Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9027 Publications


2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41359
Schreiber M, Darge K, König J, Seifert A. Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften. In: König J, Seifert A, eds. Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann; 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41361
Seifert A, König J. Anlage und Durchführung der LEK-Studie. In: König Jo, Seifert A, eds. Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann; 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17215
Schilling M, Rohlfing K, Cruse H. Prediction as internal simulation: Taking chances in what to do next. Frontiers in Psychology. 2012;3(405):405. doi:10.3389/fpsyg.2012.00405
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17225
Salem M, Kopp S, Wachsmuth I, Rohlfing K, Joublin F. Generation and evaluation of communicative robot gesture. International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions. 2012;4(2):201-217. doi:10.1007/s12369-011-0124-9
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17228
Pitsch K, Lohan KS, Rohlfing K, Saunders J, Nehaniv CL, Wrede B. Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction. In: Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012). IEEE; 2012:974-981.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41420
Seifert A, König J. On the relational structure of two tests measuring general pedagogical knowledge. In: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accountabi-Lity – What Do We Know and What Do We Need to Know?”. ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41418
Seifert A, König J. LEK – Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudie-renden: Zusammenhangsstruktur der Konstrukte der beiden Tests des pädagogi-schen Wissens. In: DGfE-Kongress „Erziehungs-wissenschaftliche Grenzgänge”. ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17224
Grimminger A, Rohlfing K, Stenneken P. Children’s lexical skills and task demands affect gestural behavior in mothers of late-talking children and children with typical language development [Reprint]. In: Colletta J-M, Guidetti M, eds. Gesture and Multimodal Development. Vol 39. John Benjamins Publishing Company; 2012:129-155.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17226
Szufnarowska J, Nomikou I, Rohlfing K. Educating each other’s attention: Mothers’ and infants’ eye-contact within natural interactions at 3 and 6 months of age. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17227
Nomikou I, Rohlfing K. Adapting the input collaboratively: the development of multimodal practices in early mother-infant interactions. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17223
Nomikou I, Lohan KS, Rohlfing K. Adaptive maternal synchrony: multimodal practices are tailored to infants’ attention. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17229
Nomikou I, Lohan KS, Rohlfing K. Infants’ gaze modulates maternal multimodal input: A study with 3-month-olds. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41422
Watson C, Seifert A, König J. On the impact of institutional factors on general pedagogical knowledge. In: EARLI SIG 11 Conference „Teaching and Teacher Education in an Era of Accounta-Bility – What Do We Know and What Do We Need to Know?. ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40085
Hellmich F, Koch K, Hardy I. Moderation des Symposiums “Entwicklung und Förderung von Kindern mit Zuwanderungsgeschichte im Vor- und Grundschulalter”. Symposium auf dem 23. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38204
Förster S, Hoya FK, Hellmich F. Wirksamkeit eines wortschatzbasierten Lesestrategietrainings auf Lesekompetenzen von Grundschulkindern mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der 21. Jahrestagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). In: Universität Erlangen-Nürnberg; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38206
Hoya FK, Förster S, Hellmich F. Entwicklung diagnostischer Fähigkeiten bei Lehramtsstudierenden – Ergebnisse aus einer Trendstudie. Posterpräsentation auf der 21. Jahrestagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“ der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE, Sektion Schulpädagogik). In: Universität Erlangen-Nürnberg; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38203
Hellmich F, Förster S. Leseförderung durch ein wortschatzbasiertes Lesestrategietraining – Vorstellung eines evaluierten Konzepts für Kinder mit Deutsch als Zweitsprache. Vortrag auf der Tagung der Deutschen Gesellschaft für Lesen und Schreiben (DGLS). In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38207
Hellmich F. Rückmeldungen im Unterricht und Kompetenzerwerb in der Grundschule. In: Universität Rostock; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 38205
Hellmich F. Rückmeldungen und Lernprozesse im Grundschulunterricht. In: Universität Regensburg; 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36552
Landhäußer S. Sozialräumlich orientierte Soziale Arbeit – Eine Spurensuche nach der Kategorie Gender. In: Bütow B, Munsch C, eds. Soziale Arbeit und Geschlecht. Herausforderungen jenseits von Universalisierung und Essentialisierung. Westphälisches Dampfboot; 2012:128-141.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41355
Darge K, Schreiber M, König J, Seifert A. Lerngelegenheiten im erziehungswissenschaftlichen Studium. In: König Jo, Seifert A, eds. Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann; 2012.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41356
König Jo, Seifert A, eds. Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann; 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41363
Watson C, Seifert A, König J. Institutionalisierung der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung: Charakterisierung der einbezogenen Standorte und Ausbildungsgänge. In: König J, Seifert A, eds. Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrer-ausbildung. Waxmann; 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41357
König Jo, Seifert A. Der Erwerb von pädagogischem Professionswissen: Ziele, Design und zentrale Ergebnisse der LEK-Studie. In: König J, Seifert A, eds. Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung. Waxmann; 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17428
Salem M, Kopp S, Wachsmuth I, Rohlfing K, Joublin F. Generation and evaluation of communicative robot gesture. International Journal of Social Robotics, Special Issue on Expectations, Intentions, and Actions. 2012;4(2):201-217. doi:10.1007/s12369-011-0124-9
LibreCat | DOI
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17220
Rohlfing K, Longo MR, Bertenthal BI. Dynamic pointing triggers shifts of visual attention in young infants. Developmental Science. 2012;15(3):426-435. doi:10.1111/j.1467-7687.2012.01139.x
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17217
Griffiths S, Nolfi S, Morlino G, et al. Bottom-Up Learning of Feedback in a Categorization Task. In: ICDL-EpiRob 2012. ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 17216
Lohan KS, Rohlfing K, Pitsch K, et al. Tutor spotter: Proposing a feature set and evaluating it in a robotic system. International Journal of Social Robotics. 2012;4(2):131-146. doi:10.1007/s12369-011-0125-8
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17218
Wrede B, Rohlfing K, Steil JJ, Wrede S, Oudeyer P-Y, Tani J. Towards robots with teleological action and language understanding. In: Ugur E, Nagai Y, Oztop E, Asada M, eds. {Humanoids 2012 Workshop on Developmental Robotics: Can Developmental Robotics Yield Human-like Cognitive Abilities?}. ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17219
Hemion N, Joublin F, Rohlfing K. Integration of sensorimotor mappings by making use of redundancies. In: The 2012 International Joint Conference on Neural Networks (IJCNN). IEEE; 2012. doi:10.1109/IJCNN.2012.6252487
LibreCat | DOI
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17222
Nomikou I, Rohlfing K. Die Rolle von Fragen beim Herstellen von gegenseitiger Aufmerksamkeit in frühen Mutter-Kind-Interaktionen. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17221
Nomikou I, Rohlfing K. Intermodal synchrony as a form of maternal responsiveness is associated with language development. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 41421
Seifert A, König J. Längsschnittliche Erhebung pädagogischer Kompetenzen von Lehramtsstudierenden (LEK): Detaillierte Analyse der Ergebnisse von den Universitäten Köln und Paderborn. In: AEPF-Tagung „Vielfalt empirischer Forschung in Bildung, Erziehung und Sozialisati-on”. ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17231
Berner A-L, Nachtigäller K, Foltz A, Rohlfing K. Does emotional narrative context influence retention of newly learned words? In: Poster Presented at Narrative, Intervention and Literacy (NIL2012), Paris, France. ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17230
Nomikou I, Rohlfing K. “Scaffolding” the mutual attention of preverbal infants: adaptive multimodal practices in early mother-infant interactions. In: ; 2012.
LibreCat
 

2012 | Special Issue | LibreCat-ID: 41471
Winheller S, Müller M, Hüpping B, Rendtorff B, Büker P, eds. Dokumentation der Studie ProLEG: Professionalisierung von Lehrkräften für einen reflektierten Umgang mit Ethnizität und Geschlecht in der Grundschule. Ausgewählte Daten, Skalen und Ergebnisse.; 2012.
LibreCat
 

2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41447
Fuchs C, Boersma K, Albrechtslund A, Sandoval M, eds. Internet and Surveillance. The Challenges of Web 2.0 and Social Media. Routledge; 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41441 | OA
Fuchs C, Mosco V. Marx is Back – The Importance of Marxist Theory and Research for Critical Communication Studies Today. tripleC – Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society. 2012;10(2):127-632. doi:https://doi.org/10.31269/triplec.v10i2.427
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41448 | OA
Fuchs C, Bolin G. Critical Theory and Political Economy of the Internet @ Nordmedia 2011. tripleC – Open Access Journal for a Global Sustainable Information Society. 2012;10(1):30-91.
LibreCat | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41604 | OA
Fuchs C. Dallas Smythe Today – The Audience Commodity, the Digital Labour Debate, Marxist Political Economy and Critical Theory. Prolegomena to a Digital Labour Theory of Value. tripleC – Journal for a Global Sustainable Information Society. 2012;10(2):692-740. doi:https://doi.org/10.31269/triplec.v10i2.443
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41608
Fuchs C. La politica economica dei social media [The political economy of social media, in Italian]. Sociologia della Communicazione. 2012;43:62-86.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41603
Fuchs C. Behind the News. Social Media, Riots, and Revolutions. Capital & Class. 2012;36(3):383-391.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 41619 | OA
Fuchs C, Bolin G. Introduction to the Special section “Critical theory and political economy of the Internet (Nordmedia 2011)“. tripleC – Journal for a Global Sustainable Information Society. 2012;10(1):30-32. doi:https://doi.org/10.31269/triplec.v10i1.339
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41665
Fuchs C. Grounding Critical Communication Studies. In: Thussu D, ed. International Communication. Four-Volume Set. Volume 2. Sage; 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 42606 | OA
Fuchs C. New Marxian Times! Reflections on the 4th ICTs and Society Conference “Critique, Democracy and Philosophy in 21st Century Information Society. Towards Critical Theories of Social Media.” tripleC - Journal for a Global Sustainable Information Society. 2012;10(1):114-121. doi:https://doi.org/10.31269/triplec.v10i1.411
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2012 | Report | LibreCat-ID: 42720
Amicelle A, Bus J, El-Baba T, et al. Report on Theoretical Frameworks and Previous Empirical Research. Deliverable D1.1 of the EU FP7 Project “PACT – Public Perception of Security and Privacy: Assessing Knowledge, Collecting Evidence, Translating Research into Action” (Grant Agreement Number: 285635).; 2012.
LibreCat
 

2012 | Report | LibreCat-ID: 42721
Mordini E, Bus J, Rebera AP, et al. Societal Impact Report. Deliverable D1.4 of the EU FP7 Project “PACT – Public Perception of Security and Privacy: Assessing Knowledge, Collecting Evidence, Translating Research into Action” (Grant Agreement Number: 285635).; 2012.
LibreCat
 

2012 | Report | LibreCat-ID: 42968
Allmer T. Research Design & Data Analysis, Presentation, and Interpretation: Part One.; 2012.
LibreCat
 

2012 | Book | LibreCat-ID: 42941
Allmer T. Towards a Critical Theory of Surveillance in Informational Capitalism. Peter Lang; 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43380
Hälterlein J. Freiheit Macht Spaß. Zur Gouvernementaliät des Vergnügens. In: Die vergnügte Gesellschaft. Ernsthafte Perspektiven auf modernes Amüsement. ; 2012:57-76.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed