Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2361 Publications


2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 61423
Ambiguität und Algorithmus: Literatur in den Social Media
G. Berg, B. Franke, eds., Ambiguität Und Algorithmus: Literatur in Den Social Media, Universitätsbibliothek der Ruhr-Universität Bochum, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60341
Integration eines Lehrmoduls zur Demokratiebildung in bildungswissenschaftlichen Seminaren der Universität Paderborn
J. Wehde, in: M. Busch, M. Dittgen, L. Frerick, B. Weyand (Eds.), Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung, Wochenschau Wissenschaft, Frankfurt/M., 2025, pp. 188–200.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62015
Effects of a social participation intervention on primary school students’ attitudes toward peers with disabilities (accepted)
M.F. Löper, S. Hassani, G. Görel, S. Schwab, F. Hellmich, Journal of Research in Special Educational Needs (2025).
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 | OA LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48069
Kindermädchen – Von ‚strebsamen Mädchen‘, fliegenden Regenschirmen und neuen Gewändern eines (nicht) ausgestorbenen Berufes
N. Göddertz, in: K. Bock, R. Braches-Chyrek, S. Spanu (Eds.), Soziale Frauenberufe in Ost und West, Wochenschau-Verlag, n.d., pp. 144–162.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48066
Dienstmädchen – von romantisierten Zuschreibungen und menschenunwürdigen Arbeits- und Lebensbedingungen, damals wie heute.
N. Göddertz, in: K. Bock, R. Braches-Chyrek , S. Spanu (Eds.), Soziale Frauenberufe in Ost und West, Wochenschau-Verlag, n.d., pp. 106–127.
LibreCat
 
 
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62997
Das Lehr‑/Lernkonzept inklud‐e: Durch videobasierte Fallarbeit Studierende des Grundschullehramtes für Inklusion sensibilisieren
J. Herding, K. Glawe, S.V. Caci, P. Büker, in: H. Güneşli, T. Albers, M.M. Mombeck, J. Jesuthasan (Eds.), Diskurse und Praktiken der Heterogenität, Beltz Juventa, 2025, pp. 163–177.
LibreCat
 
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule.
P. Büker, D. Knapp, G. Schönknecht, Grundschulzeitschrift Jahresheft 1 (2025) 6–9.
LibreCat
 
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
Demokratie kann man lernen
P. Büker, S. Ertl, D. Knapp, S. Schnebel, eds., Demokratie kann man lernen, 2025.
LibreCat
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 63009
Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können
B. Eickelmann, J. Puchta, L. Thieme, K. Zöller, Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können, Deutsche Kinder- und Jugendstiftung, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62998
Linking Competencies for Inclusion and Digitalization in Teacher Education
J. Herding, P. Büker, A.-M. Kamin, F. Schaper, DILeMa 1 (2025) 7–21.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63098
Thematic Working Group 2 - Developing and leading digital learning cultures in schools: the role of leadership
S.C. Tan, M. Phillips, J. Chammon, J. Cochrane, B. Eickelmann, M. Kral, P. Medagedara, S.K. Pangeni, K. Murtagh, A. Kilcoyne, in: M. Phillips, P. Fisser (Eds.), Designing Education Ecosystems for the Future: The Role of Digital Technologies. Report of EDUsummIT 2025 (EBook), 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63097
Thematic Working Group 4 - Professional digital competence of teachers: leveraging digital technologies to deepen learning
S. Prestridge, D. Prasse, C. Bescherer, E. Bruillard, A. Charania, K. Drossel, S. Friesen, X. Ge, M. Jacobsen, A. Kafyulilo, M. Morren, D. Moynihan, N. Nikolova, C. Norris, P. Redmond, N. Siero, D. Slykhuis, E. Soloway, in: M. Phillips, P. Fisser (Eds.), Designing Education Ecosystems for the Future: The Role of Digital Technologies. Report of EDUsummIT 2025 (EBook), 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49545
Transformation durch Vermittlung. Das Heilige in der Geschichte pädagogischen und literarischen Wirkens der Jesuiten in Lateinamerika
C. Freitag, A. Thiem, in: M. Egidi, L. Peters, J. Schmidt (Eds.), (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen, 1st ed., University Press, Bielefeld, 2024, pp. 253–272.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland.
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
LibreCat
 
 

Filters and Search Terms

department=4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed