Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
175 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 57729
S. Vogt, N. Skjaeret Maroni, D. Neuhaus, and J. Baumeister, “Virtual Reality Interventions for Balance Prevention and Rehabilitation after Musculoskeletal Lower Limb Impairments in Young up to Middle-Aged Adults: A Comprehensive Review on Used Technology, Balance Outcome Measures and Observed Effects,” International Journal of Medical Informatics, vol. 126, pp. 46–58, 2019.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 57728
A. Gokeler, D. Neuhaus, A. Benjaminse, D. R. Grooms, and J. Baumeister, “Principles of Motor Learning to Support Neuroplasticity After ACL Injury: Implications for Optimizing Performance and Reducing Risk of Second ACL Injury,” Sports Medicine, vol. 49, no. 6, pp. 853–865, 2019.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28869
E. Grimminger-Seidensticker, A.-K. Schlüter, C. Krabbe, I. Melle, K. Krause, and F. Wember, “Universitäre Vorbereitung angehender Lehrkräfte auf inklusiven Unterricht – Seminarkonzeptionen zur Professionalisierung für inklusiven Fachunterricht,” Zeitschrift für Heilpädagogik, vol. 69, pp. 582–595, 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28948
E. Grimminger-Seidensticker et al., “Instrumente zur Seminarevaluation in DoProfiL – Ein Querschnitt quantitativer Verfahren,” in Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung, S. Hußmann and B. Welzel, Eds. Münster: Waxmann, 2018, pp. 252–265.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28947
E. Grimminger-Seidensticker et al., “Videobasierte Fallarbeit in inklusionsbezogenen Seminaren,” in Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung, S. Hußmann and B. Welzel, Eds. Münster: Waxmann, 2018, pp. 77–95.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28897
E. Grimminger-Seidensticker, “Warum Sport nicht immer Lieblingsfach ist. Wie Heranwachsende ihren Sportunterricht erleben,” Schüler. Wissen für Lehrer, pp. 30–31, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28344
E. Grimminger-Seidensticker, A. J. Möhwald, J. Korte, and J. Trojan, “Body dissatisfaction in normal weight children – Sports activities and motives for engaging in sports,” European Journal of Sport Science, vol. 18, no. 7, pp. 1013–1021, 2018, doi: 10.1080/17461391.2018.1473498.
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56449
H. Teubert, “„Arena4You“: Moderne Sportstadien als Orte beruflicher Orientierung und Bildung,” in Sport in der beruflichen Bildung, P. Elflein, F. Brauweiler, P. Klingen, and W. Langer, Eds. Schneider-Verlag, 2018, pp. 334–344.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56024
A. Kämpfe and S. Reuker, “Laufen, Springen, Werfen. Individuelle Leistungserfahrungen im Bewegungsfeld Laufen, Springen, Werfen ermöglichen und reflektieren.,” sportpädagogik, vol. 42, no. 3+4, pp. 2–7, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56025
H. Teubert and A. Kämpfe, “Heute lernen wir im Fußballstadion! Potenziale eines besonderen Bildungssettings.,” sportunterricht, vol. 67, no. 6, pp. 254–260, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 57689
L. Gabriel, “‘Wir jumpen durch den Raum’ Binnendifferenzierung im Bewegungsfeld ‘Gestalten, Tanzen, Darstellen’ am Beispiel von Jumpstyle,” sportpädagogik, vol. 42, no. 1, pp. 34–38, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 57688
L. Gabriel, “Tanzen & Springen beim ‘Battle-Jump’ - Ideen für einen kreativen Wettbewerb,” Grundschule Sport, vol. 18, no. 2, pp. 18–20, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 57687
L. Gabriel, “Wir kreieren unseren eigenen Rhythmus,” Grundschule Sport, vol. 20, no. 18, pp. 12–14, 2018.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28900
E. Grimminger-Seidensticker, A. J. Möhwald, and J. Korte, “Die Bedeutung von Gewichtsstatus und motorischer Leistungsfähigkeit für das Erleben von Sportunterricht im Grundschulalter,” sportunterricht, vol. 66, no. 12, pp. 356–360, 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28898
E. Grimminger-Seidensticker and U. Burrmann, “Heterogenität im Schulsport - Einführung in das Themenheft,” sportunterricht, vol. 66, no. 12, pp. 354–355, 2017.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28345
E. Grimminger-Seidensticker and A. J. Möhwald, “Intercultural education in physical education: results of a quasi-experimental intervention study with secondary school students,” Physical Education and Sport Pedagogy, vol. 22, no. 5, pp. 445–458, 2017, doi: 10.1080/17408989.2016.1225030.
LibreCat
| DOI
2017 | Report | LibreCat-ID: 28976
E. Grimminger-Seidensticker et al., Formate sportdidaktischer und bewegungswissenschaftlicher Kooperationen. Ein Erfahrungsbericht. 2017.
LibreCat
| Files available
2017 | Report | LibreCat-ID: 28974
E. Grimminger-Seidensticker, Videopublikation auf Basis des Artikels Grimminger-Seidensticker & Möhwald (2016). Can physical education lessons promote the intercultural competence of school children? 2017.
LibreCat
| Files available
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 48705
D. Krause, M. Agethen, and C. Zobe, “Error Feedback Frequency Affects Automaticity But Not Accuracy and Consistency After Extensive Motor Skill Practice,” Journal of Motor Behavior, vol. 50, no. 2, pp. 144–154, 2017, doi: 10.1080/00222895.2017.1327406.
LibreCat
| DOI
2017 | Dissertation | LibreCat-ID: 23890
C. Zobe, Valenzabhängige Effekte normativen Feedbacks auf die Präzisionsleistung und Automatisierung beim motorischen Lernen. Paderborn, 2017.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)