Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
414 Publications
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
Görel, G., Hoya, F. K., Löper, M. F., Albers, T., & Hellmich, F. (2018). KinU. Kompetenzentwicklung im inklusiven Unterricht. Posterpräsentation bei der Auftaktveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF).
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2018). Does the parental role model behavior play an important role for children’s attitudes towards peers with learning disabilities? Paper presentation. 6th International Conference on Inclusion.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2018). The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37739
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2018). Parental Feedback and Primary School Students’ Reading Competencies. Single Paper. ECER 2018.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36404
Hoya, F. K., & Hellmich, F. (2018). Feedback im Elternhaus und Leseleistungen von Kindern im Grundschulalter. Vortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45063
Knickenberg, M., Koskela, T., & Hanna-Maija, S. (2018). Perceptions of Inclusion Questionnaire in Finland – Adaption and examination of the student version. EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs’. “Inclusive education: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education,” Potsdam.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45062
Knickenberg, M., Zurbriggen, C., Venetz, M., Schwab, S., & Gebhardt, M. (2018). Assessing dimensions of inclusion – Measurement invariance between students with/without disabilities. EARLI SIG 15 ‘Special Educational Needs’. “Inclusive education: An integrated research framework on disability, diversity and heterogeneity in education,” Potsdam.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45064
Knickenberg, M., Marwin Felix, L., & Frank, H. (2018). Prerequisites of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs concerning Inclusive Education – Results from a Qualitative Study. Conference on Teacher Efficacy and Inclusive Education., Wuppertal.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45065
Knickenberg, M., & Hellmich, F. (2018). Selbst- und fremdbezogene Kausalattributionen bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule. 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel, Schweiz.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26642
Hellmich, F., Hoya, F. K., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Empirische Sonderpädagogik, 9(1), 36–51. https://doi.org/10.25656/01:14874
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26643
Hellmich, F., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Motivation für die Beschäftigung mit Inklusion während des Studiums bei Studierenden des Lehramts an Grundschulen. In S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Letmathe-Henkel, N. Meyer , R. Schroeder, & K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs (Vol. 22, pp. 282–288). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13502-7_35
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26646
Görel, G., & Hellmich, F. (2017). Erfahrungen, Einstellungen und Motivation von Studierenden des Grundschullehramts in Hinblick auf den inklusiven Unterricht. In D. Laubenstein & D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik (pp. 143–150). Klinkhardt.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26647
Schwab, S., Hellmich, F., & Görel, G. (2017). Self-efficacy of prospective Austrian and German primary school teachers regarding the implementation of inclusive education. Journal of Research in Special Educational Needs, 17(3), 205–217. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12379
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26648
Hellmich, F., Löper, M. F., Görel, G., & Pfahl, R. (2017). Einstellungen von Kindern gegenüber Peers mit sonderpädagogischem Förderbedarf als Bedingungen der sozialen Partizipation im inklusiven Unterricht der Grundschule. In F. Hellmich & E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule (pp. 98–121). Kohlhammer.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26674
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2017). Primary school students’ implicit theories and their reading motivation. The role of parents’ and teachers’ effort feedback. Zeitschrift Für Psychologie, 225(2), 117–126. https://doi.org/10.1027/2151-2604/a000288
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 26675
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2017). Empirische Arbeit: Wahrgenommenes positives Feedback zu Leseprozessen in Elternhaus und Schule im Zusammenhang mit der Lesemotivation von Kindern im Grundschulalter. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 64(4), 290–304. https://doi.org/10.2378/peu2017.art09d
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26709
Löper, M. F., & Hellmich, F. (2017). Soziale Selbstkonzepte von Kindern im Grundschulalter und ihre Einstellungen gegenüber Peers mit Förderbedarf in der sozial-emotionalen Entwicklung. In D. Laubenstein & D. Scheer (Eds.), Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik (pp. 135–142). Klinkhardt.
LibreCat
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26724
Hellmich, F., & Blumberg, E. (Eds.). (2017). Inklusiver Unterricht in der Grundschule. Kohlhammer.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37780
Hellmich, F., Hoya, F. K., Görel, G., & Schwab, S. (2017). Unter welchen Voraussetzungen kooperieren Grundschullehrkräfte im inklusiven Unterricht? – Eine Studie zu den Bedingungen der Kooperationsbereitschaft von Grundschullehrerinnen und -lehrern im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
Ort, M., & Hellmich, F. (2017). Feedback als Prädiktor für Leseverständnis, Kausalattributionen und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen bei Kindern in der zweiten Hälfte der Grundschulzeit. Vortrag auf der 5. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
LibreCat