes.” Journal of Education for Teaching 43, no. 5 (2017): 566–80. https://doi.org/10.1080/02607476.2017.1355029.
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 |

Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus.” In Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie, edited by Bärbel Kracke and Peter Noack, 163–79. Berlin: Springer, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-642-54061-5_10-1.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, Johanna, and Heike M. Buhl. “Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung.” In Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, edited by Gernot Aich, Christina Kuboth, Martin Gartmeier, and Daniela Sauer, 1:76–85. Hohengehren: Schneider-Verlag, 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
Hilkenmeier, Johanna, Sabrina Wiescholek, and Heike M. Buhl. “Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten.” Psychologie in Erziehung und Unterricht 64, no. 4 (2017). https://doi.org/10.2378/peu2017.art18d.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32537
Wiescholek, Sabrina, Johanna Hilkenmeier, Christian Greiner, and Heike M. Buhl. “Six-Year-Olds’ Perception of Home Literacy Environment and Its Influence on Children’s Literacy Enjoyment, Frequency, and Early Literacy Skills.” Reading Psychology 39, no. 1 (2017): 41–68. https://doi.org/10.1080/02702711.2017.1361495.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32540 |

Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Professionalism in Parent-Teacher Conversations: Aspects, Determinants, and Consequences. A Competence-Oriented Discussion.” Journal of Educational Research Online 9, no. 3 (2017): 102–13. https://doi.org/10.25656/01:15303.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32538 |

Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Editorial Gespräche zwischen Eltern und Lehrkräften.” Psychologie in Erziehung und Unterricht 64, no. 4 (2017): 241–42. https://doi.org/10.2378/peu2017.art20d.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 33218
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier, eds. Gespräche Zwischen Eltern Und Lehrkräften. Psychologie in Erziehung Und Unterricht. Vol. 64, 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32546
Buhl, Heike M., Peter Noack, and Baerbel Kracke. “The Role of Parents and Peers in the Transition From University to Work Life.” Journal of Career Development 45, no. 6 (2017): 523–35. https://doi.org/10.1177/0894845317720728.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6099 |

Scharlau, Ingrid, Christiane Golombek, and Katrin B. Klingsieck. “Zugänge zur Erfassung der Schreibkompetenzen von Studierenden in lehrnahen Untersuchungen: Ein Methodenkompass.” die hochschullehre 3 (2017).
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29119
Nordby, Kent, Katrin B. Klingsieck, and Frode Svartdal. “Do Procrastination-Friendly Environments Make Students Delay Unnecessarily?” Social Psychology of Education, 2017, 491–512. https://doi.org/10.1007/s11218-017-9386-x.
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 46936
Klingsieck, Katrin B. “Die Selbstwirksamkeit Zum Diagnostizieren Lern- Und Leistungsrelevanter Merkmale in Der Inklusiven Schule – Entwicklung Und Erprobung Einer Skala.” . . Lehrerbildung Auf Dem Prüfstand 10 (2017): 55–66.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56081
Steinhausen, Julia, and Ingrid Scharlau. “Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft.” In Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft, edited by Renate Petersen, Mechthild Budde, Pia Simone Brocke, Gitta Doebert, Helga Rudack, and Henrike Wolf, 1st ed., 315–30. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2017. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14268-1_24.
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8570
Liebendörfer, Michael, Reinhard Hochmuth, Rolf Biehler, Niclas Schaper, Christiane Kuklinski, Sarah Khellaf, Christoph Colberg, Mirko Schürmann, and Lukas Rothe. “A Framework for Goal Dimensions of Mathematics Learning Support in Universities.” In Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017), edited by T. Dooley and Ghislaine Gueudet, 2177–84. Dublin: DCU Institute of Education & ERME, 2017.
LibreCat