Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4440 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45140
Tassignon, B., Verschueren, J., Baeyens, J.-P., Benjaminse, A., Gokeler, A., Serrien, B., & Clijsen, R. (2021). An Exploratory Meta-Analytic Review on the Empirical Evidence of Differential Learning as an Enhanced Motor Learning Method. Frontiers in Psychology, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.533033
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45138
Singh, H., Gokeler, A., & Benjaminse, A. (2021). Effective Attentional Focus Strategies after Anterior Cruciate Ligament Reconstruction: A Commentary. International Journal of Sports Physical Therapy, 16(6). https://doi.org/10.26603/001c.29848
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45151
Dingenen, B., Billiet, B., De Baets, L., Bellemans, J., Truijen, J., & Gokeler, A. (2021). Rehabilitation strategies of Flemish physical therapists before and after anterior cruciate ligament reconstruction: An online survey. Physical Therapy in Sport, 49, 68–76. https://doi.org/10.1016/j.ptsp.2021.02.003
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45177
Kulgemeyer, C., Kempin, M., Weißbach, A., Borowski, A., Buschhüter, D., Enkrott, P., Reinhold, P., Riese, J., Schecker, H., Schröder, J., & Vogelsang, C. (2021). Exploring the impact of pre-service science teachers’ reflection skills on the development of professional knowledge during a field experience. International Journal of Science Education, 43(18), 3035–3057. https://doi.org/10.1080/09500693.2021.2006820
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45407
Große-Heilmann, R. I., Burde, J.-P., Riese, J., Schubatzky, T., & Weiler, D. (2021). Erwerb und Messung physikdidaktischer Kompetenzen zum Einsatz digitaler Medien. PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021, 171–178.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45408
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2021). Entwicklung eines Seminars zur Förderung des Konzeptverständnisses mittels digitaler Medien. PhyDid B-Didaktik der Physik-Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung 2021, 209–216.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24566 | OA
Engelkemeier, K., Sun, A., Voswinkel, D., Grydin, O., Schaper, M., & Bremser, W. (2021). Zinc Anodizing: Structural Diversity of Anodic Zinc Oxide Controlled by the Type of Electrolyte. ChemElectroChem, 2155–2168. https://doi.org/10.1002/celc.202100216
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45449
Mutschler, T., Buschhüter, D., Schröder, J., Riese, J., & Borowski, A. (2021). Theoriekonformität von Unterrichtsplanungen im Fach Physik  vor und nach dem Praxissemester. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020 (Vol. 41, pp. 258–261).
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45461
Große-Heilmann, R. I., & Riese, J. (2021). Erwerb physikdidaktischen Wissens zum Einsatz digitaler Medien im Physikunterricht. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen (Vol. 41, pp. 441–444).
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45460
Joswig-Käfer, A.-K., & Riese, J. (2021). Längsschnitt Physikdidaktischen Wissens: Ursachen für Veränderungen. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen (Vol. 41, pp. 286–289).
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45463
Ermel, D., & Riese, J. (2021). Praktische technische Kompetenzen im Techniklehramt. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen (Vol. 41, pp. 585–588).
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45462
Albert, G., & Riese, J. (2021). Digitale Kompetenzen im Techniklehramt. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020. Essen: Universität Duisburg-Essen (Vol. 41, pp. 581–584).
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45450
Schröder, J., Vogelsang, C., & Riese, J. (2021). Entwicklung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Physik. Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Online Jahrestagung 2020, 41, 266–269.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46078
Dannheim, I., Ludwig-Walz, H., Buyken, A., Grimm, V., & Kroke, A. (2021). Effectiveness of health-oriented leadership interventions for improving health and wellbeing of employees: a systematic review. Journal of Public Health, 30(12), 2777–2789. https://doi.org/10.1007/s10389-021-01664-1
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28862
Grimminger-Seidensticker, E., Vieille Marchiset, G., Knobé, S., & Aceti, M. (2021). Des arbitrages éthiques face aux injonctions à la pratique physique dans les programmes de promotion de la santé : le cas des familles populaires en Europe. SociologieS.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46135
Schall, J., Deconinck, M., Bart, N., Florian, M., Helversen, M., Dangel, C., Schmidt, R., Bremer, L., Bopp, F., Hüllen, I., Gies, C., Reuter, D., Wieck, A. D., Rodt, S., Finley, J. J., Jahnke, F., Ludwig, A., & Reitzenstein, S. (2021). Bright Electrically Controllable Quantum‐Dot‐Molecule Devices Fabricated by In Situ Electron‐Beam Lithography. Advanced Quantum Technologies, 4(6), Article 2100002. https://doi.org/10.1002/qute.202100002
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 33545
Elsner, J., Tenberge, C., & Fechner, S. (2021). Unterstützung des Modellierungsprozesses durch Analogiebildung im Sachunterricht. In S. Habig (Ed.), Naturwissenschaftlicher Unterricht und Lehrerbildung im Umbruch? (Vol. 41, pp. 609–612).
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 41007
Dierks, P., Kruse, A., Bokareva, O. S., Al-Marri, M. J., Kalmbach, J., Baltrun, M., Neuba, A., Schoch, R., Hohloch, S., Heinze, K., Seitz, M., Kühn, O., Lochbrunner, S., & Bauer, M. (2021). Distinct photodynamics of κ-N and κ-C pseudoisomeric iron(<scp>ii</scp>) complexes. Chemical Communications, 57(54), 6640–6643. https://doi.org/10.1039/d1cc01716k
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37830
Wetzel, Ä., Güldenpenning, I., & Weigelt, M. (2021). Wettkampfbezogene Emotionen im Sport – ein Scoping-Review. German Journal of Exercise and Sport Research, 52(3), 419–432. https://doi.org/10.1007/s12662-021-00772-0
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37786
Polzien, A., Güldenpenning, I., & Weigelt, M. (2021). Examining the Perceptual-Cognitive Mechanism of Deceptive Actions in Sports. Experimental Psychology, 67(6), 349–363. https://doi.org/10.1027/1618-3169/a000503
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=35

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed