Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9100 Publications
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18714 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Edmund Husserl, Introduction to Logic and Theory of Knowledge. Lectures 1906/07, translated by Clair Otiz Hill, Springer: Dordrecht 2008 (Edmund Husserl, Collected Works, Bd. XIII)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1255.01025 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1255.01025 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18715 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Friederich, Simon, “Motivating Wittgenstein’s Perspective on Mathematical Sentences as Norms”, Philosophia Mathematica (3) 19 (2011), 1–19
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1271.00015 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1271.00015 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18889
Tieszen, Richard, After Gödel. Platonism and Rationalism in Mathematics and Logic, Oxford University Press: Oxford 2011
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR2865539 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR2865539 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18716 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Sieg, Wilfried, Hilbert’s Programs and Beyond, Oxford University Press: Oxford 2013
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1281.01004 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1281.01004 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18893
Brueckler, Franka Miriam/Stilinović, “Teaching Arithmetic in the Habsburg Empire at the End of the 18th Century – A Textbook Example,” Historia Mathematica 40 (2013), 309–323
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3061439 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3061439 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 17806
Ernst Zermelo, Collected Works. Gesammelte Werke. Vol. I: Set Theory, Miscellania. Mengenlehre, Varia. hg. v. H.-D. Ebbinghaus/A. Kanamori, Springer: Berlin/Heidelberg 2010
V. Peckhaus, Bulletin of Symbolic Logic 19 (2013) 491–492.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Bulletin of Symbolic Logic 19 (2013) 491–492.
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18712 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Purkert, Walter, “The Double Life of Felix Hausdorff/Paul Mongré”, The Mathematical Intelligencer 30, No. 4, 36–50
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1254.01038 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, zbMATH Open, Zbl. 1254.01038 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18894
Arthur, Richard T.W., “Leibniz’s Syncategorematic Infinitesimals,” Archive for the History of Exact Sciences 67 (2013), Nr. 5, 553–593
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3085673 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR3085673 (2013).
2013 | Book Review | LibreCat-ID: 18891
Uckelman, Sara L., “Arthur Prior and Medieval Logic”, Synthese 188 (2012), 349–366
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR2989250 (2013).
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, Mathematical Reviews, MR2989250 (2013).
2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 24922
«... notwendig und schön zu wissen, auf welchem Boden man geht»
S. Elit, ed., «... notwendig und schön zu wissen, auf welchem Boden man geht», 2012.
LibreCat
| DOI
S. Elit, ed., «... notwendig und schön zu wissen, auf welchem Boden man geht», 2012.
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19588
Lernen in multiprofessionellen Teams - Integrierte Praxisforschung im Paderborner Modellprojekt "Kinderbildungshaus"
P. Büker, A. Kordulla, N. Bunte, in: C. Freitag, et al. (Eds.), “Praxisforschung in der Lehrerbildung”. Tagungsband zur 16. Jahrestagung des Nordverbunds Schulbegleitforschung an der Universität Paderborn, LIT-Verlag, Münster, 2012, pp. 145–155.
LibreCat
P. Büker, A. Kordulla, N. Bunte, in: C. Freitag, et al. (Eds.), “Praxisforschung in der Lehrerbildung”. Tagungsband zur 16. Jahrestagung des Nordverbunds Schulbegleitforschung an der Universität Paderborn, LIT-Verlag, Münster, 2012, pp. 145–155.
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19589
Schnittfeld Schul- und Kindergartenentwicklung: Forschungsmethodologische Herausforderungen im Modellprojekt Kinderbildungshaus
T. Bührmann, P. Büker, A. Kordulla, in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule - Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 135–140.
LibreCat
T. Bührmann, P. Büker, A. Kordulla, in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule - Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 135–140.
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19590
Sichtweisen, Handlungslogiken und Belastungserleben von Grundschullehrer/innen im Um-gang mit kultureller Vielfalt: Forschungsbefunde aus der Paderborner Professionsstudie Pro-LEG
P. Büker, B. Hüpping, in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule - Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 173–176.
LibreCat
P. Büker, B. Hüpping, in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule - Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 173–176.
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19591
Symposium "Neues Grundschullehramt" in NRW
C. Röhner, S. Miller, P. Büker, et al., in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule- Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 177–184.
LibreCat
C. Röhner, S. Miller, P. Büker, et al., in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule- Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 177–184.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19886
LibreCat
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19887
LibreCat
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19902
LibreCat
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19903
LibreCat
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19905
LibreCat