Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9629 Publications
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
R. Hagengruber and S. Luft, Eds., Women Phenomenologists on Social Ontology, vol. 1. Springer International Publishing, 2018.
LibreCat
| DOI
| PubMed | Europe PMC
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
A. Pöllmann, “Strategies of segregation: race, residence, and the struggle for educational equality,” Ethnic and Racial Studies, vol. 42, no. 3. Informa UK Limited, pp. 490–492, 2018, doi: 10.1080/01419870.2018.1520274.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
A. Pöllmann, “La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria,” Revista Electrónica de Investigación Educativa, vol. 20, no. 1, Art. no. 83, 2018, doi: 10.24320/redie.2018.20.1.1461.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
A. Pöllmann, “Capital intercultural y posición socio-educacional: un análisis estadístico de las prácticas de lectura en idiomas extranjeros en la población alemana contemporánea,” Cultura y Representaciones Sociales, pp. 170–183, 2018, doi: 10.28965/2018-25-06.
LibreCat
| DOI
2018 | Report | LibreCat-ID: 36411 |
R. Becker, M. Heidgen, M. Lauert, and V. Witschel, Tagungsbericht: Kulturen der Moral – Moral Cultures. Internationale und interdisziplinäre Tagung in Kooperation mit der DGEJ vom 19. bis 22. September 2018 an der Universität Paderborn. 2018.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 |
C. Schneijderberg and I. Steinhardt, “Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime,” Higher Education Policy, pp. 5–28, 2018, doi: 10.1057/s41307-018-0111-y.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 43211
L. Knoll, “Social Impact Bonds und der Disput um die Wohlfahrt,” KZfSS Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, vol. 70, no. 1, pp. 117–138, 2018, doi: 10.1007/s11577-018-0541-y.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 47625
S. Althoff, “Inhabiting the Profile: Zach Blas’s Facial Weaponizaton Suite,” intermédialités. Histoire et théorie des art, des lettres et des techniques, vol. 32, 2018, doi: 10.7202/1058472ar.
LibreCat
| DOI
2018 | Book | LibreCat-ID: 47661
M. Miggelbrink, Fernsehen und Wohnkultur. Zur Vermöbelung von Fernsehgeräten in der BRD der 1950er- und 1960er-Jahre. Bielefeld: transcript, 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31147
B.-M. Schuster, “Martin Luther – (auch) ein Erneuerer der Rhetorik?,” in Nouveaux Cahiers d’Allemand. Revue de linguistique et de didactique, vol. 4, Association des Nouveaux cahiers d’allemand, Association pour le développement de l’enseignement de l’allemand en France, Ed. 2018, pp. 381–390.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 33301
M. Bredenbröcker and C. A. Hahn, “Welcome back to school: Aussprache in Klasse 5 prüfen,” Englisch 5 - 10, vol. 41, pp. 32–34, 2018.
LibreCat
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48002
C. Jacke and M. Ahlers, Eds., Perspectives on German Popular Music. London, New York: Routledge, 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48563
C. Jacke, J. Gödde, and D. Nösner, “Abschlussbericht zum 2. Summer Institute der Gesellschaft für Musikwirtschafts- und Musikkulturforschung “Developments for Musicpreneurs: 14. – 20. September 2016, Porto, Portugal".,” in Bid Data und Musik. Jahrbuch für Musikwirtschafts- und Musikkulturforschung., vol. 1, M. Ahlers, L. Grünewald-Schukalla, M. Lücke, M. Rauch, and Springer VS, Eds. Wiesbaden, 2018, pp. 213–216.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48560
C. Jacke, “Kulturen und Ästhetiken von Popmusik und Medien. Authentizität, Kunst, Kommerz und Etablierung.,” in Handbuch Musik und Medien. Interdisziplinärer Überblick über die Mediengeschichte der Musik., H. Schramm and Springer VS, Eds. Wiesbaden, 2018.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48562
C. Jacke, “Pop.,” in Der Kreativitäts-Komplex. Ein Vademecum der Gegenwartsgesellschaft., T. Beyes, J. Metelmann, and Transcript, Eds. Bielefeld, 2018, pp. 218–224.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48561
C. Jacke, “Pop.,” in The Creativity Complex. A Companion to Contemporary Culture., T. Beyes, J. Metelmann, and Transcript, Eds. Bielefeld, 2018, pp. 201–206.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29115
K. B. Klingsieck, “Kurz und knapp – die Kurzskala des Fragebogens „Lernstrategien im Studium“ (LIST),” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, pp. 249–259, 2018, doi: 10.1024/1010-0652/a000230.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 35291
C. Grunschel, J. Patrzek, K. B. Klingsieck, and S. Fries, “‘I’ll stop procrastinating now!’ Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination,” Journal of Prevention & Intervention in the Community, vol. 46, no. 2, pp. 143–157, 2018.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 29118
W. van Eerde and K. B. Klingsieck, “Overcoming procrastination? A meta-analysis of intervention studies,” Educational Research Review, pp. 73–85, 2018, doi: 10.1016/j.edurev.2018.09.002.
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 46935
C. Scherer, N. Sennewald, C. Golombek, and K. B. Klingsieck, “Welche Studierenden nutzen die Angebote von Schreibzentren? Erkenntnisse aus einer Studie zur selbsteingeschätzen Schreibkompetenz,” Journal der Schreibberatung, vol. 16, pp. 77–86, 2018.
LibreCat