Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10137 Publications
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 49207
Flath, B. (2024). Events in der praktisch-theologischen Theoriebildung . In Praktische Theologie. Zeitschrift für Praxis in Kirche, Gesellschaft und Kultur (Vol. 2).
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 42154
Philipper, M. (2024). Zeit für Spracherwerb . Zeitpolitisches Magazin, 21(45), 28–30.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57765
Marchetti, A. (2024). Europa der Kommunen. In W. Weidenfeld & W. Wessels (Eds.), Jahrbuch der Europäischen Integration 2024 (pp. 173–174). Nomos. https://doi.org/10.5771/9783748940845-173
LibreCat
| Files available
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57172 |

Reijers, W., Matzner, T., Alpsancar, S., & Philippi, M. (2024). AI explainability, temporality, and civic virtue. Smart Ethics in the Digital World: Proceedings of the ETHICOMP 2024. 21th International Conference on the Ethical and Social Impacts of ICT. Universidad de La Rioja, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56217 |

Alpsancar, S., Matzner, T., & Philippi, M. (2024). Unpacking the purposes of explainable AI. Smart Ethics in the Digital World: Proceedings of the ETHICOMP 2024. 21th International Conference on the Ethical and Social Impacts of ICT, 31–35.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57762
Alpsancar, S., Friedrich, A., Gehring, P., Kaminski, A., & Nordmann, A. (Eds.). (n.d.). Der Sog des Neuen (und der Schock des Alten). Jahrbuch Technikphilosophie 2024. Nomos.
LibreCat
2024 | Book | LibreCat-ID: 57409
Fuchs, C. (2024). Social Media: A Critical Introduction (4th ed.). Sage.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52590
Tatari, M. (Ed.). (2024). The Divine Attributes in Classical Islamic Thought and Con-temporary Islamic Theology. Brill (im Erscheinen).
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57846
Kaemper, M., Buhl, H. M., & Klingsieck, K. B. (2024). How to Improve Student Teachers’ Self-Regulated Competency Development. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 56(4), 197–208. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000301
LibreCat
| DOI
2024 | Misc | LibreCat-ID: 57860
Lebock, S. (2024). Blogpost “Auf der Suche nach Frieden.”
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57854
Lebock, S. (2024). Das Flackern der Kerze – Zur Philosophie der Endlichkeit bei Gadamer, Heidegger und Nishida. In H. Matsumaru & H.-J. Röllicke (Eds.), Horin. Vergleichende Studien zur japanischen Kultur, Bd. 24 (pp. 119–142). Iudicium Verlag.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57892 |

Wieczorek, O., Steinhardt, I., Schmidt, R., Mauermeister, S., & Schneijderberg, C. (2024). The Bot Delusion. Large language models and anticipated consequences for academics’ publication and citation behavior. Futures, 166, Article 103537. https://doi.org/10.1016/j.futures.2024.103537
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57903
Bobe, J., & Klingsieck, K. B. (2024). Der Einfluss des antizipierten subjektiven Unwohlseins auf akademische Prokrastination . 53. DGPs Kongress 2024, Wien.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57914
Ballweg, S. (2024). “Was heißt das, Mama?” Die Familie als Ort von Sprachaneignung und mehrsprachigen Praktiken am Beispiel einer türkisch-deutsch-sprachigen Familie. Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ, 4(1), 29–53. https://doi.org/10.17192/ZIAF.2024.4.1.8672
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58062
Gerick, J., Tulowitzki, P., Eickelmann, B., Bundsgaard, J., Annemann, C., & Menge, C. (2024). School Management Activities in a Digital Age: An International Comparison Based on ICILS 2018. Research in Educational Administration and Leadership, 9(4), 661–697. https://doi.org/10.30828/real.1485901
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51096
Drossel, K., Oldak, A., Bette, R., Eickelmann, B., & Schreyer, P. (2024). Videoanalysen zu unterrichtlichen Lehr- und Lernprozessen unter den Bedingungen der Digitalität an organisational resilienten Schulen in Deutschland. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 203–217). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51125
Schulze, J., Eickelmann, B., & Drossel, K. (2024). Schulentwicklung, Chancengerechtigkeit und Digitalität – Verbindung zentraler Metathemen in einer zeitgemäßen Lehrkräftebildung. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 65–73). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51128
Domke, M., Fröhlich, N., Niemann, J., Eickelmann, B., & Pink, S. (2024). Digitalisierungsbezogene Lehrkräftebildung als Gegenstand internationaler Schulleistungsstudien. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 87–102). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 56139
Niemann, J. (2024). Nutzungsmuster digitaler Anwendungen im Fachunterricht – empirische Analysen unter besonderer Berücksichtigung von Fremdsprachenlehrkräften in Deutschland. Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-46103-4
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54094
Heise, T. (2024). “Der Zeitgeist” (1922/23). Expressionismus in Österreich zwischen Kunst- und Weltanschauung. Expressionismus, 19, 15–27.
LibreCat