Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9027 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3680
Goller M, Harteis C. Human agency at work: Towards a clarification and operationalisation of the concept. In: Goller M, Paloniemi S, eds. Agency at Work. Cham: Springer; 2017:85--103.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 3690
Harteis C, Gartmeier M. Learning from errors in workplace settings. Journal of Workplace Learning. 2017;29(5):322-325.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3691
Harteis C, Festner D, Bauer J. Epistemische Überzeugungen Beschäftigter und ihre Bedeutung für berufliches Lernen. In: Bernholt A, Gruber H, Moschner B, eds. Wissen Und Lernen. Wie Epistemische Überzeugungen Schule, Universität Und Arbeitswelt Beeinflussen. Münster: Waxmann; 2017:195-212.
LibreCat
 

2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 28912
Eickelmann B, Klinger U, eds. Digitalisierung in der Schule. Vol 20.; 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27605
Drossel K, Gröhlich C. Multiprofessionelle Kooperation in der Schule: Forschungsbefunde und Handlungsperspektiven für Schulleitungen . Schulmanagement. 2017;1:18-21.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27606
Drossel K, Eickelmann B, Gerick J. Predictors of Teachers’ Use of ICT in School – the Relevance of School Characteristics, Teachers’ Attitudes and Teacher Collaboration. Education and Information Technologies. 2017;22(2):551-573. doi:10.1007/s10639-016-9476-y
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27607
Drossel K, Eickelmann B, Schulz-Zander R. Determinants of teachers’ collaborative use of information and communications technology for teaching and learning: A European perspective. European Educational Research Journal. 2017;16(6):781-799. doi:10.1177%2F1474904116655811
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27610
Drossel K. Rezension des Buches von Jasmin Bastian und Stefan Aufenanger: Tablets in Schule und Unterricht. Forschungsergebnisse zum Einsatz digitaler Medien. Journal für Schulentwicklung. 2017;21(3):54-55.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27611
Drossel K, Eickelmann B. Teachers’ participation in professional development concerning the implementation of new technologies in class: a latent class analysis of teachers and the relationship with the use of computers, ICT self-efficacy and emphasis on teaching ICT skills. Large-scale Assessments in Education. 2017;19(5):1-13. doi:10.1186/s40536-017-0053-7
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 27612
Eickelmann B, Drossel K. Digitale Bildung – ein neue Perspektive auf Bildungsgerechtigkeit? Dreizehn - Zeitschrift für Jugendsozialarbeit. 2017;18:24-29.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed