Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
34028 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61198
Rogge T, Herzig B. Enhancing Pre-Service Teachers’ Reflective Competence Through Structured Video Annotation. education sciences. 2025;(15).
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 61202
Becker A, Ngonga Ngomo A-C, Sherif M. GLIDE: Knowledge Graph Linking using Distance-Aware Embeddings. In: The Semantic Web – ISWC 2025. ; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61134
Manzoor A, Speck R, Zahera HMA, Saleem M, Moussallem D, Ngonga Ngomo A-C. Multilingual Relation Extraction - A Survey. IEEE Access. Published online 2025:1-1. doi:10.1109/access.2025.3604258
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61222
Lenke M, Klowait N, Biere L, Schulte C. Assessing AI Literacy: A Systematic Review of Questionnaires with Emphasis on Affective, Behavioral, Cognitive, and Ethical Aspects. In: Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland; 2025. doi:10.1007/978-3-032-01222-7_8
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61223
Klowait N, Erofeeva M. The presentation of self in the age of ChatGPT. Frontiers in Sociology. 2025;10. doi:10.3389/fsoc.2025.1614473
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61226
Erofeeva M, Klowait N, Belov M, Soulié Y. Leveraging VR Tools for Inclusive Education: Implications from Sign Language Learning in VRChat. In: Communications in Computer and Information Science. Springer Nature Switzerland; 2025. doi:10.1007/978-3-031-98080-0_10
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61241
Webersen Y, Riese J. Protecting physics students from pseudoscience - combining strategies for a comprehensive teaching approach. European Journal of Physics. Published online 2025. doi:10.1088/1361-6404/ae03f6
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61245
Barkhausen F, Ares Santos L, Schumacher S, Sperling J. Entanglement between dependent degrees of freedom: Quasiparticle correlations. Physical Review A. 2025;111(3). doi:10.1103/physreva.111.032404
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61246
Köcher N, Rose H, Bharadwaj SS, Schumacher J, Schumacher S. Numerical solution of nonlinear Schrödinger equation by a hybrid pseudospectral-variational quantum algorithm. Scientific Reports. 2025;15(1). doi:10.1038/s41598-025-05660-3
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61249
Ai Q, Wingenbach J, Yang X, et al. Optically and remotely controlling localization of exciton-polariton condensates in a potential lattice. Physical Review Applied. 2025;23(2). doi:10.1103/physrevapplied.23.024029
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 61275
Hagengruber RE. Émilie Du Châtelet on Time. In: Emery N, ed. The Routledge Companion to Philosophy of Time. Routledge; 2025. doi:10.4324/9781003495611-9
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61285
Herzig B. Die (produktive) Rolle von generativer KI im erziehungswissenschaftlichen Diskurs. Erziehungswissenschaft Mitteilungen der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft Erziehungswissenschaft nach ChatGPT. 2025;(70, Jg.36/2025):13-18.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61189
Herzig B. Künstliche Intelligenz und professionsbezogene Aufgaben von Lehrkräften. SchulVerwaltung Bayern . 2025;(7-8):213-215.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60027
Hellmich F, Hoya FK, Schulze JR, Blumberg E. Team-Teaching angehender Lehrkräfte und Kompetenzen von Kindern im inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Vortrag auf der Tagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“, Sektion Schulpädagogik, Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). Thema: „Bildung ohne Grenzen denken. Visionen der Grundschulbildung im europäischen Raum" . In: Pädagogische Hochschule Vorarlberg; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 60028
Löper MF, Hellmich F. Einstellungen und prosoziales Verhalten von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der Tagung der Kommission „Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe“, Sektion Schulpädagogik, Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). Thema: „Bildung ohne Grenzen denken. Visionen der Grundschulbildung im europäischen Raum". In: Pädagogische Hochschule Vorarlberg; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59251
Finke P, Schulze JR, Hellmich F. Exploring primary school teachers’ and special education teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education: A qualitative study. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . In: University of Belgrade; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59249
Finke N, Knickenberg M, Hellmich F. The role of teacher feedback for primary school students’ motivation and mathematical competencies. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . In: BelgradeUniversity of Belgrade; 2025.
LibreCat
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 59252
Schulze JR, Hellmich F. Pre-service teachers’ professional self-concept development concerning team-teaching in primary schools. Paper. ECER 2025 (European Conference on Educational Research). “Charting the Way Forward: Education, Research, Potentials and Perspectives“ . In: University of Belgrade; 2025.
LibreCat
2025 | Misc | LibreCat-ID: 59921 |
Scharlau I, Miriam K. Metaphors in 24 WIRED Level 5 Videos (Data Corpus). OSF; 2025. doi:10.17605/OSF.IO/94A2J
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)