Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2347 Publications
    2025 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 61373 
    
      Wüllner, Sabrina, et al. Practice-Based Teacher Education. A Delphi Study to Identify Subject-Specific Core Practices for Educational Science. 2025.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book (Editor) | LibreCat-ID: 61423 
    
      Berg, Gunhild, and Bernhard Franke, editors. Ambiguität Und Algorithmus: Literatur in Den Social Media. Universitätsbibliothek der Ruhr-Universität Bochum, 2025, doi:10.46586/slld.429.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 60341 
    
      Wehde, Janis. “Integration eines Lehrmoduls zur Demokratiebildung in bildungswissenschaftlichen Seminaren der Universität Paderborn.” Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung, edited by Matthias Busch et al., Wochenschau Wissenschaft, 2025, pp. 188–200, doi:10.46499/2248.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2025 |  Journal Article | LibreCat-ID: 62015 
    
      Löper, Marwin Felix, et al. “Effects of a Social Participation Intervention on Primary School Students’ Attitudes toward Peers with Disabilities (Accepted).” Journal of Research in Special Educational Needs, 2025.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 49545 
    
      Freitag, Christine, and Annegret Thiem. “Transformation Durch Vermittlung. Das Heilige in Der Geschichte Pädagogischen Und Literarischen Wirkens Der Jesuiten in Lateinamerika .” (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen, edited by Margreth Egidi et al., 1st ed., University Press, 2024, pp. 253–72.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 50531 
    
      Sahli Lozano, Caroline, et al. How Do Attitudes and Self-Efficacy Predict Teachers‘ Intentions to Teach in Inclusive Classrooms? A Cross-National Comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973 
    
      Knickenberg, Margarita, et al. Teachers’ Individual and Collective Efficacy in Relation to Their Attitudes towards Inclusion –Analyses from an International Study Comprising Canada, Germany & Switzerland.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Paper | LibreCat-ID: 50972 
    
      Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Examining Aspects of Students’ Current Academic Motivation in Relation to Peer Interactions and Social Environment in the Classroom Using the Experience Sampling Method.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974 
    
      Knickenberg, Margarita, and Carmen Zurbriggen. Effects of Peer Interactions and the Social Environment on Students’ Current Academic Motivation in the Classroom: An Experience Sampling Study. . 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 52087 
    
      Meier, Jana, et al. “‘Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium’ - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden.” Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 310–24, doi:10.35468/6068.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 52088 
    
      Vogelsang, Christoph, and Jana Meier. “Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums.” Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, edited by Anke Schöning et al., Verlag Julius Klinkhardt, 2024, pp. 277–93, doi:10.35468/6068.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Book Chapter | LibreCat-ID: 51099 
    
      Welsandt, N. J., et al. “Mediennutzung von Jugendlichen zu sozialen und politischen Fragen, schulische Aktivitäten und Lehrkräftefortbildungen.” ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich, edited by H.J. Abs et al., Waxmann Verlag GmbH, 2024, pp. 239–76.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 53068 
    
      Grüter, Sandra, et al. “Jahrgangsteams Zur Kooperation Mit Eltern Anregen – Eine Aufgabe Für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse Zum Bielefelder Fortbildungskonzept Zur Kooperation in Inklusiven Schulen (BiFoKi).” QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, University Library J. C. Senckenberg, 2024, doi:10.21248/qfi.131.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 43135 
    
      Sharma ,  Umesh , et al. “Measuring Collective Efficacy for Inclusion in a Global Context.” European Journal of Special Needs Education, vol. 39, no. 2, 2024, pp. 167–184, doi:10.1080/08856257.2023.2195075.
    
    
LibreCat
  
  
   | DOI
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 53578 
    
      Hellmich, Frank, et al.  Team-Teaching Und Kompetenzen von Kindern Im Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven". Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 53550 
    
      Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Universitären Kooperationstrainings Auf Inklusionsbezogene Selbstkonzepte von Lehramtsstudierenden. Vortrag Auf Der Tagung Der Österreichischen Gesellschaft Für Forschung Und Entwicklung Im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität Diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge Und Pädagogische Perspektiven". Pädagogische Hochschule Wien, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 53549 
    
      Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Universitären Lehrerkooperationstrainings Auf Die Inklusionsbezogenen Selbstkonzepte Angehender Lehrkräfte. Vortrag Auf Der 11. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung Verstehen – Partizipation Erreichen – Transfer Gestalten“. . Universität Potsdam, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 53602 
    
      Schulze, Jan Roland, et al. Effects of a Collaborative Teacher Education on Pre-Service Teachers’ Inclusion-Related Self-Concept. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. Universitat de València, 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Conference Abstract | LibreCat-ID: 53551 
    
      Schulze, Jan Roland, et al. Effects of University Teacher Collaboration Training on the Inclusion-Related Self-Concepts of Prospective Teachers. . Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. Polytechnic Porto (P.Porto), Centre for Research and Innovation in Education (inEd)., 2024.
    
    
LibreCat
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
    2024 |  Journal Article | LibreCat-ID: 53639 
    
      Büker, Petra, and Julia Höke. “Reflexion im Dialog. Ein Modell für eine Kinder, Eltern, Teams und Schule stärkende Bildungsdokumentation.” Grundschule aktuell, vol. 165, 2024, pp. 12–15.
    
    
LibreCat