Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

51 Publications


2015 | Book | LibreCat-ID: 33075
Ulrich, Tanja, et al. Wortschatzsammler. Evidenzbasierte Strategietherapie lexikalischer Störungen im Kindesalter. Ernst Reinhardt, 2015.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 37461
Seifert, Susanne, et al. “Effects of a Whole-Class Reading Program Designed for Different Reading Levels and the Learning Needs of L1 and L2 Children.” Reading & Writing Quarterly, vol. 32, no. 6, Informa UK Limited, 2015, pp. 499–526, doi:10.1080/10573569.2015.1029176.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 37458
Schwab, Susanne, et al. “Improving Reading in Children with German as a First or Second Language.” International Journal of Early Years Education, vol. 22, no. 2, Informa UK Limited, 2014, pp. 210–22, doi:10.1080/09669760.2014.909308.
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 37457
Schwab, Susanne, and Susanne Seifert. “Einstellungen von Lehramtsstudierenden und Pädagogikstudierenden zur schulischen Inklusion – Ergebnisse einer quantitativen Untersuchung.” Zeitschrift für Bildungsforschung, vol. 5, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2014, pp. 73–87, doi:10.1007/s35834-014-0107-7.
LibreCat | DOI
 

2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 33324
Mayer, A., and Tanja Ulrich. “ Kontextoptimierte Übungen Und Spiele.” Sprachförderung Und Sprachtherapie in Schule Und Praxis, vol. 2, no. 1, 2013, pp. 52–57.
LibreCat
 

2012 | Book | LibreCat-ID: 33078
Ulrich, Tanja. Effektivität lexikalischer Strategietherapie im Vorschulalter. Eine randomisierte und kontrollierte Interventionsstudie. Shaker, 2012.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 33325
Ulrich, Tanja, and K. Schneggenburger. “Lexikalische Strategietherapie Für Vorschulkinder Mit Dem Wortschatzsammler.” Sprachförderung Und Sprachtherapie in Schule Und Praxis, vol. 1, no. 2, 2012, pp. 63–71.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 33327
Motsch, H. J., and Tanja Ulrich. “Effects of the Strategy Therapy ‘Lexicon Pirate’ on Lexical Deficits in Preschool Age: A Randomized Controlled Trial.” Child Language Teaching and Therapy, vol. 28, 2012, pp. 159-175.
LibreCat
 

2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 33326
Motsch, H. J., and T. Ulrich. “„Wortschatzsammler Und Wortschatzfinder“- Effektivität NeuerTherapieformate Bei Lexikalischen Störungen Im Vorschulalter.” Die Sprachheilarbeit, vol. 57, 2012, pp. 70–78.
LibreCat
 

2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 33328
Motsch, H. J., and T. Brüll. “‘Wortschatzsammler’ Im Unterricht: Entwicklung Und Evaluation Eines Strategieorientierten, Unterrichtsintegrierten Förderkonzepts.” Vierteljahresschrift Für Heilpädagogik Und Ihre Nachbargebiete, vol. 78, no. 4, 2009, pp. 346–47.
LibreCat
 

2001 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33082
Ulrich, Tanja. “Wie Lassen Sich Strategien in Die Unterrichtliche Wortschatzarbeit Integrieren? Entwicklung Des Förderkonzepts „Wortschatzsammler Im Unterricht“.” Kongressbericht Des 24. Kongresses Der Österreichischen Gesellschaft Für Sprachheilpädagogik (ÖGS), 2001, pp. 157–68.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=645

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed