Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
456 Publications
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30899
Temporal order judgments: A sensitive measure for measuring perceptual latency?
K. Weiß, I. Scharlau, in: A. Bastianelli, G. Vidotto (Eds.), Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics, Padua, 2010, pp. 461–466.
LibreCat
K. Weiß, I. Scharlau, in: A. Bastianelli, G. Vidotto (Eds.), Proceedings of the 26th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics, Padua, 2010, pp. 461–466.
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6090 |

Top–down contingent attentional capture during feed-forward visual processing.
U. Ansorge, G. Horstmann, I. Scharlau, Acta Psychologica 135 (2010) 123–126.
LibreCat
| Download (ext.)
U. Ansorge, G. Horstmann, I. Scharlau, Acta Psychologica 135 (2010) 123–126.
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 6083 |

Rapid allocation of temporal attention in the attentional blink paradigm.
F. Hilkenmeier, I. Scharlau, European Journal of Cognitive Psychology 22 (2010) 1222–1234.
LibreCat
| Download (ext.)
F. Hilkenmeier, I. Scharlau, European Journal of Cognitive Psychology 22 (2010) 1222–1234.
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 41366
Überprüfung eines Kompetenzmodells und Messinstruments zur Strukturierung allgemeiner pädagogischer Kompetenz in der universitären Lehrerbildung.
A. Seifert, N. Schaper, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 3 (2010) 179–198.
LibreCat
A. Seifert, N. Schaper, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 3 (2010) 179–198.
2010 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41463
Entwicklung und empirische Überprüfung eines phasenübergreifenden Berufsfähig-keitsprofils für angehende Lehrpersonen.
G. Israel, A. Seifert, J. König, N. Schaper, S. Blömeke, in: AEPF-Tagung „Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung”, 2010.
LibreCat
G. Israel, A. Seifert, J. König, N. Schaper, S. Blömeke, in: AEPF-Tagung „Mixed Methods in der empirischen Bildungsforschung”, 2010.
2009 | Book | LibreCat-ID: 32143
Vielfalt des Schreibens. Zur Dialogizität schriftlicher Äußerungen im Spannungsfeld von Konventionalisierung und Positionierung
A. Karsten, Vielfalt des Schreibens. Zur Dialogizität schriftlicher Äußerungen im Spannungsfeld von Konventionalisierung und Positionierung, Lehmanns Media, Berlin, 2009.
LibreCat
A. Karsten, Vielfalt des Schreibens. Zur Dialogizität schriftlicher Äußerungen im Spannungsfeld von Konventionalisierung und Positionierung, Lehmanns Media, Berlin, 2009.
2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31684
Jean Piaget, Die Entwicklung der physikalischen Mengenbegriffe beim Kinde: Erhaltung und Atomismus
I. Scharlau, H. Aebli, in: H.L. Arnold (Ed.), Kindlers Literatur Lexikon, Metzler, Stuttgart, 2009.
LibreCat
I. Scharlau, H. Aebli, in: H.L. Arnold (Ed.), Kindlers Literatur Lexikon, Metzler, Stuttgart, 2009.
2009 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31683
Jean Piaget, Das Erwachen der Intelligenz beim Kinde
I. Scharlau, H. Aebli, in: H.L. Arnold (Ed.), Kindlers Literatur Lexikon, Metzler, Stuttgart, 2009.
LibreCat
I. Scharlau, H. Aebli, in: H.L. Arnold (Ed.), Kindlers Literatur Lexikon, Metzler, Stuttgart, 2009.
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28964 |

Early Top-Down Influences in Control of Attention: Evidence from the Attentional Blink
F. Hilkenmeier, J. Tünnermann, I. Scharlau, KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence. (2009).
LibreCat
| Download (ext.)
F. Hilkenmeier, J. Tünnermann, I. Scharlau, KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence. (2009).
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28955
Attention Speeds Up Visual Information Processing: Selection for Perception or Selection for Action?
K. Weiß, I. Scharlau, KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence. (2009).
LibreCat
| Download (ext.)
K. Weiß, I. Scharlau, KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence. (2009).
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 28959 |

What you see is what you set – the position of moving objects
H.-W. Priess, I. Scharlau, KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence. (2009).
LibreCat
| Download (ext.)
H.-W. Priess, I. Scharlau, KI 2009: Advances in Artificial Intelligence. Proceedings of the 32nd Annual Conference on Artificial Intelligence. (2009).
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 32520 |

My Mother: My Best Friend? Adults’ Relationships with Significant Others Across the Lifespan
H.M. Buhl, Journal of Adult Development 16 (2009) 239–249.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
H.M. Buhl, Journal of Adult Development 16 (2009) 239–249.
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 32519 |

Zusammenhänge zwischen der Fähigkeit zur Perspektivenübernahme und dem Textverstehen im Vor- und Grundschulalter
H.M. Buhl, F. Möller, M. Oebser, F. Stein, P. Noack, Diskurs Kindheits- und Jugendforschung 1 (2009) 75–90.
LibreCat
| Download (ext.)
H.M. Buhl, F. Möller, M. Oebser, F. Stein, P. Noack, Diskurs Kindheits- und Jugendforschung 1 (2009) 75–90.
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 41367
Entwicklung und psychometrische Überprüfung eines Messinstruments zur Erfassung pädagogischer Kompetenzen in der universitären Lehrerbildung.
A. Seifert, A.H. Hilligus, N. Schaper, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 2 (2009) 82–103.
LibreCat
A. Seifert, A.H. Hilligus, N. Schaper, Lehrerbildung auf dem Prüfstand 2 (2009) 82–103.
2009 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41465
LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudierenden: Testinstrumente, Forschungsdesign und Fragestellungen.
J. König, A. Seifert, S. Blömeke, N. Schaper, in: AEPF-Tagung „Selbstregulation – Fremdregulation“, 2009.
LibreCat
J. König, A. Seifert, S. Blömeke, N. Schaper, in: AEPF-Tagung „Selbstregulation – Fremdregulation“, 2009.
2009 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41472
Welche Dimensionen bzw. Modellstruktur liegt der Messung pädagogischer Kompetenz in der universitären Lehrerausbildung zugrunde?
A. Seifert, N. Schaper, in: AEPF-KBBB-Tagung, 2009.
LibreCat
A. Seifert, N. Schaper, in: AEPF-KBBB-Tagung, 2009.
2008 | Special Issue | LibreCat-ID: 32471
Special Section on Individuation during late adolescence and emerging adulthood: German studies
O. Reis, H.M. Buhl, eds., Special Section on Individuation during Late Adolescence and Emerging Adulthood: German Studies, 2008.
LibreCat
O. Reis, H.M. Buhl, eds., Special Section on Individuation during Late Adolescence and Emerging Adulthood: German Studies, 2008.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 32518 |

Development of a model describing individuated adult child-parent relationships
H.M. Buhl, International Journal of Behavioral Development 32 (2008) 381–389.
LibreCat
| Download (ext.)
H.M. Buhl, International Journal of Behavioral Development 32 (2008) 381–389.
2008 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32516
Ein erweitertes individuationstheoretisches Modell zur Vorhersage der aktuellen und geplanten Unterstützung Erwachsener für ihre Eltern
H.M. Buhl, in: E.J. Brunner (Ed.), Intergenerationelle Transferleistungen in Familien, Verlag IKS Garamond, Jena, 2008, pp. 79–99.
LibreCat
H.M. Buhl, in: E.J. Brunner (Ed.), Intergenerationelle Transferleistungen in Familien, Verlag IKS Garamond, Jena, 2008, pp. 79–99.
2008 | Journal Article | LibreCat-ID: 32517
Individuation during adolescence and emerging adulthood – Five German studies
O. Reis, H.M. Buhl, International Journal of Behavioral Development 32 (2008) 369–371.
LibreCat
O. Reis, H.M. Buhl, International Journal of Behavioral Development 32 (2008) 369–371.