Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
433 Publications
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43081
Höink, D. (2016). Oratorium. In D. Weidner (Ed.), Handbuch Literatur und Religion (pp. 288–293). J.B. Metzler. https://doi.org/10.1007/978-3-476-05336-7
LibreCat
| Files available
| DOI
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43080
Höink, D. (2016). Formen der Sakralisierung von Komponisten und kreativen Schaffensprozessen im Musikschrifttum. In D. Höink, C. Hornung, & A. Sanders (Eds.), Neues finden – Neues schaffen. Studien und Interviews zu Kreativität in Wissenschaft und Kunst (pp. 111–131). Verlag Ferdinand Schöningh GmbH.
LibreCat
| Files available
2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43083
Höink, D. (2016). Klangbilder. Zur Visualisierung von Musik und musikalischen Verläufen. In R. Graf & F. Leese (Eds.), Visualisierung der Wissenschaft (pp. 155–177). Verlag Ferdinand Schöningh GmbH.
LibreCat
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 43084
Höink, D. (2016). Gesang auf der ,imaginierten‘ Bühne. Charakterisierungen der Stimmen von Händel-Solisten in der musikalischen Presse des 19. Jahrhunderts. Händel-Jahrbuch, 62, 265–283.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 47485
Droese, J., & Münzmay, A. (2015). Pfade im editorischen Netz. Überlegungen zur Pragmatik des editorischen Hyperlinks am Beispiel der Comédie en vaudevilles Annette et Lubin (1762). Editio. Internationales Jahrbuch für Editionswissenschaft, 29, 85–102. https://doi.org/10.1515/editio-2015-007
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49945
Münzmay, A. (2015). Musical Representations of the Seraglio in Eugène Scribe’s Vaudeville L’ours et le pacha and in its Adaptions in Nineteenth-Century European Theatre. In M. Hüttler, E. M. N. Kugler, & H. E. Weidinger (Eds.), Images of the Harem in Literature and Theatre (Vol. 3, pp. 427–454). Hollitzer.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49948
Münzmay, A. (2015). Faire parler l’hypertextualité. In P. Beaucé & F. Rubellin (Eds.), Parodier l’opéra. Pratiques, formes et enjeux (pp. 51–70). Espaces 34.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49943
Münzmay, A. (2015). Librettist Berlioz. Die ‚idée fixe‘ in Les Troyens und Berlioz’ Verhältnis zur Grand opéra Scribe’scher Prägung. In T. Betzwieser (Ed.), Von Gluck zu Berlioz - Die französische Oper zwischen Antikenrezeption und Monumentalität (pp. 227–250). Königshausen und Neumann.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55826
Kepper, J. (2015). The Impact of the Digital. How Digital Editions will change Editing itself, and what can be learned from the History of Editing. In P. D. Roland & J. Kepper (Eds.), Music Encoding Conference Proceedings 2013 and 2014 (pp. 162–167).
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37904
Grotjahn, R. (2015). Das Komponieren von Gedichten – Schumanns Liederzyklus Myrthen. In T. Synofzik & U. Scholz (Eds.), Schumann-Studien (Vol. 11, pp. 107–130). Studio.Verlag.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37905
Martensen, K., Zakharchuk, P., Kob, M., & Grotjahn, R. (2015). Phonograph und Gesangsstimme: Untersuchungen zur Akustik früher Aufzeichnungs- und Abspielgeräte. In S. Becker (Ed.), Fortschritte der Akustik – DAGA (pp. 1429–1432).
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41712
Tumat, A. (2015). „For spirits when they please / Can either Sex assume or both“ – Gattung, Gesang und Gender in Shakespeares „Tempest“. In S. Rode-Breymann (Ed.), Frauen erfinden, verbreiten, sammeln, bewerten Musik. Werkstattberichte aus dem Forschungszentrum Musik und Gender (Vol. 3, pp. 17–40). Wehrhahn Verlag.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41713
Tumat, A. (2015). Performance Sources: Incidental Music on the Nineteenth-Century German Stage. In H. Schulze (Ed.), Musical Text as Ritual Object (pp. 39–50). Brepols .
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41716
Tumat, A. (2015). Die Schauspielmusiken von Peter von Lindpaintner und Eduard Lassen: Faust-Rezeption nach Goethes Tod. In P. Mücke & C. Wiesenfeldt (Eds.), Faust im Wandel. Faust-Vertonungen des 19. bis 21. Jahrhunderts (pp. 76–101). Tectum Wissenschaftsverlag.
LibreCat
2015 | Book Review | LibreCat-ID: 42355
Tumat, A. (2015). Hans Werner Henze und seine Zeit. In Musiktheorie (Vol. 30, Issue 1, pp. 77–79). Laaber-Verlag.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43087
Höink, D. (2015). Religion und Krieg im Medium der Musik: Deutsche Oratorien im Ersten Weltkrieg. In A. Hesse & B. Weber (Eds.), Louis Spohr Symposium Braunschweig 2014: „Musik und Politik“. Politische Einflüsse auf Musikerbiografien und kompositorisches Schaffen von 1784 bis heute (Vol. 5, pp. 107–128). Merseburger.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43086
Höink, D. (2015). Louis Spohrs Der Fall Babylons und die ,Belsazardramen‘ seit Georg Friedrich Händel. In D. Höink (Ed.), Die Oratorien Louis Spohrs. Kontext – Text – Musik (pp. 343–377). Vandenhoeck & Ruprecht.
LibreCat
| Files available
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 43085
Höink, D. (2015). Oratorium und Säkularisierung. Kirchenmusikalisches Jahrbuch , 98, 125–134.
LibreCat
2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 43073
Höink, D. (Ed.). (2015). Die Oratorien Louis Spohrs. Kontext – Text – Musik. Vandenhoeck & Ruprecht.
LibreCat
| Files available
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 41710
Eickmeyer, J., & Tumat, A. (2015). ,,…, als habe dort niemals eine Insel gestanden.“ Wolfgang Hildesheimers und Hans Werner Henzes Das Ende einer Welt als Erzählung und Rundfunkoper. Literatur für Leser, 38(3), 169–186. https://doi.org/10.3726/90073_169
LibreCat
| Files available
| DOI