Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

571 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59984
Garnelo Abellanas, I., & Liebendörfer, M. (2023). Introducing mathematics undergraduate students to the theorem prover lean. Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46155
Bruns, J., Hagena, M., & Gasteiger, H. (2023). Professional Development Enacted by Facilitators in the Context of Early Mathematics Education: Scaling up or Dilution of Effects? Teaching and Teacher Education, 132, Article 104270. https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104270
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58097
Mai, T., & Biehler, R. (2023). Einblicke in ein Referenzmodell zur Analyse der Einführung von Vektoren in Schulbüchern. In IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58101
Biehler, R., Guntermann, D., Liebendörfer, M., Krämer, S., & Schlüter, S. (2023). Fachdidaktisches Design von Begründungsvideos im Projekt studiVEMINTvideos. In IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag.
LibreCat | Files available
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58099
Lankeit, E., & Biehler, R. (2023). Das totale Differential und die Richtungsableitung – Eine Analyse mit Blick in ausgewählte Lehrbücher. In IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM-Verlag.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32233
Häsel-Weide, U., Wallner, M., & Hattermann, M. (2022). Symmetrieverständnis von Anfang an. In M. Gutzmann, U. Carle, & Grundschulverband e. V. (Eds.), Anfangsunterricht für alle Kinder - Willkommen in der Schule! (pp. 200–215).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32339
Häsel-Weide, U., Seitz, S., Wallner, M., & Wilke, Y. (2022). Professionalisierung für inklusiven Mathematikunterricht. Interdisziplinäre Seminarkonzeption zur reflexiven Professionalisierung angehender Mathematiklehrkräfte in der Sekundarstufe. In D. Lutz, J. Becker, F. Buchhaupt, D. Katzenbach, A. Strecker, & M. Urban (Eds.), Qualifizierung für Inklusion. Sekundarstufe (pp. 83–100). Waxmann.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32338
Hähn, K., Häsel-Weide, U., & Scherer, P. (2022). Diagnosegeleitete Förderung im inklusiven Mathematikunterricht der Grundschule – Professionalisierung durch reflektierte Handlungspraxis in der Lehrer*innenbildung. QfI - Qualifizierung für Inklusion, 3(2).
LibreCat | Files available
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31367
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2022). Schnittstellenaufgaben in der Analysis I zur Verknüpfung von Schul- und Hochschulmathematik - Aufgabenbeispiele und Ergebnisse einer Evaluationsstudie. In S. Halverscheid, I. Kersten, & B. Schmidt-Thieme (Eds.), Bedarfsgerechte fachmathematische Lehramtsausbildung. Analyse, Zielsetzungen und Konzepte unter heterogenen Voraussetzungen (pp. 351–368). Springer Spektrum.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31365
Biehler, R., & Hoffmann, M. (2022). Fachwissen als Grundlage fachdidaktischer Urteilskompetenz – Beispiele für die Herstellung konzeptueller Bezüge zwischen fachwissenschaftlicher und fachdidaktischer Lehre im gymnasialen Lehramtsstudium. In V. Isaev, A. Eichler, & F. Loose (Eds.), Professionsorientierte Fachwissenschaft. Kohärenzstiftende Lerngelegenheiten für das Lehramtsstudium Mathematik (pp. 49–72). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-63948-1_4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45373
Dröse, J., Neugebauer, P., Delucchi Danhier, R., & Mertins, B. (2022). Eye-Tracking Studie zu Textaufgaben in Klasse 5: Bemerken und Interpretieren syntaktischer Strukturen. In P. Kleine, N. Graulich, J. Kuhn, & M. Schindler (Eds.), Eye-Tracking in der Mathematik- und Naturwissenschaftsdidaktik. Forschung und Praxis (pp. 209–225). https://doi.org/10.1007/978-3-662-63214-7
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45378
Dröse, J., & Wessel, L. (2022). Prospective Teachers‘ Competence of Fostering Students’ Understanding in Script Writing Task. In C. Fernandez, S. Llinares, A. Gutiérrez, & N. Planas (Eds.), Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 31363 | OA
Hoffmann, M. (2022). Von der Axiomatik bis zur Schnittstellenaufgabe: Entwicklung und Erforschung eines ganzheitlichen Lehrkonzepts für eine Veranstaltung Geometrie für Lehramtsstudierende. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1313
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52574
Werth, G. (2022). Neue Wege im mathematischen Unterricht - Auf den Spuren Mathilde Vaertings. Beiträge zum Mathematikunterricht. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Frankfurt am. Main. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Malik, S. N., & Rezat, S. (2022). Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review. Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12).
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Rezat, S., Malik, S. N., & Leifeld, M. (2022). Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation. International Journal of Science and Mathematics Education, 20(S1), 215–236. https://doi.org/10.1007/s10763-022-10309-y
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48389
Dröse, J., Griese, B., & Wessel, L. (2022). Prospective teachers’ diagnostic judgments on students’ understanding of conditional probabilities. Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12). TwelfthCongressoftheEuropeanSocietyforResearchin Mathematics Education(CERME12), Bozen-Bolzano,Italy.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 48325
Dellori, A., & Wessel, L. (2022). Entwicklung und Erprobung von professionsorientierten Lernumgebungen zur Wissensvernetzung in der Algebra. Beiträge zum Mathematikunterricht 2022, 665–668. https://doi.org/10.17877/DE290R-23598
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48385
Dellori, A., & Wessel, L. (2022). Design principles for intertwining local and nonlocal mathematics - The case of relating registers and representations in abstract algebra. In M. Trigueros, B. Barquero, R. Hochmuth, & J. Peters (Eds.), Proceedings of INDRUM2022 (pp. 572–573).
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48407
Dellori, A., & Wessel, L. (2022). Pre-service Teachers’ Professional Development: Relating Abstract Algebra and School Algebra. In S. S. Karunakaran & A. Higgins (Eds.), Proceedings of the 24th Annual Conference on Research in Undergraduate Mathematics Education (p. 1177). MA.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed