Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10293 Publications
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 62287
Priesching, N. (2025). Christoph Haar (Hg.): Slavery, Law and Religion in the Early Modern Period (Law and Religion in the Early Modern Period/ Recht und Religion in der Frühen Neuzeit. 7). Leiden, Boston 2024. In Theologische Revue (Vol. 121, Issue 11). https://doi.org/10.17879/THRV-2025-9104
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58114 |
Fuchs, C. (2025). Antonio Negri, Spinoza, Marx, and Digital Capitalism. . Philosophy and Social Criticism, 51(10), 1703–1729. https://doi.org/10.1177/01914537241308108
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 57531 |
Alpsancar, S., Buhl, H. M., Matzner, T., & Scharlau, I. (2025). Explanation needs and ethical demands: unpacking the instrumental value of XAI. AI and Ethics, 5, 3015–3033. https://doi.org/10.1007/s43681-024-00622-3
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62305
Reijers, W., Matzner, T., & Alpsancar, S. (2025). Explainability and AI Governance. In M. Farina, X. Yu, & J. Chen (Eds.), Digital Development. Technology, Ethics and Governance. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003567622-22
LibreCat
| DOI
2025 | Misc | LibreCat-ID: 62306
Garske, V. (2025). “Himmel” und “Hölle” als Sinnbilder der Seele. Klett.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62647
Diekmann, I. (2025). Unpacking Hostile Attitudes towards Islam and Muslims: A Differentiated Approach to Understanding Perceptions of Religion and People. Patterns of Prejudice, 59(1), 75–97. https://doi.org/10.1080/0031322X.2025.2557101
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62344 |
Decuypere, M., Hartong, S., Joecks, L., Knox, J., Ortegón, C., Schmidt, R., & Williamson, B. (2025). Critical Edtech Studies. Defining the field; envisioning the future. 2025 Position statement after the inaugural edition of the European Conference on Critical Edtech Studies (ECCES). European Conference on Critical Edtech Studies (ECCES), Zürich. https://doi.org/10.5281/ZENODO.17672486
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62684
Kunkel, S., & Sackel, J. (2025). Ressourcenräume: Seerecht, Geopolitik und Wissenschaftsdiplomatie zwischen den Seychellen, Frankreich und der Bundesrepublik Deutschland um 1980. In S. Kunkel, M. Homberg, J. Sackel, M. Deuerlein, & J. Klein (Eds.), Räume in der Internationalen Geschichte. De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783112213278-010
LibreCat
| DOI
2025 | Report | LibreCat-ID: 62689
Fuchs, C., Museba, J., & Friesch, K. (2025). D3.1 – White Paper: The Futures of Digital Democracy. Horizon Europe Research Project INNOVADE Research Report . https://doi.org/10.5281/ZENODO.17747936
LibreCat
| DOI
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 59137
Kunkel, S., Homberg, M., Sackel, J., Deuerlein, M., & Klein, J. (Eds.). (2025). Räume in der Internationale Geschichte. De Gruyter.
LibreCat
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62748
Lazarov, S. T. (2025). The reflection of interactional monitoring in the dynamics of verbal and nonverbal forms of explaining. Universitätsbibliothek Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2446
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62716 |
Büttner, D. (2025). Kritische Einsprachigkeitsdidaktik als kasuistischer Ansatz für die Lehrkräftebildung. Migrationspädagogische Zweitsprachdidaktik. https://doi.org/10.25365/MPZD-2025-4-6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 |
Vogelsang, C., Scholl, D., Meier, J., & Küth, S. (2025). Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise. Education Sciences, 15(7). https://doi.org/10.3390/educsci15070820
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62765 |
Strauß, S. (2025). Introduction: Irish Communities in a Glocal Context – Literary and Cultural Narratives. Anglistik: International Journal of English Studies, 36(1), 5–14. https://doi.org/10.33675/ANGL/2025/1/4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48069
Göddertz, N. (n.d.). Kindermädchen – Von ‚strebsamen Mädchen‘, fliegenden Regenschirmen und neuen Gewändern eines (nicht) ausgestorbenen Berufes. In K. Bock, R. Braches-Chyrek, & S. Spanu (Eds.), Soziale Frauenberufe in Ost und West (pp. 144–162). Wochenschau-Verlag.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48066
Göddertz, N. (n.d.). Dienstmädchen – von romantisierten Zuschreibungen und menschenunwürdigen Arbeits- und Lebensbedingungen, damals wie heute. In K. Bock, R. Braches-Chyrek , & S. Spanu (Eds.), Soziale Frauenberufe in Ost und West (pp. 106–127). Wochenschau-Verlag.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62871 |
Wehde, J. (2025). Selbstwirksamkeitserwartungen zur methodischen Gestaltung eines gemeinschaftsorientierten und partizipativ-verfahrensorientierten Unterrichts: Entwicklung von Kurzskalen zur schulischen Demokratiebildung. Zeitschrift für Bildungsforschung. https://doi.org/10.1007/s35834-025-00522-4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 54110
Heise, T. (2025). Umkämpfte Semantiken des ‚Europäischen‘ in der Weltanschauungsliteratur der Zwischenkriegszeit. Forum Interdisziplinäre Begriffsgeschichte , 13/14(1), 43–57. https://doi.org/10.13151/fib.2025.01.05
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62932
Porwol, P. F., & Scharlau, I. (2025). What do metaphors of understanding hide? STUDIA NEOFILOLOGICZ: NEROZPRAWY JĘZYKOZNAWCZE (Modern Language Studies: Linguistic Essays), XXI, 181–198.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59742
Scharlau, I., & Jenert, T. (2025). Didaktische Überlegungen in der Psychologie. In I. Scharlau, E. Bender, J. Patrzek, & C. Schreiber (Eds.), Psychologiedidaktik an allgemeinbildenden und beruflichen Schulen: Ein Lehrbuch mit Unterrichtsmaterialien (pp. 1–17). Springer Nature.
LibreCat